Vinn nätagg från Seasonic

Biltemas 20" golvfläkt - åsikter

Permalänk
Medlem

Biltemas 20" golvfläkt - åsikter

Hej,

Jag har tornfläktar som blåser runt luften i rummen för att sprida kylan från de rum jag har portabla ac-enheter i.

Jag tänkte att jag kunde få tag i en fläkt som flyttar lika mycket luft men som inte låter lika mycket.

Någon som har testat den här? Hur låter den på lägsta hasigheten?
https://www.biltema.se/bygg/flaktar/golvflaktar/golvflakt-20-...

Dom två anslut-fläktar som jag har idag låter en del även på lägsta hastigheten.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag har den hemma, den rör mycket luft även på lägsta, men är rätt högljudd av sig.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Köpte den förra året tror den höll i 15 minuter tills ena barnet råkade välta den.
Dålig design för att den har ett onödigt ingjutet "handtag/fack" i plasten där bak, så om olyckan är framme och den välter bakåt så flexar bladen såpass mkt att dem slår emot denna och går i tusen bitar :).
Den lät mycket på högsta iaf.

Permalänk
Medlem

Det är den sedvanliga Biltema-kvaliteten, min hade extremt mycket obalans och vibrerade något fruktansvärt så lämnade tillbaka den. Hade också ett ganska högt elektroniskt surrande vill jag minnas. Flyttade luft gjorde den dock och lär vara bättre på det än tornfläktar som väl mer är ämnade för punktkylning. Huruvida den låter mer eller mindre än dina nuvarande på lägsta kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Min vibrerar lite men inte så illa att jag tycker det påverkar något, beror väl på underlaget. Min står ca 3 meter bort och blåser mot mig vid skrivbordet vilket ger bra bris på lägsta och med hörlurar glömmer man bort ljudet snabbt.

Kan även tillägga att jag använt min på samma sätt, satt han vid rummet jag har AC i för flytta ut kalluften. Min AC överröstar den ganska lätt, men de är en mindre portabel sådan så inte konstigt den har mycket ljud.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60D

Permalänk
Medlem

Tack för input. Jag såg att dom satte ner priset på dom förra sommaren till 249kr. Sänker dom till det så slår jag till ändå.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kör på! Har du tur och får en som inte vibrerar eller dyligt så är det ingen dålig fläkt Köpte min våren -19, och den varken vibrerar eller har elektriskt surr. Lägsta hastigheten är dock fortfarande relativt hög, så tror att de hade kunnat sänka den ett snäpp till för att få den tystare. Kan sedan tillägga att ljudet är rätt dovt, lite som att jämföra en 140mm-fläkt med en 120mm-fläkt.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11