Behöver en ergonomisk kontorsstol!

Permalänk

Behöver en ergonomisk kontorsstol!

Min budget ligger på 4000 - 5000 kr, är inte intresserad i gaming chairs.

Jag hittade dessa...

Kinnarps 6000 Free Float

Kinnarps 6/8000 Medium

Direkt Interiör "Caveletti"

Smålandsmöbler "Stockholm"

Några råd eller rekommendationer?

Tack!

Permalänk
Samsung Sverige

Den här tråden har en hel del information om kontorsstolar: #18959076

Jag kikar själv på en KAB Controller, så lite dyrare, men jag är ganska lång och tung så det känns som att det är lika bra att köpa något rejält.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att rekommendera Kinnarps free float 6000 (sitter på en nu i skinn). Har haft flera olika där jag jobbat och de har alltid varit ok. För 3000 kr är det absolut värt det och man kan ställa in den på alla olika sätt så att man får en ergonomisk position. Undvik bara skinnklädsel då man bara glider omkring samt att det är riktigt otrevligt om somrarna.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk

Tack för svaren!

Ska läsa tråden.

Permalänk
Medlem

Kontorsjobb i 14 år. Dyra högryggade Kinnarps i olika modeller kan man inte gå fel med och är mer preferens vilken modell man gillar mest. Lågryggade är individuellt.

Ikeas Marcus är en klassisk högryggad som går hem hos "alla" annars. Jag kör den tyvärr utan armstöd då jag gillar sitta högt vid lågt bord och den har ej ställbarhet. Kan sitta lika länge på den som en "jobbstol* och troende flesta börjar jag känner förenats i klubb Marcus till slut

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Skrivet av sCaz:

Kontorsjobb i 14 år. Dyra högryggade Kinnarps i olika modeller kan man inte gå fel med och är mer preferens vilken modell man gillar mest. Lågryggade är individuellt.

Ikeas Marcus är en klassisk högryggad som går hem hos "alla" annars. Jag kör den tyvärr utan armstöd då jag gillar sitta högt vid lågt bord och den har ej ställbarhet. Kan sitta lika länge på den som en "jobbstol* och troende flesta börjar jag känner förenats i klubb Marcus till slut

Kan rekommendera att flytta bak armstöden "ett hack"
Skruva fast främre hålet i det bakre fästet, HÅRT, och stöd inte för mycket på de
Grymt skönt då med lite stöd

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Kan rekommendera att flytta bak armstöden "ett hack"
Skruva fast främre hålet i det bakre fästet, HÅRT, och stöd inte för mycket på de
Grymt skönt då med lite stöd

Intressant! Ska kika på det

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H