Mediamarkt skär i personalstyrkan och stänger butiker i jakt på lönsamhet

Permalänk
Medlem

Vem sjutton är det som pumpar in så mycket pengar i en lågmarginal bransch så länge? Måste ju varit en usel investering.... hade lagt ned i Sverige för längesen!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

bort/mod

Inte meningen att trampa på någon öm tå. Tror dock inte du kan ana hur många korkade och direkt felaktiga råd jag hört från kunder som varit och tittat på vitvaror på MM. Alltifrån att det inte finns 70 cm breda spisar, fullständigt felaktiga råd om ventilation för kyl och frys, råd om köksventilation som inte stämmer öht med kundens behov till mycket märkliga produktrekommendationer.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Inte meningen att trampa på någon öm tå. Tror dock inte du kan ana hur många korkade och direkt felaktiga råd jag hört från kunder som varit och tittat på vitvaror på MM. Alltifrån att det inte finns 70 cm breda spisar, fullständigt felaktiga råd om ventilation för kyl och frys, råd om köksventilation som inte stämmer öht med kundens behov till mycket märkliga produktrekommendationer.

Kunder är rätt dåliga på att beskriva det dom vill ha... så att de får råd utifrån vad de säger är väl inte så konstigt. Har man jobbat med support så inser man snabbt att en stor del av befolkningen är rätt obegåvade och då menar jag inte säljarna även om det finns puckon även där.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Att Media Markt överlevt så länge är det enda förvånande. Elgiganten har lyckats riktigt bra med ett större fokus på e-handel och vara en intressant fysisk butik. Jag är förvånad hur mycket personal Media Markt har (haft), det har varit många som bara gick runt och snackade med varandra.

Om de hade varit smartare hade de för flera år sen bytt till mindre lokaler på fler platser som de nu säger de ska göra samtidigt som de inriktat sig mer mot e-handel. Ungefär som Elgiganten men sämre lokal närvaro då och kanske ännu mindre lokaler.

Jag gillar e-handel men vill ha kvar fysiska butiker. Det är ibland enklare att reklamera, fraktfritt att returnera (viktigt i fall man köper t.ex. köper en skärm eller i många andra fall), och vill göra ett spontanköp. Därför gillar jag kedjor som Webhallen och Elgiganten. De gånger jag köpt via internet på Media Markt har jag varit nöjd med att kunna hämta ut fraktfritt men också reklamera och få en ny produkt direkt i butik.

Permalänk
Medlem

mediamarkt har en otroligt dålig hemsida, butikerna är trista och personalen för ivriga att sälja skit.

var bra många år sedan jag handlade där men den gången jag gjorde det var den enda och sista gången jag gjorde det misstaget.

gå i graven mediamarkt ni kommer inte bli saknade.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

MM säljare är alltid trevliga, dom frågar om man vill ha hjälp sen är det bra med det.

Elgigantens säljare utger sig vara proffs, men har i verkligheten noll koll, vet inte hur många gånger
dom har börjat googla ex specifikationer, sånt som dom ska kunna delge utantill på deras egna produkter, direkt det blir en lite mer invecklad fråga springer dom och googlar , faan man har ju själv sett till att googla på produkten hemifrån.

Har raka motsatta erfarenheten faktiskt. Varenda gång man gått in på MM i Luleå så möts man av någon tjomme som inte vet vad han pratar om. Minns ju bland annat när farsan skulle leta en dator åt brorsdottern och en av de anställda försökte pracka på honom en OEM-dator där han påstod att ju högre minne grafikkortet har ju bättre presterar det och eftersom denna dator hade hela 12gb vram (DDR3 istället för GDDR5) så presterar det bättre än dyrare kort med lägre mängd GDDR5 minne. Jag bara tittade på säljaren och frågade om man kunde få tala med någon som faktiskt visste något om datorer eftersom allt denna säljare sagt hittills varit rent struntprat.

Att man däremot skall kunna varenda lilla specifikation på tusentals produkter man säljer går inte att kräva. Det är ju ändå människor i slutändan som det faktiskt handlar om.

Skrivet av peckapecan:

Dom jobbar ju på olika avdelningar, inte fan går man väl till datoravdelningen och frågar angående en dammsugare

För de säljer ju bara en typ av TV apparater. En typ av dammsugare etc. Vissa säljare kan behandla hundratals kunder per dag och hundratals produkter. Det är stört omöjligt att komma ihåg varenda specifikation på varenda vara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

En utländsk kedja som etablerar sig genom att gå minus i 15år för att krossa ut alla svenska butiker handlar jag inte av.

