SweClockers drop!

Söker ett chassi och en HDD

Permalänk
Medlem

Söker ett chassi och en HDD

Jag håller på att sätta ihop en riktig potatis till dator av ett gäng gamla delar som legat och skräpat i garderoben. Jag skulle dock behöva ett chassi (har inga höga krav mer än att det ska vara ATX) samt en HDD då jag för stunden bara har en 120GB SSD som boot drive. Det behöver inte vara någon större HDD men gärna 300GB+.

Om någon har något eller båda av ovanstående liggandes att sälja till en rimlig peng vore det guld. Kan hämtas upp i Stockholm, gärna i söderort/centralt men inget krav. Skriv vad ni har

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/marknad/207503-bud-iphone-12-mini...

Chassi och grymma fläktar där som fortfarande inte sålts. Finns i Sundbyberg

Permalänk
Medlem

Har ett Carbide 540 Air som bara står och samlar damm. Det skänkes om du kan hämta det på Lidingö.

Permalänk
Inaktiv

Jag har lite diskar liggandes:
1 x WD Green 1500GB
2 x Seagate Barracuda ES.2 250GB
2 x Seagate Barracuda 1000GB
6 x Seagate Barracuda Green 2000GB
1 x Seagate Barracuda LP 2000GB
Skicka PM om någon/några är intressanta

Permalänk
Medlem

har en 2,5 tum 500gb disk och en 3,5 tum disk på 250gb, kan sälja billigt. skriv pm om intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av IIcx:

har en 2,5 tum 500gb disk och en 3,5 tum disk på 250gb, kan sälja billigt. skriv pm om intressant

kan mötas centrallt

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett Inet Taurus Midi Chassi BxDxH 17,5x42x35,5
1st fläkt insug och 1st fläkt utblås, 2x80mm
CPU Core i3 3220
Moderkort MSI Z77MA-S01
Kingston DDR3 2x2GB KP223-ELD
PSU Be Quite! Kraft 400W (monterat upptill, äldre chassi)
GPU MSI GeForce 650 (ett fläktblad saknas)
Samsung SATA HDD 500GB Model HD501LJ 2007.10
Sitter en Windows 8 Inet Taurus nyckel klistrad på utsidan av chassit (kanske kan användas till Windows 10/11)

Hard Disk Sentinel 2021-08-30:
Performance: 100% Excellent
Health: 100% Excellent
Power on time: 364 days, 21 hours
Total start/stop count: 3999

Datorn bootar inte, troligen fel på moderkortet. Minnena är felfria, CPU och PSU okänt skick.
Säljes för en skrotpeng, om intresse finns.
Datorn finns i Bagarmossen

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Så här ser chassit ut

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Svar annons chassi

Hej!
Jag har ett Silverstone grandia svart HTPC ATX chassi och en 0.5TB mekanisk hårddisk.

Jag bor i Uppsala och frakt blir ett problem. Dessa ligger på hylla för närvarande och ingen brådska för min del men beror på när du behöver dom.

Syrran bor i västra delen av Nacka, hon skall till Uppsala över julhelgen och kan ta med chassit till Nacka typ den 25e-27e eller så.

HDD status är ok, chassit är jag osäker på årsmodell men det är en fast aluminium-front med 2 täckta luckor för cd/dvd och en lucka som täcker alla front usb/audio-portar.

Chassit har repor på sidan men inte front eller top och de enda defekterna är att luckan som täcker audio/USB-portarna inte stannar uppe utan ramlar ner. Tror att det skall vara magnet, men funkar inte f.n. Bästa DIY-lagning tror jag är en liten stripe dubbelhäftande kardborreband som skulle ge ungefär samma funktion som magnet.

Chassit har 2 fläktar som jag aldrig kopplat in.

Jag har även klippt en liten skåra på baksidan vid en PCI-e slot för att passa in ett grafikkort som var för stort.

Har blandade tillbehör att skicka med som kanske inte är värda så mycket men som vid byteshandel skulle kunna passa bra.

Vill inte ha mycket pengar för det.

Kan ev. byta mot nätaggregat med 2x pci-e kablar. 1080p enkel 24-tum skärm, något roligt som kan bli julklapp etc.

Mvh
Hampus

Permalänk
Medlem

Uppdatering 2021-12-12:

Eftersom grafikkortet saknar ett fläktblad kan jag skicka med ett Powercolor HD 7750
Chassit är i nyskick och har Taurus loggan formpressad på båda sidoplåtarna.
Insugsfläkten är 120mm (Taurus logga på klisterlappen)
Utblåsfläkten är 90mm (Taurus logga på klisterlappen)

Visa signatur