StarWars Galaxies!?

Permalänk

Fanken glömt allt om SWG, hur fixade man certfication för olika vapen igen?

Permalänk
Medlem

Är det inte att du behöver levla i din vapen klass för att få det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
Är det inte att du behöver levla i din vapen klass för att få det?

Var så innan i alla fall(ett år sen), nu står det inget i skillen att man kananvända andra vapen.

Permalänk
Medlem

Du kanske måste gå till en weaponmaster nuförtiden alá WoW

Permalänk
Medlem

Om vapnet inte kräver någon skill så måste man vara combatlvl 54.

Permalänk
Medlem

Numera kräver vapnen antingen att man har en specifik skillbox, att man har en viss combatlevel eller båda. Lista på alla vapen mm kan man hitta här:

http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=wea...

*edit*
Eller att man inte behöver några förkunskaper alls. Glömde de enkla vapnen

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Har kvar kontot och gubben sitter i sitt lilla hus, brukar in och pytsa in pengar för underhållet men jag inser mycket smärtsamt att jag lär nog inte lira swg mer.

Fattar absolut noll nu, skulle troligen få ställa frågor till nybörjare då jag är grönare än dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Beginner>> Låter som en positiv grej tycker jag... nu får du njuta av att vara nybörjare igen

Och till någon som snackade om jedi som stackar avoid incap >>
Nu mer finns det ju Force Breach och mer eller mindre alla har master powers eftersom det, enl. uppgifter, är väldigt mycket bättre nu än innan patchen

Aja, det är bara till att börja lira och vänja sig vid det nya spelet :>

Permalänk
Citat:

Bra sida, tackar.

Permalänk
Medlem

hur funkar det med lightsabers?
Blir sugen på att återuppta lirandet..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Vad menar du men hur det funkar? Utveckla din fråga så kan jag svara

Annars är här två Jedi-guider från swg-forumet om du vill veta mer:
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=jed...
http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=jed...

Permalänk

Publish 17 idag! Men snälla inga fler jedis... (inget sagt om spelare dock, hehe)

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Finns fortfarande en del "issues" även efter CU, såsom turrets som skjuter vansinnes fort när den är bemannad och nu även jedi som "stackar" avoid incap skillen på raken och "spice" som man kan "stacka" på rak också... Hoppas dom fixar de sakerna snart

Fast till det positiva! Nu i dagarna kommer snart patchen som möjliggör flera passagerare på fordonen i swg
Även ett par nya racermojänger följer också med

låter ju kul med fordon och det, synd att alla gamla vänner slutat lira

Permalänk

Hehe, joo synd att alla slutade =/ Jag bestämmde mig för att ge cu ett försök till så jag drog igång den lille jedin igår Var rätt kul men som sagt jag saknar alla som slutat. För er på chimaera så kanske ni vill dra igång en lite hunt ikväll när servern kommer upp.

och ett litet minne från mig till gemma, slippy', iai (barid), okalo, salva och venessa great time!

kunde inte låta bli bara

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

jag är visserligen inte en hardcore SWG'are mest p.g.a pengabrist så har jag inte spelat sen i Juli 04. Men nu har jag äntligen fått tummen ur .... och är nu återigen online på FarCry, förhoppningsvis för gott ^^

håller med om att det är gött med flerspelar fordon men är rätt besviken på CU, mycket svårare i början nu =S
Men jedrar vad de har fixxat en massa funktioner och annat gojs sen sist jag spelade

Permalänk

Hur länge har SWG varit uppe? 2år? Hur fan klarar dom inte hålla tiden på deras server maintenance, Europa spealr tappar fan hen hel jävla dag. Fan att man ska vara förbannad varje jävla gång ett MMO uppdaterar sina servrar, kastar snart ut monitorn från tredje våningen.

Permalänk

KalleKofot >> 2 år i juli afaik. Och ja, deras serverdowntimes kan vara frustrerande ibland. Men det är rätt schysst ändå, så kan man passa på att gå ut och gå när dom är nere.. så slipper man missa in-game tid

MB >> Skaffa nya vänner, börja lira på eclipse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpiroTris
KalleKofot >> 2 år i juli afaik. Och ja, deras serverdowntimes kan vara frustrerande ibland. Men det är rätt schysst ändå, så kan man passa på att gå ut och gå när dom är nere.. så slipper man missa in-game tid

MB >> Skaffa nya vänner, börja lira på eclipse

har en MBH / Mpistoleer på Eclipse. men inga vänner, och inga pengar haha
ska försöka leta upp nån trevlig UK guild med sociala folk!

Permalänk
Medlem

Går det att tjäna några stålar solo nuförtiden?
Kan vara drygt att alltid måsta groupa för att få in lite dollares.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Går det att tjäna några stålar solo nuförtiden?
Kan vara drygt att alltid måsta groupa för att få in lite dollares.

snacka precis me en polare som visst börjat lira igen. 30K missionen på dantooine etc har försvunnit. max är 10k nu
så man känar mest pengar på loot som man säljer nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
snacka precis me en polare som visst börjat lira igen. 30K missionen på dantooine etc har försvunnit. max är 10k nu
så man känar mest pengar på loot som man säljer nu

Värdelöst.. På min tid kunde man tjäna en mille på en dag, LÄTT. Jag hade nog kunnat börja spela igen om det var precis som det var innan jag stack, men det var ett tag sen. Det var nog innan JTL t.o.m.. Fina minnen dock, hade ett hus på Naboo, på en kulle

Permalänk
Medlem

hade en hel stada på chimaera (Posedonia, LOK) finns fortfarande kvar.

funderar faktiskt på att lira igen. man kan ju visst ta sina gamla professoins och ersätta dem med nya, jag va TKM,MF så funderar på att byta till MBH,MR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Värdelöst.. På min tid kunde man tjäna en mille på en dag, LÄTT. Jag hade nog kunnat börja spela igen om det var precis som det var innan jag stack, men det var ett tag sen. Det var nog innan JTL t.o.m.. Fina minnen dock, hade ett hus på Naboo, på en kulle

Hehe, innan jtl alltså? Så runt oktober då? Känns ändå som du kanske inte var en oldschool då? Och en mille per dag, en loot hos en nightsister och få armorexpremintation ~+10 så har du ju en 10 mille eller mer.

Och antagligen är det inte som när du stack, jaa jag saknar det gamla systemet som fasen. Mycket minnen mycket minnen. Nu är det mera group och guildhunts som gäller, och det är väll det devsen vill få fram i ett mmorpg. Att man ska vara flera, annars kan man ju gå och sätta sig vid vilket rpg-singelspel som helst, eller hur?

Men man kan säga mycket om den nya patchen. Ger man det lite tid så vänjer man sig. Det blir ju inte samma spammande av samma attack hela tiden. Detta är ju på både gott och ont. Bäst utrustning och vapen spelar inte lika stor roll längre. Teamwork är viktigare. Känns som att det är lite mer realistiskt än att man kan vinna en 3vs15 för att man har bra vapen och är nästan omöjlig att knocka ner. Givitevis var det teamwork förut med men nu krävs det ännu mer.

Ge cu en chans, jag menar det är ju ett av det mest etablerade mmorpgen, det är fortfarande kul men fortfarande saknar jag det gammla systemet, men det är fortfarande ett spel att rekomendera.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

Värdelöst.. På min tid kunde man tjäna en mille på en dag, LÄTT.

Det är väl egentligen inte så värdelöst? Bara bra för ekonomin om inte alla springer omkring och är miljonärer, anser jag.

Ni med mobiltelefon missar väl förresten inte Star WAP Galaxies? Eller SWG AvantGo för handdator-användare.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Hehe, innan jtl alltså? Så runt oktober då? Känns ändå som du kanske inte var en oldschool då? Och en mille per dag, en loot hos en nightsister och få armorexpremintation ~+10 så har du ju en 10 mille eller mer.

Inte direkt oldschool, nej Jag spelade bara i tre månader. Men det är ändå en viss nostalgikänsla.

Permalänk
Citat:

Inte direkt oldschool, nej Jag spelade bara i tre månader. Men det är ändå en viss nostalgikänsla.

klart det är nostalgi på det. Allt för jul 2004 är nostalgi tycker jag

-----------------------------------------------------------------
Till kallekofot och till alla andra med för den delen!
Såg din post på forumet, och tänkte lättare att skriva här på svenska och så slipper du all reklam från divers guilder

Sunfallrebels - En av de största och äldsta rebelguilderna på chimaera. Mycket pvp och det är ett jäkla kul gäng. De har sin egen stad och de har ett bra rykte. De har en bas utanför sin cantina. Staden ligger på tat ca 2km från bestine (de har shuttle), inga ålderskrav m.m och folk från olika länder!
Runt 100 members, vet ej hur många aktiva
http://www.sunfall-rebels.com

TSA (The swedish Alliance) - Den första rebelguilden på hela chimaera. Bara svenskar. Har sin egen stad med shuttle. Mycket bra rykte om sig (är själv med i den guilden för närvarande). Ganska mycket pvp men även crafting. - är kanske att de inte har så många guildhunts och liknande. Kan nog vara ca 30 aktiva i guilden. Har ett stort förflutet bakom sig när det gäller pvp. Det var alltid tsa man kom till när man ville ha pvp. Detta har stannat av dock. Har vart stora slag med Tsa vs Ang(stor impguild) och rDe (kanske chimaeras mest kända rebelguild) har även sitt hq i tsa. rDe är numera på is men det finns fortfarande några rdeare kvar i spelet.
http://www.tsa.nu

Aztec - Har sin stad på dantooine. Ganska ny guild men rätt stor. Mycket svenskar med i denna guild. + för att dom har mycket guildhunt och grindingsgrupper. Aztec är rebeller och har alltid hjälpt till i pvp. Medlemsantalet har jag inte så stor koll på men det är i alla fall +50 st. Mycket bra gäng med spelare som sattsar på fairplay
http://www.clanaztec.clan-hosts.net/forum/index.php

Ez - Detta är nog en av de allra största guilderna på chimaera. Rebeller och i alla fall +200 members. Denna guild har visssa guildhunts men eftersom de är så stora så är det svårt att få ihop alla. De har stad på dantooine med shuttle många jedis, normalprofs och crafters.
Denna guild har dock inte bra rykte om sig. Ez är den guild man älskar att hata. Mest för att de springer i pvp så fort dom ser en rödpunkt på radarn men även för att de kan bete sig osporttsligt. En STOR guild dock.
http://www.ez-guild.com/

Honor - Har sin stad på dantooine med shuttle. Stor guild med många aktiva members. De är kända som en bra guild, men vad jag har upplevt i pvp så springer de iväg liknade Ez. De har en variation mellan proffesions dock och har guildhunts. Vad det gäller huntinggroups vet jag inte men jag antar att detta sker konturueligt med. Honor har liknade Tsa varit en stad där man gick till om det var pvp men detta har bleknat lite. Honor är rebeller.
http://www.honourforever.com/

RA (Reliance) - En av de mest kända rebellguilderna på chimaera. Har sin stad på Rori alldels utanför Rebeloutpost. Så de brukar skryta med "den enda staden med starport". RA har mycket bra rykte och ä väldigt kända. Många bra spelare som Chy, Darzin m.m kommer ifrån RA. De har guildhunts, pvp och det ena med det andra. RA hade för ett tag sedan 1 års jubeleum då de faktist fick soe att komma dit med prinssesan Leia och ställa upp mycket rebellfaction grejer såsom x-wings och soldater. En en guild att rekomnderar. mer än 100 medlemmar
http://reliance.factionwar.com/

--------

Impguilder

Ang - stor guild men tar bara in tyskar eller dom som pratar det bra. Kommer inte förklara så mycket mer eftersom de är en tysk guild

DarkR (DarkRettrivers) - Innan combat upgrade så var detta en av chimaeras mobbobjekt. Rebellerna skrattade åt dom för dom var inte så bra. NU efter CU ska dom dock ha vuxit och blivit lite större och mer erfarna. De har ca 100+ medlemmar. Och drar kunturnuerligt t på guildhunts, pvp och grinding. Jag tycker dock inte att de är en vidare bra guild för de har hållt på med explotiong och är inte direkt sportsliga i PvP. De har en stad på Lok som heter RaversRetreat, och efter cu har detta varit ett centrum för pvp. Har dock ingen hemsida för detta.

EEVIL - En ganska känd impguild på chimaera. Har sin stad på tatooine, ca 5-6km ifrån sunfall. De både rollspelar och kör vanligt. De är ca 50+ i medlemmar och det är en uppskattad nybörjarguild. Dom är snälla vad jag har hört i alla fall. De drar ut på guildhunts och grindar. Pvpar gör dom med men sedan är det sjävklart en annan sak hur bra dom är på det, inget vidare alltså. Men ändå vad jag kan tänka mig en bra guild.

GSA (Gank Squad Alpha) - En stor impguild som mest är inriktad på Pvp. De flesta i guilden är erfarna och de kan sin sak. Har sin stad på Talus nära imperial outpost. Staden heter Dun Laggin. En guild som är hyffsat kända och har likt DarkR fått ett namn nu i Cu. De drar också ut på guildhunts och gridning. HUr ofta vet jag dock ej. MEn Gsa är mest känt för sin pvpinriktning.

Många av de största impguilderna som Defi, GoS, Smb och sdk slutade nu till cu och därför kommer jag inte nämna dom.

----------

Neutrala/rollspel

Mos Entha - Enormt stor rollspelscommuntiy (alltså ingen guild utan flera guilder i sig) för de som tycker om det. Vad det gäller guildhunts och grinding vet jag ej men jag antar att de gör detta med. Mos Entha består mestadels av E-IG, E-MED, MEPD, OvOrg, E-TU, ST-DE, NI som alla är rollspelsguilder. Rollspelarna har ett enormt förtroende om sig och en enorm rspekt av oss vanliga spelare. Gillar du rollspel är detta vekrligen nått du ska titta närmare på!
http://www.mosentha.com/

STAR - En neutralguilld i stort sett som är inriktat på underhållning. De har sin stad på nabbo utanför theed med shuttleport. Mycket uppskattad guild och vad jag känner till mycket medlemmar. Denna guild är ofta ute och underhåller i cantinor, städer, bröllop och events. Som sakt en stor guild med MYCKET stor respekt bakom sig. Det ska också vara en otroligt trevlig guild med trevliga och hjälpande människor. Vad det gäller guildhunts osv vet jag ej eftersom de är mest i entertaingsfte och i pvp ser man dom aldrig. Men som sagt en otroligt bra guild som har bra rykte och är för dig som kanske inte vill strida så mycket.
------------

Hoppas detta hjälpte lite

mvh
jarefjäll

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Innan CU så var ju typ majoriteten av folket av melee combat klass. Men nu efter så är det ranged som gäller, dels för att dom delar ut mest skada och dels att dom har en del specialare som gör att melee folket blir helt värdelösa och hinner ibland inte ens fram för att klubba ner en.

På en öppet slagfält t.ex. så är det mest strid mellan ranged vs ranged, om någon melee stormar så sätter motståndarna bara igång och skjuta iväg specialare som sinkar ner motståndarens "movement"...

Bara ett tips om ni ska börja pvpa igen
Funkar finfint och plocka jedi med skjutvapen nu i alla fall

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vilket imp guild var det som höll till i luxor på lok (KDS)? Finns det ens kvar nuförtiden? Var väl rätt stort i sina glansdagar har jag för mig.

Ahh memories, fan vilket sjukt bra spel detta var under sin prime time.

Permalänk

Nej KDS finns inte kvar =/ jäkligt synd för jäklar vad kul man har haft i luxor och i bestine mot dem: KDS disbande i höstat nån gång. Och jaa, man saknar den tiden lite faktiskt

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Finns Luxor kvar? Vår guild Praetorians (PTS) bodde med KDS där.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk