Permalänk
Medlem

DAN Cases C4-SFX

Detta kom som en stor överraskning för mig, men såg precis att DAN Cases ska släppa ett nytt chassi med namnet C4-SFX innan årets slut. Lite större volym än klassikern A4-SFX och mycket mer flexibilitet i vad som går att stoppa i det ser det ut som. Plats för större CPU kylare (och radiatorer om man vill ha det) samt möjlighet till lite olika placering av PSU och kan tydligen vända hela chassit upp och ner och montera med grafikkortet pekande uppåt.

Dan Cases C4-SFX

Genomgång av Optimum Tech (det var här jag upptäckte den själv)

Som en nöjd ägare av A4-SFX så ser jag fram emot denna och ser det som en möjlig ersättare till speldatorn i framtiden om recensionerna (Sweclockers?) visar sig vara positiva.

Vad tycker ni? Någon annan som blir lite småsugen på denna?

Permalänk
Medlem

Ingen front I/O? :/

Permalänk
Medlem

Wow.

Dan har trådar på smallformfactor.net om sina prototyper. När jag tittade in där sist hade han bestämt sig för att hans C4-prototyp var misslyckad. Innan dess fanns det en tidigare design som han också övergav.

Kul att han fick ut något till slut.

Det finns även en tråd om protoypen för B4.

Permalänk
Medlem

När lanseras denna och skillnad mot Lian Li chassit som säljs idag?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

När lanseras denna och skillnad mot Lian Li chassit som säljs idag?

Slutsåld tyvärr. Efterföljaren C4-SFX v2 kommer 2024 någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

Slutsåld tyvärr. Efterföljaren C4-SFX v2 kommer 2024 någon gång.

Tack för informationen.

Skillnaden till nya V2 blir mer mesh som gynnar luftflödet, 0.3 liter mindre och stöd för Matx moderkort.

Själva designen har mer raka plåtar som Lian li Dan A4 h20 chassit som gör att dom kan öka mesh delen.

Chassit ska skickas i platta paket som Ikea för lägre fraktkostnader och man skruvar ihop det själv.

Detta mål hade Louqe Ghost S1 också men blev aldrig verklighet och när alla gått från 2 slots grafikkort så känns chassit väldigt begränsat.

Därför jag funderar på att uppdatera detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.