Saints Row startas om – släpps tidigt 2022

Permalänk
Melding Plague

Saints Row startas om – släpps tidigt 2022

Åtta år efter den senaste numrerade delen utannonserar utvecklaren Volition ett nytt Saints Row, vilket blir en reboot som utspelar sig innan de tidigare spelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saints Row: The Third - Remastered är just nu gratis om man plockar det innan 2 sep genom Epic Games Store

Permalänk
Medlem

Jag älskar Saints Row. Så jävla mycket dumhumor och det är helt fantastiskt! Jag hoppas bara de tonar ner alla repetitiva mini-games som finns i spelen och gör lite bättre utfyllnadsinnehåll. Så som med all kärlek så är ju inte allt perfekt. Men lär garanterat bli ett köp. Har ju spelat 2, 3, 4 och Gat out of hell.

Permalänk
Medlem

Bara spelat Gat out of hell då det var gratis i PSN store någon gång, kul hjärndöd action och torr humor.

Spelet i sig påminner om en blandning av valfritt Ubisoft spel med collectibles och Just Cause ( uppdrag där man bara dödar och tar sönder allt ).

Med andra ord bättre än många spel som försöker vara seriösa men bara är kassa.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Det här kan nog bli bra! Gillade första och andra spelet men tyckte det ballade ur lite väl mycket efter det.

Permalänk

Jag har alltid undrat hur sweclockers väljer ut sina spelnyheter?

Jag kan fatta att typ Battlefield och andra titlar med svensk anknytning har "förtur" likaså de allra största titlarna typ Gta, cyberpunk eller nått blizzard släpp, då med den förmodade motiveringen att det är av allmänintresse för swecs målgrupp.

Men det här är ett bra exempel, visst är Saint's row en hyfsat stor serie och det är möjligt att jag missat någon svensk anknytning, men det här är knappast en jättesnackis. Är det bara "slow newsweek", ett försök att leda folk till FZ, en av redaktionens personliga favoriter eller vad?

Observera att jag inte nödvändigtvis menar det här som kritik utan är genuint intresserad av hur urvalet görs.

Permalänk
Medlem

Så länge jag får en stor dildo som jag kan slå ner folk med så är jag nöjd

Permalänk
Medlem

Trailern var tyvärr för töntig, annars så såg det väl ganska intressant ut.

Störde mig mest på att fienden var orealistisk, oresponsiv, klyschig och verkade ha en IQ på under 50.
Riktigt dålig storytelling, antar att de måste haft Michael Bay som inspirationskälla för detta.

Såg inte heller någon humor i klippet, mer försök till att vara hippt typ.

Sjukt att detta fick grönt ljus, hoppas på att spelet i sig är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmoire:

Jag har alltid undrat hur sweclockers väljer ut sina spelnyheter?

Jag kan fatta att typ Battlefield och andra titlar med svensk anknytning har "förtur" likaså de allra största titlarna typ Gta, cyberpunk eller nått blizzard släpp, då med den förmodade motiveringen att det är av allmänintresse för swecs målgrupp.

Men det här är ett bra exempel, visst är Saint's row en hyfsat stor serie och det är möjligt att jag missat någon svensk anknytning, men det här är knappast en jättesnackis. Är det bara "slow newsweek", ett försök att leda folk till FZ, en av redaktionens personliga favoriter eller vad?

Observera att jag inte nödvändigtvis menar det här som kritik utan är genuint intresserad av hur urvalet görs.

Svenska Embracer Group AB äger rättigheterna till Saints Row
https://en.wikipedia.org/wiki/Embracer_Group

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Saints Row: The Third - Remastered är just nu gratis om man plockar det innan 2 sep genom Epic Games Store

Tack för tipset!

Jag har för mig att The Third var det jag gillade minst i serien. Lite väl "over the top". Hade för mig att man började "på toppen" och det var attackhelikoptrar och lasrar direkt från början. I de andra fick man kämpa sig upp från botten. Det var mycket "trams" i de andra med men detta var lite väl mycket.

Men gratis är gott!

Spelade sk*ten ur 1an och 2an. Älskade dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmoire:

Jag har alltid undrat hur sweclockers väljer ut sina spelnyheter?

Jag kan fatta att typ Battlefield och andra titlar med svensk anknytning har "förtur" likaså de allra största titlarna typ Gta, cyberpunk eller nått blizzard släpp, då med den förmodade motiveringen att det är av allmänintresse för swecs målgrupp.

Men det här är ett bra exempel, visst är Saint's row en hyfsat stor serie och det är möjligt att jag missat någon svensk anknytning, men det här är knappast en jättesnackis. Är det bara "slow newsweek", ett försök att leda folk till FZ, en av redaktionens personliga favoriter eller vad?

Observera att jag inte nödvändigtvis menar det här som kritik utan är genuint intresserad av hur urvalet görs.

För mig var det den överlägset största nyheten från presentationen igår. Utan konkurrens.

Jag har dock många varma minnen från de två första spelen i serien så jag är nostalgisk. Kanske är även redaktören det.

Permalänk
Medlem

Bra! SR2 samt 3 var riktigt roligt. Har ingen aning varför Volition bestämde sig att bryta sig från den typen av spel med tanke de enda andra utvigarna av den typen ( Rockstar och Avalanche ) har tok för mycket tid mellan utsläpp för deras titlar. Finns mer än tillräckligt med folk sugna på annat medans.

Permalänk
Avstängd

Har alltid gillat Saints Row-serien. Från början var de lite av en GTA 3-klon men de drog verkligen åt ett helt annat håll, när GTA blev mer seriös så blev SR mer "out there" eller "over the top". Det är inte alltid de har fått till det jättebra och trovärdigt, men de har ju hittat sin nisch i alla fall.

Permalänk

Säger bara ZzZzZ. När ska Volition göra en Freespace 1 och 2 remaster?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av b-earl:

Svenska Embracer Group AB äger rättigheterna till Saints Row
https://en.wikipedia.org/wiki/Embracer_Group

Embracer skulle kunna låta någon av alla studior de köpt upp skapa en riktig meta-simulator där du spelar som Embracer och ska ta över spelmarknaden. Allt från att hantera PR, förhandlingar med studior, hantera ägare och få ekonomin att rulla.

Permalänk
Inaktiv

Aldrig spelat första spelet, andra spelet spelade jag på PS3 av alla jäkla ställen jag kunnat spela det. Har haft PC-utgåvan i evigheter och på senare år ska spelet tillslut ha fixats och bli spelbart på PC, orginalet var en riktigt dålig port. 3an gillade jag skarpt och likaså 4an. Något nytt med Saints Row gillas skarpt. Och fram tills dess måste jag nog faktiskt spela igenom 4an igen tror jag.

Permalänk
Medlem

Haft rätt kul med dessa spel. I coop är de löjligt roliga. Hoppas dom får till det och det blir bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Nej det blev en flopp! Lars Wingefors skäms!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nej det blev en flopp! Lars Wingefors skäms!

Har det släppts recensioner? Spelet släpps imorgon.

Jorå, till förhållandevis låga betyg för tillfället. Endast 46% av recensioner rekommenderar spelet i skrivande stund:
https://opencritic.com/game/11879/saints-row

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Har det släppts recensioner? Spelet släpps imorgon.

Jorå, till förhållandevis låga betyg för tillfället. Endast 46% av recensioner rekommenderar spelet i skrivande stund:
https://opencritic.com/game/11879/saints-row

Jag säger det igen Embracer har ingen aning om vad de gör. De släpper skit efter skit även om de lyckas med ett och annat som typ Valheim men resten skit. Lars verkar inte ha koll.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ge inte upp jag har kul Rent tekniskt så finns det väl mer slipade titlar men jag lirar då hellre detta än the Division. Lirar iof hellre Ghost recon wildlands men olika genrer och omväxling förnöjer.

Men absolut knepigt lir att recensera. Jag lider inte av några buggar alls men körningen är ju inte direkt tight, slagsmål, skjutandet är likaså mediokert egentligen men ändå rätt bra känsla. Många mellanuppdrag är ju vaniljglass men det finns ändå humor där som fungerar och jag hatar inte mina kompanjoner i brott och det är ändå storyn och jakten på cash som driver en gott.
Excellerar väl inte någonstans annat än dialogerna

Nu är detta mitt första saints row kan hända jag vart lika spymätt på det om det var mitt fjärde som på ac möget ex. Blir sugen på testa saints row 3 remastered efter detta dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Ge inte upp jag har kul Rent tekniskt så finns det väl mer slipade titlar men jag lirar då hellre detta än the Division. Lirar iof hellre Ghost recon wildlands men olika genrer och omväxling förnöjer.

Men absolut knepigt lir att recensera. Jag lider inte av några buggar alls men körningen är ju inte direkt tight, slagsmål, skjutandet är likaså mediokert egentligen men ändå rätt bra känsla. Många mellanuppdrag är ju vaniljglass men det finns ändå humor där som fungerar och jag hatar inte mina kompanjoner i brott och det är ändå storyn och jakten på cash som driver en gott.
Excellerar väl inte någonstans annat än dialogerna

Nu är detta mitt första saints row kan hända jag vart lika spymätt på det om det var mitt fjärde som på ac möget ex. Blir sugen på testa saints row 3 remastered efter detta dock.

Kul. Får kanske ge det en chans när det är billigt

Trean är nog seriens höjdpunkt för mig. Tvåan var helt ok men det var ju en uppenbar GTA-kopia men sämre på typ allt utom att det var mer vulgärt. Dock absolut inte sämre än snittet för sådana spel då. De efter trean kändes rätt budget då de byggde så mycket på trean, typ samma värld och så, men med mer "häftiga" förmågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ge inte upp jag har kul Rent tekniskt så finns det väl mer slipade titlar men jag lirar då hellre detta än the Division. Lirar iof hellre Ghost recon wildlands men olika genrer och omväxling förnöjer.

Att säga så är ju väldigt konstigt. Att hellre spela ett trasigt spel som är gjort för att larva runt sig i jämfört med ett 10 år gammalt MMO? Det är väl klart att man hellre spelar ett nytt spel än ett spel som ingen spelar, eller om du råkar mena tvåan - ett spel som utvecklarna har gett upp på?

Att du hellre spelar Ghost Recon Wildlands, som är ett riktigt skräpspel säger ju en hel del.

Ändå väldigt konstigt att jämföra spelet med två spel som Ubisoft har gett upp på för länge sedan, typ innan Saints Row 5 släpptes.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Att säga så är ju väldigt konstigt. Att hellre spela ett trasigt spel som är gjort för att larva runt sig i jämfört med ett 10 år gammalt MMO? Det är väl klart att man hellre spelar ett nytt spel än ett spel som ingen spelar, eller om du råkar mena tvåan - ett spel som utvecklarna har gett upp på?

Att du hellre spelar Ghost Recon Wildlands, som är ett riktigt skräpspel säger ju en hel del.

Ändå väldigt konstigt att jämföra spelet med två spel som Ubisoft har gett upp på för länge sedan, typ innan Saints Row 5 släpptes.

Det är ju inte trasigt. Ingen ctd så här långt. Och varför inte ha roligt. Tiden är kort. Det är lite som att man inte ska få se american pie bara det sjunde inseglet

Det här är ju liksom en remaster så att det känns gammalt är väl naturligt iof man ska känna igen sig? Tror inte breakpoint är det sista ghost recon vi ser

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x