Ska kortfattat mig
Jag renoverar ett hus och behöver knappa in alla kvitton i ett Excel ark.
Finns det något sätt så jag kan knappa in
Datum
Objekt/produkt/tjänst
Firma
Pris
Sedan när jag trycker på enter så hamnar dessa uppgifter i en prydlig rad efter datum? Och i en ruta bredvid hamnar totala priset av alla kvitton.
Kan lite Excel men inte så jag enkelt kan sortera allt efter datum i en lista utan att behöva krångla med radbyte etc ifall jag hittar ett äldre kvitto.
Enklast är helt klart att bara ha olika kolumner för de olika datan du vill ha in.
Sedan kan du skapa en filtrering och då kan du sortera raderna efter datan i en eller flera kolumner. Säg att du hittar ett gammalt kvitto och slår in den längst ned så är det bara att sortera om datumkolumnen igen så hoppar den in i rätt ordning.
För att summera utgifterna så är det bara att göra en summering på hela kolumnen för pris och presentera den i en väl synlig cell.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.