Gaming laptop att ta med sig på utbytesår för ~15000

Permalänk

Gaming laptop att ta med sig på utbytesår för ~15000

Jag hoppas att åka på utbytesår i sommar och känner att min nuvarande datorn inte kommer klara sig igenom vistelsen där. Jag vill inte ha någon dator som sticker ut för mycket och det mest intensiva spelet jag vill spela är Overwatch, men de andra är lite mindre intensiva såsom Minecraft, Sims 4 och CK3. Min budget är på omkring 10000 - 15000. Kortsagt: Jag är ute efter en dator som klarar en del mer intensiva spel men jag bryr mig inte helt om att ha topp-kvalité på allt och den ska helst inte se ut som en sterotypisk gaming dator.

Permalänk
Medlem

Lenovo legion 5 pro?
Eller en Asus Zephyrus G14?
Lite beroende på hur stor den ska vara

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Theodoror:

Jag hoppas att åka på utbytesår i sommar och känner att min nuvarande datorn inte kommer klara sig igenom vistelsen där. Jag vill inte ha någon dator som sticker ut för mycket och det mest intensiva spelet jag vill spela är Overwatch, men de andra är lite mindre intensiva såsom Minecraft, Sims 4 och CK3. Min budget är på omkring 10000 - 15000. Kortsagt: Jag är ute efter en dator som klarar en del mer intensiva spel men jag bryr mig inte helt om att ha topp-kvalité på allt och den ska helst inte se ut som en sterotypisk gaming dator.

Är det inom Europa eller i USA du ska ha utbytesår? Ibland kan det finnas rätt trevliga erbjudanden (speciellt för studenter) på vissa marknader.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Är det inom Europa eller i USA du ska ha utbytesår? Ibland kan det finnas rätt trevliga erbjudanden (speciellt för studenter) på vissa marknader.

Det är till Chile jag ska

Permalänk

Lenovo

Hej!

Jag tittar personligen just nu på denna laptop som verkar vara riktigt prisvärd från elgigantens maj-deal, kanske ett tips? Någon annan som har en uppfattning om denna gamingdator? Det är en med:

AMD™ Ryzen™ 7 5800H processor
Nvidia GeForce RTX 3060 grafik
16 GB DDR4 RAM, 1000 GB SSD

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275776... Ryzen™ 7 5800H processor
16 GB DDR4 RAM, 1000 GB SSD]Länk till datorn[/url]

Vad tror ni om denna och priset?

/Andy

Permalänk
Skrivet av Akiiiilez:

Hej!

Jag tittar personligen just nu på denna laptop som verkar vara riktigt prisvärd från elgigantens maj-deal, kanske ett tips? Någon annan som har en uppfattning om denna gamingdator? Det är en med:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275776... Ryzen™ 7 5800H processor

/Andy

Jag är bra sugen på den också, tror det är ett bra pris.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiiiilez:

Hej!

/Andy

Mycket bra pris.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT