Permalänk

Hur textar man på caset? Tips?

Jag håller på och slutför ett ommålat case med inbyggd LCD och kromad vippströmbrytare för CCFL mm mm. Nu skulle jag vilja piffa upp den målade ytan med lite text som t.ex. On, Off, LCD, osv. Har någon av forumets emminenta casemodders gjort sånt? Letraset (gnuggbokstäver) är ju ett sätt, men hur funkar det när ytan inte är 100% slät (plast är ju sällan det)? Handtextning är uteslutet. Annan metod?
Skulle gärna få till det här eftersom det skulle ge en proffsig touch.

Visa signatur

/Mekkaniak (it's more than a name, it's an attitude)
[img]http://sigx.yuriy.net/images/xmekkaniak.png[/img]

Permalänk
Medlem

"Hur textar man på caset"

He he, vadå svengelska. Chassi heter det faktiskt på svenska.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

om du e duktig med saxen kan du ju klippa ut schabloner och spreymåla dem.. men det e nog rätt svårt att få snyggt...

EDIT: tyckte saltvattens staving av schabloner var mer trovärdig än min, så jag ändrade ;]

Visa signatur

[size="1"]För fri sprit och bredare trottoarer.[/size]

amd tb 1,40@1,52 Ghz (11x138) | asus a7v266 | asus Gf2 Gts 220/458 | 256mb pc2100

Permalänk

gnuggisar borde funka, om inte så går det ju alltid att polera upp ytan

schabloner är inte att tänka på eller?

--|edit
attans! någon var snabbare

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk

Jag har airbrush, färger, plastfilm, kurvkniv osv men det är så JOBBIGT att skär ut bokstäver. Dessutom vill jag att de ska vara typ 5-8 mm höga så då blir det PILLIGT! Jag ska se om jag kan hitta lite gnuggisar på den lokala papperhandeln. Ingen som har gjort nåt sånt på sitt case...ehh...chassi?

Noterar för övrigt att Alibabba skriver "sattelithögtalare" på sin hemsida. Hmm...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du skulle ju bara kunna skriva ut texten med skrivare på vanligt A4 och skära ut dem med skallpell, det borde inte vara så knivigt om du väljer ett teckensnitt med "raka" linjer..

Visa signatur

[size="1"]För fri sprit och bredare trottoarer.[/size]

amd tb 1,40@1,52 Ghz (11x138) | asus a7v266 | asus Gf2 Gts 220/458 | 256mb pc2100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mekkaniak

Noterar för övrigt att Alibabba skriver "sattelithögtalare" på sin hemsida. Hmm...

pwned

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Medlem

du kan ju kolla på närmsta bokhandel och se om du kan få tag i genomskinliga klistermärken man kan köra i en skrivare. har man en laserskrivare så borde det ju inte vara några problem? vad jag vet så kan ma skriva på "vanliga" klistermärken så visst borde man lika gärna kunna ha genomskinliga

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk

Jag har redan provat att skriva ut på OH-film. Problemet är att kanten på plasten syns tydligt, och genomskinliga etiketter borde ge samma problem. Lösningen blev att skriva ut "negativt", mörk bakgrund, genomskinliga tecken (chassits färg syns igenom). Blir rätt bra faktiskt så jag ska nog använda det nån annan gång, men i det här fallet var det inte snyggt.

Visa signatur