Permalänk
Medlem

En erfarenhet jag har haft av Mediamarkt är att pris på hyllkant inte alltid är samma som det som kommer i kassan. Står 399 på hyllkanten och det blir 499 i kassan.

Kanske jag har haft otur där, men det har hänt flera gånger.

Permalänk
Medlem

gillar att Mediamarkt har så många möss och tangentbord etc stående i butik så man kan testa dom innan köp 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag handlar bara på Mediamarkt sedan några år tillbaka.
De har fräshare inne än Elgiganten som ligger i samma kvarter, har haft mer personal men det blir väl ändring på det nu.

Elgiganten här hos mig känns bara rörig och med väldigt skralt sortiment, det är förvisso lättare att hålla avstånd hos Elgiganten för de flesta handlar inte där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

En erfarenhet jag har haft av Mediamarkt är att pris på hyllkant inte alltid är samma som det som kommer i kassan. Står 399 på hyllkanten och det blir 499 i kassan.

Kanske jag har haft otur där, men det har hänt flera gånger.

Korrigerade dom priset när du påpekade det?

Permalänk
Medlem

Jag handlar i princip aldrig på MM, deras hemsida är så hemsk att jag undviker den så mycket jag kan. De gånger jag handlat där är det tack vare att Prisjakt visat att de har bäst pris och/eller är den enda ÅF som har produkten i lager.

Jag har även en äcklig köpupplevelse därifrån. Jag köpte en rakapparat, och när jag fick den så var den uppenbart ett retur-ex (som såldes som ny). Vi pratar att man såg att kartongen var vårdslöst uppriven på ena sidan och tillbehör osv inte låg på rätt platser med mera. Rakapparater är hygienprodukter och det borde inte ens ha tagit emot den i retur, och än mindre skickat den som ny produkt utan någon varning eller rabatt pga detta.

Jag hörde av mig till dem och fick till slut prata med någon sorts säljchef som ursäktade sig och erbjöd 100 kronor i butikskredit och utbyte mot en ny maskin. Dock var jag tvungen att åka till butiken i Barkarby för att hämta upp presentkortet vilket med bensin osv skulle få mig att gå +- 0 i princip - det är ju VÄLDIGT bra kompensation och kundservice. Not. Jag undviker sedan dess MM så gott det går och avråder alla inom familj, släkt och vänner som ber om hjälp vid tekniska inköp. Det är utan tvekan minst 100 000 SEK i omsättning som de förlorat för det då det var en våg då många vänner och inom släkten uppgraderade TV:s och MM hade bäst pris med liten marginal och jag avrådde från köp där till exempel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Kunder är rätt dåliga på att beskriva det dom vill ha... så att de får råd utifrån vad de säger är väl inte så konstigt. Har man jobbat med support så inser man snabbt att en stor del av befolkningen är rätt obegåvade och då menar jag inte säljarna även om det finns puckon även där.

Fast om en kund säger att de har en 70 cm bred spis och säljaren inte vet att det finns utan drar till med att de inte finns så beror ju inte det på en dålig beskrivning från kundens håll? Eller om kunden berättar att de bor i en lägenhet och säljaren föreslår en typ av köksfläkt som är direkt olämplig till de flesta lägenheter, är det då kundens fel eller säljaren som inte är kompetent nog att göra en korrekt behovsanalys?
(En korrekt behovsanalys kan för övrigt exempelvis mynna ut i att kunden måste åka hem och prata med sin BRF för att höra vad de har för typ av ventilation i fastigheten.)

För övrigt tycker jag att både Elgiganten och Mediamarkt är tämligen inkompetenta säljare på de flesta produktområden. De ger sällan vettiga råd helt enkelt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Korrigerade dom priset när du påpekade det?

Jo, det gjorde de.

Tänker bara på alla som inte är så vakna när de handlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Fast om en kund säger att de har en 70 cm bred spis och säljaren inte vet att det finns utan drar till med att de inte finns så beror ju inte det på en dålig beskrivning från kundens håll? Eller om kunden berättar att de bor i en lägenhet och säljaren föreslår en typ av köksfläkt som är direkt olämplig till de flesta lägenheter, är det då kundens fel eller säljaren som inte är kompetent nog att göra en korrekt behovsanalys?
(En korrekt behovsanalys kan för övrigt exempelvis mynna ut i att kunden måste åka hem och prata med sin BRF för att höra vad de har för typ av ventilation i fastigheten.)

För övrigt tycker jag att både Elgiganten och Mediamarkt är tämligen inkompetenta säljare på de flesta produktområden. De ger sällan vettiga råd helt enkelt.

Om du nu stod bredvid och hörde det så... Men min erfarenhet är att dom säger en vanlig spis och har inte mätt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Om du nu stod bredvid och hörde det så... Men min erfarenhet är att dom säger en vanlig spis och har inte mätt.

Eller har kontrollerat vilken strömkoppling de har för spisen där hemma. Vet inte hur många kunder som snällt fått bege sig hemåt för att kontrollera det. Har kunden sådan information redan från början så är det betydligt lättare att guida till ny spis. Men många kunder är inte förberedda dessvärre när de besöker en butik för att köpa vitvaror.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hade faktiskt hellre sett att de olika tillverkarna hade showrooms där man kan titta fysiskt på deras produkter och sen gå hem och beställa. Typ som Apple Store (pre-covid) med personal som inte är påträngande och ALLA produkter i produktportföljen tillgängliga att titta på.

Undra om man skulle kunna köra ett sådant koncept fast i vitvaruladamodell? Experter på golvet som kan demonstrera olika produkter och diskutera utifrån kundens behov, beställning helt online direkt från respektive tillverkare. Tillverkarna ansluter sig mot en avgift.

Jag tänker att man vill få bort sälj- och provisionsjakten och ha en annan finansieringsmodell för rådgivarna för att få bort problemen och kunna anställa "kunnigt folk" som inte har något egenintresse av att packa på kunden saker.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Parmenides:

Undra om man skulle kunna köra ett sådant koncept fast i vitvaruladamodell? Experter på golvet som kan demonstrera olika produkter och diskutera utifrån kundens behov, beställning helt online direkt från respektive tillverkare. Tillverkarna ansluter sig mot en avgift.

Jag tänker att man vill få bort sälj- och provisionsjakten och ha en annan finansieringsmodell för rådgivarna för att få bort problemen och kunna anställa "kunnigt folk" som inte har något egenintresse av att packa på kunden saker.

Jag har funderat på detta problem en del och jag tror vi behöver en mer proaktiv konsumentrådgivning med mer resurser och experter helt enkelt. Det går ju att exempelvis köpa Råd och röns test om man letar efter säg en ny TV men de är inte riktigt experter, eller snarare kanske de är experter på andra områden än vad konsumenten är intresserad av och baserar sina rekommendationer och poäng på det. Sen finns det kommersiella aktörer, tidningar eller webbsidor, som kan hjälpa någon med ett val men de är ju också begränsade i vad de kan, vad de haft möjlighet att testa, och tenderar att fastna på någon detalj som kanske inte är så relevant för alla. Sen gäller det också att ha rekommendationer som inte bara är baserade på listpriset utan som också har koll på tillfälliga erbjudanden och sånt, i alla fall om rekommendationerna ska vara relevanta.

Min första idé var att ha någon form av kommersiellt köpstöd. Några rävar från detta forum hade säkert kunnat driva en webbsida med rekommendationer inom datorer och kanske också lite fler produktkategorier, men finansieringen är ju ett problem. Ska folk betala för att få stöd så kommer de att gå till Elgiganten istället liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Dom jobbar ju på olika avdelningar, inte fan går man väl till datoravdelningen och frågar angående en dammsugare

Du jobbar inte i retail eller har aldrig gjort det, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Min första idé var att ha någon form av kommersiellt köpstöd. Några rävar från detta forum hade säkert kunnat driva en webbsida med rekommendationer inom datorer och kanske också lite fler produktkategorier, men finansieringen är ju ett problem. Ska folk betala för att få stöd så kommer de att gå till Elgiganten istället liksom.

Ja betalningsfrågan är ett stort problem. Hur funkar prisjakt, har de annonser? Man vill ju gärna att branschen får incitament att vara med och betala. Om ditt företag har den bästa produkten, betala en slant för att ställa den i "konsumenthallen" och se om folk nappar, och vice versa om du kan tillverka fullgoda dammsugare 10% billigare än alla andra, ställ ut dem i "konsumenthallen" och se om folk har förtroende för den.

