Portabel skärm som extra till stationär dator

Permalänk

Portabel skärm som extra till stationär dator

Jag har funderat på att lägga till en skärm utöver min nuvarande men har lite platsbrist runt mitt datorbord. Har funderat på att eventuellt köpa och köra med en enkel portabel skärm för att kunna öka produktiviteten vid datorn. Finns där någon som testat detta och kan ge för och nackdelar? Något speciellt man bör tänka på?

Kan man köra en andra skärm i en annan upplösning utan att det blir krångel?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

om du kör win 10 eller 11 har du testat Virituella skrivboden? (osäker om det fanns på de äldre versionerna)

om inte win+tab för att få upp menyn till att skapa fler skrivbord. osäker om det finns något snabbkomando dock för att swappa mellan dem men väldigt smidig funktion enligt mig.

annars så borde väl portabla skärmar funka som en vanlig monitor kan man tycka om de ansluts via HDMI/DP/Whatev bildskärmsport iaf eller möjligen via usb-c/Thunderbolt mha DP alt mode.

och sålänge du kör extended desktop läge så borde inte upplösningen ha någon betydelse.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hur gick det?
Jag letar själv efter en portabel skärm på max 20" som ska ha anslutning via HDMI/DP och extern ström då jag inte får plats med ytterligare en större skärm?
Det verkar som de flesta portabla skärmarna endast stöds via usb-c och är oftast gjorda för laptops.