Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Älskat pastell-temat som funnits i deras sortiment. Problemet för min del har varit att deras möss ej gått testa i någon butik nära mig och jag inte vågat beställa pga. unik formgivning.
Sen utöver det så har jag varit tveksam till deras sensorer och liknande.

Men överlag har jag bara hört mycket gott om företaget.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Använder själv en Castor och tycker den är bekväm, men kvalitén är under all kritik.
Det är den 3e musen då den första fick problem med scrollen och den andra dog helt, denna har dock funkat bra förutom att gummit på sidan släpper.
Problem med scrollen tycks vara ganska återkommande med deras möss :/

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Så länge den inte dubbelklickar automatiskt som Naos gjorde 😝

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Expertgissare

Nu finns de nya mössen på deras hemsida, i form av...
Avior PRO
Castor PRO
Naos PRO

https://mionix.net/collections

Ser verkligen fram emot en Castor PRO
Hoppas Sweclockers tar hem och tester trion

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jävligt synd att dom inte släppte en wireless version av Naos...
Hade köpt en direkt!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av jensen.:

Jävligt synd att dom inte släppte en wireless version av Naos...
Hade köpt en direkt!

Jo trådlösa varianter hade varit trevligt, dock föredrar jag sladd.
Men man kan ju hoppas att det kommer trådlöst längre fram

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Vart en NAOS PRO, verkar lovande!
Det jag reagerade på är att man inte kunde beställa på faktura via klarna, även fast man bor i Sverige?
"This payment method isn't available for your billing address and currency. Please try a different payment method."
Är väl för att priserna står i Euro. Har dom ingen svensk domän? Bara .net? Hittar ingen i alla fall.
Fick bli paypal istället.

Permalänk
Medlem

Här är de nya "Pro Edition"-mössen (edit: hoppsan, @Edvin-89 hann före ser jag):

https://mionix.net/collections/pro

Är millimeter från att beställa en Naos Pro, men jag ska försöka låta bli att vara en impulsiv idiot och åtminstone läsa på lite om den först.

Tillägg: Jag är en impulsiv idiot, en Naos Pro beställd.

Vore jag mindre Naos-frälst så hade jag väntat på recensioner och butiker med bättre leveransalternativ. Gör inte som jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skönt att de har frisknat till från hipstersjukan. Har 3 varianter av naos hemma men har gått över till trådlöst. Släpps en sladdfri naos så köper jag den på stubben.

Permalänk
Medlem

Sugen blir man, passform som ingen annan men min 8200 får leva ett tag till, iaf tills problemen med scrollern blir värre.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Sugen blir man, passform som ingen annan men min 8200 får leva ett tag till, iaf tills problemen med scrollern blir värre.

Är det att den blivit väldigt kärv? När jag stötte på det problemet med min Naos 5000 så visade det sig till slut att det över tid samlats en klump gunk (fingerflott och annat mysigt) under chassikanten bakom hjulet, som gick att peta bort med en nål utan att öppna musen. Blev som ny efteråt. Tänkte bara som ett tips om det skulle råka vara det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Är det att den blivit väldigt kärv? När jag stötte på det problemet med min Naos 5000 så visade det sig till slut att det över tid samlats en klump gunk (fingerflott och annat mysigt) under chassikanten bakom hjulet, som gick att peta bort med en nål utan att öppna musen. Blev som ny efteråt. Tänkte bara som ett tips om det skulle råka vara det.

Nej inget sånt, den bara svarar inte när jag scrollar ibland. Väldigt sällan det händer, men ibland är den inte responsiv.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Mionix

Hej alla SweClockare!
Kul med så många positiva svar - och att så många kommer ihåg oss! Äntligen befinner vi oss mitt i en release igen!

Gällande PRO-serien så är det våra originaldesigns med den bästa hårdvara vi kunde få tag i. Alioth-mattorna är av samma vattentäta material som de alltid varit, med så lite tryck som möjligt för att få ut så bra läsning av sensorn som det går. Tekniska specifikationer finner ni på vår hemsida.

Scrollhjulet är en utmaning (inte bara för Mionix), så nu har vi i PRO-serien bytt scroll-switchen till en bredare och stabilare switch. Vi kommer fortsätta jobba med scrollen framöver och den stora uppdateringen kommer i nästa verktygsrevision!
Lifestyle och pastell är borta och vi är tillbaka där vi började - kvalité, bra ergonomi, funktionalitet med en stilren design och grym prestanda!

Så till alla er som längtat efter en icke-pastellfärgad och hamburgar-fri Mionixmus i toppkvalité - varsågoda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Vi kommer fortsätta jobba med scrollen framöver och den stora uppdateringen kommer i nästa verktygsrevision!

Vad innebär detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Vad innebär detta?

Ny version av formsprutningsverktyget som man tillverkar plastdelarna i. Det är ett ganska komplicerat och kostsamt projekt att genomföra, plus att tillverkningen behöver stå stilla medan man gör ändringar i verktyget. Fördelen är att kostnaden för varje plastbit som tillverkas är låg.

Alltså kommer det dröja tills Mionix hunnit bygga upp en buffert av möss som kan säljas under tiden verktyget tas ur produktion.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Ny version av formsprutningsverktyget som man tillverkar plastdelarna i. Det är ett ganska komplicerat och kostsamt projekt att genomföra, plus att tillverkningen behöver stå stilla medan man gör ändringar i verktyget. Fördelen är att kostnaden för varje plastbit som tillverkas är låg.

Alltså kommer det dröja tills Mionix hunnit bygga upp en buffert av möss som kan säljas under tiden verktyget tas ur produktion.

Ja, produktionsverktyg tar tid att få bra. Hos oss kan det vara ett par veckor i vissa fall, och då är det metall, med mindre precision än plast har.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Ja, produktionsverktyg tar tid att få bra. Hos oss kan det vara ett par veckor i vissa fall, och då är det metall, med mindre precision än plast har.

Verktygen till formsprutning är oftast i rostfritt stål, så det är svetsa på alt. gnista bort beroende på om man vill lägga till eller ta bort material i artikeln. Jag är ingen expert inom området men man lär sig en del när man jobbar tillsammans med plastkonstruktörer

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Någon som köpt PRO versionen? Scrollhjulet på min Ironclaw börjar ge upp så det är dags att titta vidare och måste säga att jag saknar min gamla Naos (satt sjukt skönt i handen).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9