Om jag går till mig själv så kan jag spendera dagar på att hitta den rätta datorprodukten eller kosttillskottet eller nåt annat jag är intresserad av, men en diskmaskin t.ex. kommer bero på slumpen eller en rätt placerad röd prislapp eller att jag tror nåt om "märket" som lär ha noll relevans egentligen. Det är ju de där "tråkiga" produkterna där konsumenten inte bryr sig så mycket där man riskerar att betala för mycket eller köpa skräp.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Ja betalningsfrågan är ett stort problem. Hur funkar prisjakt, har de annonser? Man vill ju gärna att branschen får incitament att vara med och betala. Om ditt företag har den bästa produkten, betala en slant för att ställa den i "konsumenthallen" och se om folk nappar, och vice versa om du kan tillverka fullgoda dammsugare 10% billigare än alla andra, ställ ut dem i "konsumenthallen" och se om folk har förtroende för den.

Om jag går till mig själv så kan jag spendera dagar på att hitta den rätta datorprodukten eller kosttillskottet eller nåt annat jag är intresserad av, men en diskmaskin t.ex. kommer bero på slumpen eller en rätt placerad röd prislapp eller att jag tror nåt om "märket" som lär ha noll relevans egentligen. Det är ju de där "tråkiga" produkterna där konsumenten inte bryr sig så mycket där man riskerar att betala för mycket eller köpa skräp.

Jag gissar gällande prisjakts affärsmodell. Kan ha helt fel, men jag skulle tro att varje köp som genomförs med styrning från prisjakt genererar provision till prisjakt. Säkerligen en fast summa för olika produktkategorier, skulle inte förvåna mig om det finns procentsatser på sälj i bakgrunden mellan företag och prisjakt.

Tänker mig att marginalerna redan är små, så går en del åt prisjakt, en del åt kort/faktura-företag med betalningsplattformen, ingen drömsits direkt. Men man har nog inte råd att inte finnas på prisjakt i många fall eller att inte ha fakturalösningar / smidiga betallösningar.

Sen ska vi inte prata om distanslags-avtalet som säkerligen genererar mycket mer returer än gamla hederliga öppet köp (som dessutom är frivilligt). Kanske inte är relevant i denna fråga dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Parmenides:

Ja betalningsfrågan är ett stort problem. Hur funkar prisjakt, har de annonser? Man vill ju gärna att branschen får incitament att vara med och betala. Om ditt företag har den bästa produkten, betala en slant för att ställa den i "konsumenthallen" och se om folk nappar, och vice versa om du kan tillverka fullgoda dammsugare 10% billigare än alla andra, ställ ut dem i "konsumenthallen" och se om folk har förtroende för den.

Om jag går till mig själv så kan jag spendera dagar på att hitta den rätta datorprodukten eller kosttillskottet eller nåt annat jag är intresserad av, men en diskmaskin t.ex. kommer bero på slumpen eller en rätt placerad röd prislapp eller att jag tror nåt om "märket" som lär ha noll relevans egentligen. Det är ju de där "tråkiga" produkterna där konsumenten inte bryr sig så mycket där man riskerar att betala för mycket eller köpa skräp.

Prisjakt tar betalt av företagen som vill finnas där med länk och så, och de får förstås betalt om man går vidare från dem till att genomföra ett köp. Det är ju ett sätt att lösa det på men samtidigt hamnar man ju i något av en beroendeställning till företagen då. Denna TV kostar 13000 på Power men bara 11000 på Elgiganten men eftersom de inte är en "partner" så är det Power man länkar till och rekommenderar. Jag säger inte att det är fel, Prisjakt är en bra tjänst på många sätt, men oberoende är den inte. Sen handlar det inte om "expertrekommendationer" där utan all information kommer ju från användarna vad jag förstår. Jag antar att det hade varit svårt att gå runt om man ska leva på de futtiga pengarna som länkningen ger och samtidigt ha ett gäng experter som hela tiden håller koll på marknaden och produkterna.

Problemet är ju att man vill ha en tjänst som står på konsumentens sida i alla lägen. Någon som kan rekommendera att man köper en begagnad produkt om det passar bäst exempelvis, eller köper från ett annat land, eller köper förra årets modell på rea om man inte har behov av årets nya funktioner, eller väntar tills prisläget är bättre.

