Permalänk

Project Tribute

Har liksom många här byggt datorer i mång många år och har byggt säkert ett 20 tal, osv ofta inspirerat av byggen här på sweclockers. Stora inspirationen har varit såna som Laine, MetallicAcid mm och har genom deras dedikation till design och material fått upp ett intresse för design.

Men jag har aldrig riktigt byggt en dator där jag pushat mig själv förbi mindre modifikationer förbi det man kan köpa på inet.

För flera år sen så köpte jag ett Mac Pro G5 chassi moddat för Matx med delar som redan då var gamla. Har fått lite oväntad fritid så tänkte ta nytta på den genom att äntligen bygga klart ett drömprojekt.

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk

Börjar med att tömma ur alla delar ur chassit och blåsa ur dammet, helt galet hur hög kvalitet chassit håller. Allt är tjockt aluminium och är i rätt bra skick med tanke på att det är 20 år gammalt 😅

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro