Har en stationär som används till allt möjligt men är i behov av något portabelt. Sitter och funderar på vad som skulle vara den smidigaste och mest ekonomiska lösningen för mig när det nu måste införskaffas en laptop alternativt en 2-i-1 maskin för Office och lättare surfing. Det mest krävande som är ett krav är att köra PowerPoint på projektor.
Dvs ingen månstermaskin som krävs.
Användningen är läsa dokument, mindre skrivande, lite arbete i Excel och PowerPoint.
Vart är det lagom att lägga sig rent pris mässigt? Ska det vara en chromebook? Klarar man sig på en 2-i-1/surfplatta för denna typ av jobb?
Värt att nämnas är att denna kommer användas i några veckor i detta syfte om året och sen mest ligga och samla damm. Möjligen att en 2-i-1/surfplatta kommer användas lite mera.
Har tittat på 4 olika modeller (öppen för alla tänkbara förslag) som jag tror skulle passa bra, alla med sina för och nackdelar.
Asus Laptop 14 E410MA 14" bärbar dator Cel/4/65 2490:-
Lenovo Chromebook Duet 128GB 2-i-1 3590:-
Surface Go2 2-i-1 4990:-
HP Laptop 14s-fq1008no 14" bärbar dator 5990:-
Maxbudget ligger runt 6000:- men är som sagt inte ute efter att få så mycket prestanda som möjligt utan det ska bara fungera och kännas som en bra och smidig lösning
Tackar för hjälp i denna för mig nya djungel.