Frågan är om det behöver vara så avancerat och omfattande hela tiden. Man hade ju kunnat ha en beslutsstödstjänst som värderar olika produkter inom samma kategori baserat på olika segment men tar in priset som en aspekt också. Säg att man tittar på en ny TV, då får man göra några val eller svara på några frågor. Ska du spela på din TV? I så fall med en av de nyare konsolerna eller en fet gamingdator? Då filtrerar man bort de som inte har 4K120 exempelvis, eller VRR. Ska du ha mer än en sådan enhet inkopplad så krävs en apparat med flera kapabla ingångar. Tittar du mest på dagen eller på kvällen? Baserat på det viktas ljusstyrkan högre eller lägre. Hur långt bort från teven ska du sitta? Hur stor TV har du plats för? Hur mycket värderar du stor bild? Filtrera bort de som inte passar storleksmässigt. Har du eller tänker du koppla in externt ljud? Då minskar man vikten för tevens inbyggda ljud. Och så vidare. Sen om man vill ha mer hjälp, mer personlig hjälp, eller om man har något specifikt erbjudande som inte finns för allmänheten och vill veta om det är värt att ta det, då får man betala för servicen.

Permalänk
Medlem

MM är lite lattjo att ha att göra med. Skulle köpa en tv och kollade att den fanns i Barkarby och åkte in med lånad bil för att kunna få plats med tv'n i bilen hem. Dessvärre stämde inte lagersaldot så fick åka till en annan av deras butiker för att köpa tv'n.
Sedan blir det kampanj på den modellen en vecka senare. Åkte in med kvittot och tänkte att det går säkert att matcha priset eftersom de har/hade den tjänsten i sin marknadsföring. Prisskillnaden var lite för stor för att bara rycka på axlarna kände jag. Då kräver säljaren att jag ska komma in med tv'n och göra retur på denna och köpa samma modell igen. Då undrade jag lite vad de höll på med så fick prata med en ansvarig som på fullt allvar ville ha tillbaka tv'n för att sälja mig en ny likadan i kartong istället för att som andra kedjor bara göra en retur på mellanskillnaden och ha en glad och nöjd kund. Kändes inte så lockande att släpa in en 55" tv igen för att ta med en ny likadan hem igen så jag frågade om det är ekonomiskt försvarbart ur deras synvinkel att få en beggad tv att sälja till nedsatt pris och en sur kund på köpet eller om det kanske gick att lösa lite smidigare och billigare för alla. Slutade iaf med att en sur butiksansvarig gav mig ett presentkort på mellanskillnaden och muttrade att det här minsann var ett undantag. Efter att ha nyttjat presentkortet har jag inte varit inne i en MM butik, känns inte så lockande heller ärligt talat.

Permalänk
Avstängd

Intressant då jag kontinuerligt får mail om "söker arbetare till vår butik i X". Har varit inskriven ett tag då jag tidigare sökt men nu på sistone har det varit lite fler annonser än normalt. Kanske bara sommarstyrkan egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Frågan är om det behöver vara så avancerat och omfattande hela tiden. Man hade ju kunnat ha en beslutsstödstjänst som värderar olika produkter inom samma kategori baserat på olika segment men tar in priset som en aspekt också. Säg att man tittar på en ny TV, då får man göra några val eller svara på några frågor. Ska du spela på din TV? I så fall med en av de nyare konsolerna eller en fet gamingdator? Då filtrerar man bort de som inte har 4K120 exempelvis, eller VRR. Ska du ha mer än en sådan enhet inkopplad så krävs en apparat med flera kapabla ingångar. Tittar du mest på dagen eller på kvällen? Baserat på det viktas ljusstyrkan högre eller lägre. Hur långt bort från teven ska du sitta? Hur stor TV har du plats för? Hur mycket värderar du stor bild? Filtrera bort de som inte passar storleksmässigt. Har du eller tänker du koppla in externt ljud? Då minskar man vikten för tevens inbyggda ljud. Och så vidare. Sen om man vill ha mer hjälp, mer personlig hjälp, eller om man har något specifikt erbjudande som inte finns för allmänheten och vill veta om det är värt att ta det, då får man betala för servicen.

Ingen dålig idé. Enkel behovsanalys som leder till enkel produktjämförelse kan nog få bukt med många problem. Att få kunden att tänka till kring sina behov minskar ju också risken för dåliga köp.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Lade en beställning på ett par lagervaror den 25:e Mars. Kontaktade sedan deras support den 13:e April och fick då reda på att varorna inte fanns i lager, utan att varorna ska skickas efter att de inkommit. Sedan dess har det varit total radiotystnad.

Fortfarande radiotystnad från Mediamarkt, men såg idag att min order är avbruten hos Klarna.

Uselt! Kommer aldrig mer att beställa något från MediaMarkt igen.