Permalänk
Medlem

Logitech mus har slutat fungera

Hej!

Nu har min trådlösa Logitech mus slutat fungera. Har kollat runt men inte lyckats lösa problemet. Är det nån som vet vad som behöver göras? Det går inte att scrolla heller.

Under musen sitter det en liten "invisible optic", jag har för mig att den lyste rött innan, vände på musen för att kolla och den lyser inte nu. Kan det ha med saken att göra?

Jag använder jag en Chromebook om det har betydelse.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Modell?
Ålder? Finns det garanti kvar så återlämna den.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Modell?
Ålder? Finns det garanti kvar så återlämna den.

Hur kollar man upp modell och ålder?

Ingen aning om garantin, får kolla med personen jag fick överta Chromebooken med mus utav.

Permalänk
Medlem

För lite info från TS.
Går det t ex att få någon beteckning från undersidan av musen el en bild på den?

Men har de mer uppenbara sakerna kontrollerats:
-Bytt batteri eller laddat längre tid.
-Provat flytta reglaget under som stänger av/på.
-Provat i annan dator.
-Kontrollerat hur den ansluts, via mottagare eller bluetooth.

Permalänk
Medlem

När du nämner att den inte fungerar, upptäcker datorn musen men du kan inte röra den eller ser datorn inte musen? Har du testat med en annan?
Det kan vara att du har kommit åt någon tangentkombination och stängt av bluetooth eller vad nu Logitech använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a32:

När du nämner att den inte fungerar, upptäcker datorn musen men du kan inte röra den eller ser datorn inte musen? Har du testat med en annan?
Det kan vara att du har kommit åt någon tangentkombination och stängt av bluetooth eller vad nu Logitech använder.

Datorn och musen får ingen kontakt alls med varandra. Jag har inte någon annan mus, så har inte kunnat testa med nån annan, tyvärr.

Vad tänker du att det kan vara för tangentkombination? Hur kollar jag om bluetooth är avstängd?

Permalänk

Är det wn blåtandsmus och inte en mus som kör rf anslutning?

Om den kör rf är rf mottagaren ansluten till datorn?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows