Google assistent vägrar hitta iPhone

Permalänk
Medlem

Google assistent vägrar hitta iPhone

Har försökt få igång så min sambo kan hitta sin iPhone med hjälp av våra smarta högtalare, men jag blir så trött. Satt igång allt som man ska men får bara ett felmeddelande av assistenten som säger: "jag kan inte hitta fler telefonnummer som har länkats till googlekontot" när hon frågar efter sin telefon

Medan när jag säger det så "okej, din galaxy s21 5g borde ringa nu"

Någon som vet vad i hela friden som saknas?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Har försökt få igång så min sambo kan hitta sin iPhone med hjälp av våra smarta högtalare, men jag blir så trött. Satt igång allt som man ska men får bara ett felmeddelande av assistenten som säger: "jag kan inte hitta fler telefonnummer som har länkats till googlekontot" när hon frågar efter sin telefon

Medan när jag säger det så "okej, din galaxy s21 5g borde ringa nu"

Någon som vet vad i hela friden som saknas?

Kan detta hjälpa? https://support.google.com/googlenest/answer/7535860?hl=sv&co...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Njae, alltså de inställningarna är såvitt jag kan se korrekta. Det är just det konstiga felmeddelandet som stör mig, vadå telefonnummer? Rätt telefonnummer finns ju på hennes googlekonto.

Stavfel
Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen

Permalänk
Medlem

Tur att jag kan censurera mig själv, för så många svordomar som borde komma ut nu...

Skräääääpgoogle! Efter ytterligare en del felsökning, där jag ändrade språk till engelska för att få ett mer "googlevänligt" felmeddelande så funkade det plötsligt! Byter tillbaka till svenska och får samma blahasvar igen. Lägger till båda språken, när jag frågar på min Samsung på engelska så funkar det, när min sambo gör det så funkar det inte.

Tar bort svenska igen o har alltså bara engelska som språk, då funkar det. Så funktionen är alltså inte implementerad på andra språk än engelska. Eller i alla fall inte implementerad på svenska, vad är det för IDIOTI?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Tur att jag kan censurera mig själv, för så många svordomar som borde komma ut nu...

Skräääääpgoogle! Efter ytterligare en del felsökning, där jag ändrade språk till engelska för att få ett mer "googlevänligt" felmeddelande så funkade det plötsligt! Byter tillbaka till svenska och får samma blahasvar igen. Lägger till båda språken, när jag frågar på min Samsung på engelska så funkar det, när min sambo gör det så funkar det inte.

Tar bort svenska igen o har alltså bara engelska som språk, då funkar det. Så funktionen är alltså inte implementerad på andra språk än engelska. Eller i alla fall inte implementerad på svenska, vad är det för IDIOTI?

Varför måste du använda Google Assistant för det ändamålet? Det är väl bara att använda appen "Hitta min iPhone"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför måste du använda Google Assistant för det ändamålet? Det är väl bara att använda appen "Hitta min iPhone"?

För att det är skitsmidigt o bara säga "hey google, hitta min telefon" när man lagt ifrån sig den på nåt ställe i huset...

Visa signatur