Permalänk
Medlem

Svart skärm efter omstart.

Hejsan!

Har ett problem med min Lenovo Legion Y720 efter att jag dumt nog stängde av den på powerknappen när jag var inne i bios.

Nu när jag startar den så körs den vanliga uppstartssekvensen
tangentbord tänds, fläktar dundrar på och för att sedan varva ner normalt. Problemet som uppstår sen är att skärmen förblir svart på datorn och även på den externa skärmen. Har testat utan den externa men den är fortfarande svart.

Har svårt att få ihop vad som kan orsaka detta, svårt att tro att grafikkort och integrerat skulle ge upp så lätt.

Någon som kan ha en aning om det finns nått knep jag skulle kunna prova?
Får heller inga ljudfelmedellanden.

Mvh Daniel

Permalänk
Samsung Sverige

Har du kollat under laptopen om det finns ett hål för en "reset"-funktion som du kan nå med ett uträtat gem eller liknande? Det verkar kunna finnas:

https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbo...

Om det inte finns och du har ett löstagbart batteri verkar rådet vara att ta loss det, och sedan hålla in strömknappen i 10 sekunder: "On other laptops press and hold the power button for at least 10 seconds.".

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Tack ska prova detta i morgon om jag kan hitta en liten nål eller nått. Klart jag inte hittar nått litet alls.

Jag skriver hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Har du kollat under laptopen om det finns ett hål för en "reset"-funktion som du kan nå med ett uträtat gem eller liknande? Det verkar kunna finnas:

https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbo...

Om det inte finns och du har ett löstagbart batteri verkar rådet vara att ta loss det, och sedan hålla in strömknappen i 10 sekunder: "On other laptops press and hold the power button for at least 10 seconds.".

Tack det löste problemet!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Danneb:

Tack det löste problemet!

Skönt att höra! Tack för att du informerade om att problemet löstes, det är alltid bra om andra har liknande strul.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung