Ständig rabatt stående inslag i Nord VPN:s tveksamma marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Finns det någon vpn som funkar smidigt med tex amerikanska netflix. Har kört ovpn rätt länge men det har inte funkat med netflix på länge. Och dom "jobbar" På att lösa det. Det har dom gjort ett tag nu.

Netflix gillar inte VPN:er. Vad du kan testa är att hosta en egen VPN på en VPS.

Permalänk
Medlem

Ovpn var verkligen inte billigt, helvete vad dyrt.
De vill ju bara låsa upp dig som alla andra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Att företag ägnar sig åt "ständiga" rabatter, olika rabatter via olika kanaler osv. är väl inget nytt? Man får som konsument helt enkelt se upp, ta sig tid att jämföra priser osv...

Köpte en lifetime-prenumeration för 5 år sen via Wccftech/Stackcommerce, betalade 79USD. Var först PureVPN, nu KeepSolid. Har alltså betalat 1,3USD/månaden (hittills) vilket jag tycker är ganska bra...

Edit: Fick tillbaka 20USD också, när det blev bytt till KeepSolid...

Skrivet av Najsisen:

Hehe, jag har exakt samma erfarenhet av dem. Deras "lifetime" är tydligen "software lifetime, not your lifetime"...

whut? jag har också purevpn "lifetime" fick via xda feb 2017... fortfarande aktivt fast jag knappt använder det.
edit: some purevpn då, inte sett nån andring till keepsolid eller nåt.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Avstängd

kan någon motbevisa att detta inte är en honeypot?

Permalänk
Medlem

Kanske inte förvånande men märkte att scdkey (säljer windows gråkeys) har en URL med högre priser där rabattkoder från youtubers fungerar och en URL där allt helt enkelt är billigare. Men vad förväntar man sig där.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

MMSports och den där butiken som säljer små skitsmycken ligger nog i samma liga.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Själv kör jag AzireVPN, funkar och är kalas nöjd under dessa år jag har använt det.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Mullvad VPN AB and its parent company Amagicom AB are 100% owned by founders Fredrik Strömberg and Daniel Berntsson who are actively involved in the company.

?

Vart vill du komma med det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ovpn var verkligen inte billigt, helvete vad dyrt.
De vill ju bara låsa upp dig som alla andra

Håller inte med. Har varit kund i över två år och har alltid betalat ~600kr/år, vilket priset forfarande är.
Dessutom har dem visat i rätten att deras loggar > /dev/null.

Aldrig testat Mullvad förut, men med tanke på hur många som använder och är nöjda verkar även dem ett bra val.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

NordVPN, vad är det? Jag använder sponsorblock

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som använder ordinariepriset vid jämförelse av prenumerationstjänster?
NordVPN måste vara extremt bra för att motivera ett så högt ordinarie pris vid en jämförelse...

Permalänk
Medlem

jag provade Nord VPN för några år sedan ren dynga rakt igenom, konstant drops och överbeskyddande servrar, vill minnan supporten var kass med och skyllde på datorn men samma fel på 3 olika datorer och 2 telefoner

Permalänk
Medlem

Tittar på dig udemy.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt det tidigare men nästan alla antivirus-makare har samma taktik, samtidigt som de lovar att skydda mot hackare som konstant försöker rensa ditt bankkonto. Om du inte köper en licens för 75% nedsatt pris förstås. Passa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Så, LG, Samsung, Intel, AMD, Nvidia etc etc är företag man ska hålla sig borta från?

Samsung tycker jag absolut att man bör undvika i den mån man kan. Det är lite svårt att undvika de tre sista och jag har inte sett någon influencer pusha för deras grejer någonsin.

Jag är lite förvirrad om jag har varit otydlig, eller ni ser helt andra bitar reklam än mig? Jag tänker på till exempel Skillshare, Audible, rakbladsprenumerationer, olika dropshipping scams, samtliga VPN bolag.

BBK electronics har gjort sig skyldiga till en massa skit med influencers så jag undviker helst Vivo och OnePlus. AOC hade betala recensioner här på SweClockers för något år sedan, Samsung hade betala recensioner på Swedroid någon gång runt 2013 så båda dessa märken försöker jag undvika.

AMD, Intel och Nvidia är dåliga exempel då det inte går att undvika dem. Jag behöver inte tänka på om jag vill ha med dem att göra, för det finns inget alternativ.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av johanandersson:

Samsung tycker jag absolut att man bör undvika i den mån man kan. Det är lite svårt att undvika de tre sista och jag har inte sett någon influencer pusha för deras grejer någonsin.

Jag är lite förvirrad om jag har varit otydlig, eller ni ser helt andra bitar reklam än mig? Jag tänker på till exempel Skillshare, Audible, rakbladsprenumerationer, olika dropshipping scams, samtliga VPN bolag.

BBK electronics har gjort sig skyldiga till en massa skit med influencers så jag undviker helst Vivo och OnePlus. AOC hade betala recensioner här på SweClockers för något år sedan, Samsung hade betala recensioner på Swedroid någon gång runt 2013 så båda dessa märken försöker jag undvika.

AMD, Intel och Nvidia är dåliga exempel då det inte går att undvika dem. Jag behöver inte tänka på om jag vill ha med dem att göra, för det finns inget alternativ.

eh va? Det där låter inte korrekt, har du en länk på vilken recension det ska handla om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

kan någon motbevisa att detta inte är en honeypot?

Kan du förklara lite mer vad du tänker här?

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Själv använde jag TunnelBear VPN för ett antal år sedan för att komma åt Netflix utbud i USA, men efter den blockades av Netflix har jag kört utan. Funderar i dagsläget på att skaffa antingen ProtonVPN då jag sedan tidigare har ProtonMail och är nöjd med den eller Mullvad eller OVPN för att dom är svenska.

Har kollat på denna sidan för jämförelse mellan olika VPN tjänster. Kanske kan vara till användning om någon annan letar (ny) VPN tjänst.

https://techlore.tech/vpnchart.html

Permalänk
Medlem

Oseriös leverantör, jag bytte till Ovpn och är extremt nöjd.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

eh va? Det där låter inte korrekt, har du en länk på vilken recension det ska handla om?

Det var en hel serie av recensioner där Laxpudding gick igenom olika AOC skärmar.
https://www.sweclockers.com/test/29642-aoc-skarmar-del-2-thom...
Ni insisterade på att det inte var recensioner, men när man tar produkter och lyfter fram deras egenskaper och bedömer dem är det svårt att kalla det något annat än recensioner. Det var efter den artikeln ni ändrade och började specificera att "samarbete" betydde att ni fick betalt för publiceringen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av johanandersson:

Det var en hel serie av recensioner där Laxpudding gick igenom olika AOC skärmar.
https://www.sweclockers.com/test/29642-aoc-skarmar-del-2-thom...
Ni insisterade på att det inte var recensioner, men när man tar produkter och lyfter fram deras egenskaper och bedömer dem är det svårt att kalla det något annat än recensioner. Det var efter den artikeln ni ändrade och började specificera att "samarbete" betydde att ni fick betalt för publiceringen.

Jag håller inte med om att det är bedömningar där. Det är, som du själv säger, genomgång av skärmarna. I så fall skulle även TV-guiden räknas som en recension.

Markeringen för sponsrat material hade vi långt innan den och ändrar på lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Håller inte med. Har varit kund i över två år och har alltid betalat ~600kr/år, vilket priset forfarande är.
Dessutom har dem visat i rätten att deras loggar > /dev/null.

Aldrig testat Mullvad förut, men med tanke på hur många som använder och är nöjda verkar även dem ett bra val.

Jag syftade på måndas avgiften. 90kr

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Netflix gillar inte VPN:er. Vad du kan testa är att hosta en egen VPN på en VPS.

Har jag absolut ingen koll på hur man gör....

Permalänk
Livsnjutare 😎

NordVPN har väl varit i blåsväder tidigare om jag inte minns fel... jag hade inte speciellt stort förtroende för dem tidigare, och den här artikeln hjälpte ju inte direkt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag kör integrity som drivs av 5 juli-stiftelsen då dom har full kontroll över sina svenska servrar och inte har massa servrar utomlands som dom inte kan garantera fysiskt kontroll till.
Integrity har även servrar i USA men är tydliga med att de inte kan garantera samma höga säkerhet på dem då de är hyrda servrar.
https://integrity.st/2020/09/17/nyhet-integrity-vpn-i-usa/
https://integrity.st/integrity-vpn/
Jag skulle även kunna tänka mig att använda Mullvad men jag skulle aldrig använda NordVPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ovpn var verkligen inte billigt, helvete vad dyrt.
De vill ju bara låsa upp dig som alla andra

Jaså betalade idag för ett år blev 378 kr men betalade via paypal hade lite där sparade

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

NordVPN har väl varit i blåsväder tidigare om jag inte minns fel... jag hade inte speciellt stort förtroende för dem tidigare, och den här artikeln hjälpte ju inte direkt.

Jag har inga problem med dem relativt nöjd de har snabba servers kopplar upp mot danska de snabbare än de svenska iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

whut? jag har också purevpn "lifetime" fick via xda feb 2017... fortfarande aktivt fast jag knappt använder det.
edit: some purevpn då, inte sett nån andring till keepsolid eller nåt.

Yepp, jag köpte mitt i december 2016, så det går ut i december 2021. Du har ju till februari 2022 iaf

En annan sak jag har bråkat med PureVPN om är att ta bort loggar. De loggar enligt deras support inte vad du skickar för data, men loggar vilka enheter som kopplas upp mot pureVPN och när.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Jag syftade på måndas avgiften. 90kr

Fast det är ju om du betalar för en månad, betalar du för 6 månader är du redan nere på 69:-, plus att dom skickar med Multihop. Jag har haft OVPN sedan starten och har inga klagomål överhuvudtaget, bra hastighet, extremt bra, svensk support och dessutom redan bevisat att dom håller vad dom lovar i rätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Kör PrivateVPN på Shield:en eftersom jag tutar IPTV där, tror jag betalar 20kr/månaden, svenskt och bra. Sjukt smidigt för att kunna byta region för netflix/amazon prime också. Exempelvis kan man inte se Lethal Weapon i andra länder än UK och Indien, bara byta region och köra

Vad är skillnaden att använda VPN för att komma förbi dessa begränsningar hos t.ex. Netflix och Amazon mot att helt enkelt bara ladda ner/streama via Kodi etc?

Utgivaren av filmen/serien får ju inte betalt för ditt tittande i något av fallen.

Visa signatur

press nu1mlock