Permalänk
Hedersmedlem

Ta en print på dina videoinställningar och kör fps-test-kartan med -tickrate 128 i launch options. Ladda upp bilden och resultaten här.

En felsökningsmetod jag brukar använda är att köra Rivatuner Statistics Server och sen logga hur datorn jobbar under tiden man spelar/kör benchmarks. Kolla så processorn maxar upp som den ska, tempen är okej, grafikkortet jobbar på med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Ta en print på dina videoinställningar och kör fps-test-kartan med -tickrate 128 i launch options. Ladda upp bilden och resultaten här.

En felsökningsmetod jag brukar använda är att köra Rivatuner Statistics Server och sen logga hur datorn jobbar under tiden man spelar/kör benchmarks. Kolla så processorn maxar upp som den ska, tempen är okej, grafikkortet jobbar på med mera.

Jag har kört fps-test kartan ett gäng gånger och får ett resultat mellan 430-480 fps varje gång, överlag.

Tempen är allt annat än problemet. Gpu ligger på 36 eller 46 grader ingame, CPU ligger som max på 55 ingame.

Ska testa Rivatuner Statistic Server som du nämnde och återkomma.
Har även köpt version av 3DMARK för benchmarks jag skulle kunna pröva igen och posta resultat.
Även mosat på med Cinebench utan några som helst bekymmer..

Min gamla dator hanterade CSGO stabilare än nuvarande. Den gamla hade i7-7700k, 16gb 3200mhz, z270 mobo samt ett GTX 1080.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Det låter väldigt osannolikt att gpu och cpu ligger på 36-55 °C när du spelar. Kanske när du tabbar ner spelet och kollar aktuell temp, men om du kollar vad temp var under tiden spelet var aktivt måste du ha högre än så. Annars är något väldigt galet.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donhoz:

https://www.cputemper.com/fixed-cs-go-fps-drop-problem-in-202....Fixed CSGO FPS drop problem

Prova och se vad det är. Enligt informationen ovan så kan det ha med din GPU att göra. Felinställningar kanske?
Har du provat att optimera inställningarna?

Jag skulle t.ex. rekommendera att du undervoltar. Sparar EL, prestandan är någon FPS skillnad men den gör att den inte blir lika varm = stabilare FPS och snälla fläktkurva.

Sänkt spänning på Intel ger inget tapp i prestanda, endast ifall du sänker så mycket att den blir ostabil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det låter väldigt osannolikt att gpu och cpu ligger på 36-55 °C när du spelar. Kanske när du tabbar ner spelet och kollar aktuell temp, men om du kollar vad temp var under tiden spelet var aktivt måste du ha högre än så. Annars är något väldigt galet.

https://www.bildtagg.se/bild/pvsh34t8grrqarzge0alvnwz'

Där har du tempsen i CSGO. Speccy och HWMonitor ligger på skärm 2. Medans CSGO spelas i 1440p på andra skärmen.
Så det du säger stämmer icke. Men ja något är väldigt fel när det sker.

Varför skulle det vara något galet när tempsen är så låga? Jag kör med en rätt kraftig fläktkurva på GPU.
CPU körs på vattenkylning med en 360 radiator och 3 fläktar.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Min gamla dator hanterade CSGO stabilare än nuvarande. Den gamla hade i7-7700k, 16gb 3200mhz, z270 mobo samt ett GTX 1080.

Körde du windows 7 då ? för jag kan aldrig få samma stabil fps på win 10 som på win 7.
På win 7 kan jag sätta den på max 300fps och fpsen rör sig inte men på win 10 kan jag sätta ner till 100 och den hoppar fortfarande. Hur mycket jag än tweakar finner jag inte vad det beror på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Körde du windows 7 då ? för jag kan aldrig få samma stabil fps på win 10 som på win 7.
På win 7 kan jag sätta den på max 300fps och fpsen rör sig inte men på win 10 kan jag sätta ner till 100 och den hoppar fortfarande. Hur mycket jag än tweakar finner jag inte vad det beror på.

Har för mig jag körde Windows 8 samt 8.1. Lite osäker där faktist.
Jag kör idag Windows 11 men hade samma problem med Windows 10.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Var blir dina Lows när du flyger genom smoksen i benchmarken? För din average är inte alls så pjåkig, får du runt 100 i smoke delen så är jag rädd att inget är fel.

Ska bänka vad jag får senare, har 5800x med 6700xt. Du kör 1440p allt Low eller?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Var blir dina Lows när du flyger genom smoksen i benchmarken? För din average är inte alls så pjåkig, får du runt 100 i smoke delen så är jag rädd att inget är fel.

Ska bänka vad jag får senare, har 5800x med 6700xt. Du kör 1440p allt Low eller?

Nej nej, jag kör 1280x720. Mellan 200-450 fps har jag då.
Kör allt på low.
Dock inte FPSen i sig som är problemet, det är "micro stuttering" som kommer precis när FPSen halkar ner.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

https://www.bildtagg.se/bild/pvsh34t8grrqarzge0alvnwz'

Där har du tempsen i CSGO. Speccy och HWMonitor ligger på skärm 2. Medans CSGO spelas i 1440p på andra skärmen.
Så det du säger stämmer icke. Men ja något är väldigt fel när det sker.

Varför skulle det vara något galet när tempsen är så låga? Jag kör med en rätt kraftig fläktkurva på GPU.
CPU körs på vattenkylning med en 360 radiator och 3 fläktar.

I hwinfo ser man bara dina hårddiskars temp.
I speccy ser man bara aktuell temp.

Ta istället screenshot på min/max för cpu och gpu temp och usage i hwinfo över en längre tid. Och använd ett program åt gången så att du inte riskerar att de olika övervakarna stör ut varandra.

Om du ligger så lågt i temp har du antingen väldigt kallt i rummet, eller så belastas inte komponenterna ordentligt.

Edit: såg dina settings nu och med dem belastar du systemet väldigt lite, så ja temps kam vara rimliga då.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Har för mig jag körde Windows 8 samt 8.1. Lite osäker där faktist.
Jag kör idag Windows 11 men hade samma problem med Windows 10.

Har du uppdaterat till win 11 från 8 och 10?

En ominstallation/återställning kan vara på sin plats då.

Jag hade själv problem med att spel crashade oförklarligt efter uppdateringen frrån win10 till 11, vilket upphörde efter återställning.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

I hwinfo ser man bara dina hårddiskars temp.
I speccy ser man bara aktuell temp.

Ta istället screenshot på min/max för cpu och gpu temp och usage i hwinfo över en längre tid. Och använd ett program åt gången så att du inte riskerar att de olika övervakarna stör ut varandra.

Om du ligger så lågt i temp har du antingen väldigt kallt i rummet, eller så belastas inte komponenterna ordentligt.

Edit: såg dina settings nu och med dem belastar du systemet väldigt lite, så ja temps kam vara rimliga då.

Yep, det belastas knappt något alls. Så något annat är tokigt.
Har datorn i källaren, prydd av betong så där nere är det 18 grader på sommaren och ännu kallare på vintern. Utöver det ganska bra kylning och case-flow.

Skrivet av shugge:

Har du uppdaterat till win 11 från 8 och 10?

En ominstallation/återställning kan vara på sin plats då.

Jag hade själv problem med att spel crashade oförklarligt efter uppdateringen frrån win10 till 11, vilket upphörde efter återställning.

Jajamen det gjorde jag. Har dock både återställt och formaterat flertalet gånger utan några som helst förbättringar. Och då snackar vi total ominstallation.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Yep, det belastas knappt något alls. Så något annat är tokigt.
Har datorn i källaren, prydd av betong så där nere är det 18 grader på sommaren och ännu kallare på vintern. Utöver det ganska bra kylning och case-flow.

Jajamen det gjorde jag. Har dock både återställt och formaterat flertalet gånger utan några som helst förbättringar. Och då snackar vi total ominstallation.

Har du testat att clean install windows - > installera drivrutiner - > steam - > enbart Cs go
Får du samma problem?

Har du testat att installera på olika diskar? Om möjligt typ om du har 2x m2 eller 1x m2 +1 ssd....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har du testat att clean install windows - > installera drivrutiner - > steam - > enbart Cs go
Får du samma problem?

Har du testat att installera på olika diskar? Om möjligt typ om du har 2x m2 eller 1x m2 +1 ssd....

Redan prövat en helt ren installation på tre olika diskar.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Redan prövat en helt ren installation på tre olika diskar.

Med enbart csgo och drivrutiner?
Man brukar ju annars installera allt man tidigare haft

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Med enbart csgo och drivrutiner?
Man brukar ju annars installera allt man tidigare haft

Yes, clean installation med bara Steam>CSGO.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Yes, clean installation med bara Steam>CSGO.

Blir inte klock på dina problem... Vore intressant om felen fortsatte med ett annat moderkort/cpu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Kolla vad du får för hotspot-temperatur på grafikkortet (öppna GPU-Z och minimera -> spela CS:GO några rundor DM och/eller benchmark). Sedan tabba ur och kolla under tabben sensors och ta en bild på alla värden och posta här. Det finns en inbyggd funktion för att ta bild, uppe till höger med en kamera-ikon. Du får frågan om du vill ladda upp den till en gratis bild-hosting vilket gör det väldigt smidigt. Det här är mina värden efter ~1½ timme CS:GO och (öppnade även upp Minion Masters vilket är anledningen till att GPU-load peakat på 96%, det är vanligtvis lägre annars).

Jag har märkt att just CS:GO får min hotspot att bli varmare än timmars spelande i andra mer krävande spel, tex PUBG i 1440p med höga settings. Min hotspot låg ganska varmt förut, men med en undervolt på grafikkortet (vilket man bör göra med RTX 3000-kort så länge man inte benchmarkar) sänktes den rejält + minskade elförbrukningen märkbart. Finns guide för det här på SweC.

Jag spelar CS:GO med blandade settings, kanske medium+/high som genomsnitt @ 1440p, 4:3 med black bars - och får tillräckligt hög FPS så att det inte är något jag tänker på längre (270Hz skärm). Har spelat CS länge, varit med och vunnit "elit-serien" back in the days som Fragbite anordnade osv. Satt i styrelsen för BrutalCS.nu som vice president under flera år så känner att jag har hyfsad bra erfarenhet av CS och CS:GO.

I CS 1.6 kände jag av att det ibland faktiskt fungerade bättre på äldre hårdvara, men har inte känt av att CS:GO har det problemet. Hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Kolla vad du får för hotspot-temperatur på grafikkortet (öppna GPU-Z och minimera -> spela CS:GO några rundor DM och/eller benchmark). Sedan tabba ur och kolla under tabben sensors och ta en bild på alla värden och posta här. Det finns en inbyggd funktion för att ta bild, uppe till höger med en kamera-ikon. Du får frågan om du vill ladda upp den till en gratis bild-hosting vilket gör det väldigt smidigt. Det här är mina värden efter ~1½ timme CS:GO och (öppnade även upp Minion Masters vilket är anledningen till att GPU-load peakat på 96%, det är vanligtvis lägre annars).

https://gpuz.techpowerup.com/22/09/10/2u7.png

Jag har märkt att just CS:GO får min hotspot att bli varmare än timmars spelande i andra mer krävande spel, tex PUBG i 1440p med höga settings. Min hotspot låg ganska varmt förut, men med en undervolt på grafikkortet (vilket man bör göra med RTX 3000-kort så länge man inte benchmarkar) sänktes den rejält + minskade elförbrukningen märkbart. Finns guide för det här på SweC.

Jag spelar CS:GO med blandade settings, kanske medium+/high som genomsnitt @ 1440p, 4:3 med black bars - och får tillräckligt hög FPS så att det inte är något jag tänker på längre (270Hz skärm). Har spelat CS länge, varit med och vunnit "elit-serien" back in the days som Fragbite anordnade osv. Satt i styrelsen för BrutalCS.nu som vice president under flera år så känner att jag har hyfsad bra erfarenhet av CS och CS:GO.

I CS 1.6 kände jag av att det ibland faktiskt fungerade bättre på äldre hårdvara, men har inte känt av att CS:GO har det problemet. Hoppas att det löser sig för dig på ett eller annat sätt!

Tackar för tipset!
Har kört ett par Benchmarks med GPU-Z igång nu för att se vad som sker.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Hedersmedlem

Det spontanta felet som jag tycker mig se är att processor och grafikkort arbetar för lite. Har du testat stänga av alla 'P-states' och 'C-states' i BIOS? Så processorn inte har några strömsparslägen aktiverade. Sen heter det nog K-boost på grafikkortet som gör att den håller maxklock hela tiden.

Detta är ju inget du bör köra 24/7. Men kan vara bra att testa som en del i felsökningen

Kör du fps_max 0? Ett annat tips är att köra anti-aliasing på 8x vid den upplösningen. Så grafikkortet får jobba och på det sättet användas fullt ut. (t.o.m denna kille använder 8x i låg upplösning )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Bumpar denna då problemet kvarstår.

Det här har du säkert provat, för jag såg mjukvaran nämnas, men om du mot förmodan inte gjort det: Prova att låsa spelets FPS via typ RivaTuner. Om du har en skärm med en uppdateringsfrekvens på 270 kan du med fördel låsa CS:GO på samma FPS. Tvivlar på att du behöver fler rutor än så ändå. Jag vet att en del gamla spel har stökat och trilskats såvida man inte låser dem vid 60 rutor per sekund, eller så. Varför vet jag inte, bara att.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Något har hänt... Spelet har lagat sig självt? Eller , vad är det jag ändrat som gör att jag nu får ca. 120 fps mer än tidigare som average? Och droppar inte under 350 fps i alla smokes där alla spelarmodeller dyker upp.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Något har hänt... Spelet har lagat sig självt? Eller , vad är det jag ändrat som gör att jag nu får ca. 120 fps mer än tidigare som average? Och droppar inte under 350 fps i alla smokes där alla spelarmodeller dyker upp.

https://i.ibb.co/dtc7QZ0/FPS.jpg

Inte helt omöjligt, Gaben works in mysterious ways

Permalänk

Vem spelar det på 1080? Ja nästan alla skulle jag påstå.
Samt 1440 är sjukt crisp finns inga nackdelar alls med att köra 1440. Var en die hard fan länge av zowie 240hz skärmar men idag usch TN är så trist. Nu är man mer sugen på oled snyggt ska det vara 😂😂

Skrivet av ImTheMeaN:

1.
Min primära skärm är inte CQ32G1.

2.
Om du läste mitt inlägg till trådstarten så kan du läsa dig till att det varken blir bättre eller sämre FPS-mässigt oavsett 720p/1080p/1440p. För min del, tål att tilläggas.

3.
Vem spelar kompetitiv CS med 1080p/1440p som upplösning?

4.
Funkar alldeles utmärkt med 1280x720 i upplösning på 32"/1440p skärm.
Är spelet särskilt snyggt? Absolut inte. Men vem bryr sig när det är headshots som ska skjutas?

Permalänk

Tänk på när du kör den fps mappen att den ej är helt accurate. Den visar rätt mycket fel faktiskt samt är oxkså 64tick om du ej ändrar den innan du skall testa.

Skrivet av ImTheMeaN:

Något har hänt... Spelet har lagat sig självt? Eller , vad är det jag ändrat som gör att jag nu får ca. 120 fps mer än tidigare som average? Och droppar inte under 350 fps i alla smokes där alla spelarmodeller dyker upp.

https://i.ibb.co/dtc7QZ0/FPS.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristeraguilera:

Tänk på när du kör den fps mappen att den ej är helt accurate. Den visar rätt mycket fel faktiskt samt är oxkså 64tick om du ej ändrar den innan du skall testa.

Nej det är klart. Den är en fingervisning men 120 fps mer än tidigare betyder något.
Mina workshop-maps och offline-kartor är alltid 128tick

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -