Oanvänt Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO

Permalänk
Medlem

Oanvänt Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO

Hej!

Jag säljer ett ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO som jag vann i en tävling anordnad av ASUS. Anledningen till att jag säljer det är att jag tyvärr inte har pengarna för både en ny processor och DDR5 minnen. Istället kommer jag att använda pengarna jag får från försäljningen till att uppgradera min nuvarande dator.

Här kan du läsa om moderkortet:
https://www.webhallen.com/se/product/342158-Asus-ROG-MAXIMUS-...

Moderkortet är helt oanvänt, men förpackningen är dock öppnad för att se till att alla tillbehör följer med moderkortet. Dessutom kollade jag om kondensatorn som orsakat problem för andra exemplar satt åt rätt håll. På detta exemplar satt den åt helt rätt håll, vilken du kan se på den sista bilden, och därför behöver man antagligen inte oroa sig.

Gällande garanti kan jag inte garantera att det medföljer eftersom att det är en tävlingsvinst. I lådan fanns det dock ett “ASUS Warranty Information Form For Selected European Countries”.

Det går både bra att hämta upp kortet i Bromma, alternativt att jag skickar det. Köparen betalar dock för frakten.

Nypriset på Webhallen ligger på 6 490 kr. Jag tänker att ni får komma med prisidéer men att jag själv väljer vilka bud jag accepterar. Om ni har några övriga frågor är det bara att skriva!

Med vänlig hälsning
Viggo

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr Börjar lågt så det kommer igång :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Nytt bud: 1 100 kr hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

3000:- plus frakt

Permalänk
Medlem

Är det samma Asus Z690 Hero D5 som har problem med en av kondensatorer?

https://www.guru3d.com/news-story/consumers-are-reporting-tha...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Är det samma Asus Z690 Hero D5 som har problem med en av kondensatorer?

https://www.guru3d.com/news-story/consumers-are-reporting-tha...

Ja, det är det. Som jag skrev i annonsen har jag dock fastställt att kondensatorn som kan orsaka problem är helt korrekt monterad för mitt exemplar, vilket man kan se på den sista bilden.

Permalänk
Medlem

3100+frakt

Permalänk
Medlem

*3100 upphämtas

Permalänk
Avstängd

Va försiktiga du som tänker köpa detta gick ut en läcka på internet igår om att det är fel på Asus rog z690 Hero - Qcode Led brinner sönder på dessa moderkort så passa er var försiktiga 😮

Permalänk
Avstängd

Så troligtvis fel på säljarens moderkort med! köp ej om ni ej vill ha ett brinnande moderkort progrund av fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakrits35:

Va försiktiga du som tänker köpa detta gick ut en läcka på internet igår om att det är fel på Asus rog z690 Hero - Qcode Led brinner sönder på dessa moderkort så passa er var försiktiga 😮

Skrivet av lakrits35:

Så troligtvis fel på säljarens moderkort med! köp ej om ni ej vill ha ett brinnande moderkort progrund av fel.

Istället för att förstöra någon annons så kanske du bör ta och kolla upp varför och vilken komponenter är det som är orsaken. I TS fall som man kan se på hans bilden så är kondensorn korrekt monterad och är inget problem.
Det är bara dessa som är felvända som är den felande orsaken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edin1984:

Istället för att förstöra någon annons så kanske du bör ta och kolla upp varför och vilken komponenter är det som är orsaken. I TS fall som man kan se på hans bilden så är kondensorn korrekt monterad och är inget problem.
Det är bara dessa som är felvända som är den felande orsaken.

Skrev mer med omtanke och har läst nyheter om problem med just det moderkortet och det är inte bara en person som fått problem med brinnande kondensator brevid Qled på det Moderkortet och det är inget menar att förstora någon annons tråd alls de var mer ett omtanke från mig om att akta sig.

Permalänk
Nytt bud: 3 200 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Hej! ASUS har nu själva gått ut med vilka artikelnummer och serienummer som är påverkade av problemet. Jag har kollat på mitt exemplar och sett att det inte stämmer överens med de moderkort som har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakrits35:

Va försiktiga du som tänker köpa detta gick ut en läcka på internet igår om att det är fel på Asus rog z690 Hero - Qcode Led brinner sönder på dessa moderkort så passa er var försiktiga 😮

Skrivet av lakrits35:

Så troligtvis fel på säljarens moderkort med! köp ej om ni ej vill ha ett brinnande moderkort progrund av fel.

Kolla på mitt senaste svar.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 300 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 3 400 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 500 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av bernersennen:

3 400 kr Hämtar

Skrivet av eligri:

3 500 kr Hämtar

Hej! Jag planerar att stänga budgivningen imorgon klockan 15.

Permalänk
Medlem

Sådär, då är budgivningen slut! Det högsta budet var av @eligri. Tack till alla som deltog i budgivningen och gott nytt år!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad