Permalänk
Medlem

Söker PSU 1200w+ & Chassi

Hej!

Söker PSU: 1200w+, 80+ Cert Platina alt. Titan. Märken av intresse, Corsair, Seasonic, eventuellt även Be Quiet eller EVGA.
Idealet vore ett AX1600i men tveksam om jag i nuläget är villig att matcha den prisutveckling som skett på den de senaste åren så vi får väl se! Kvitto i någon form är ett krav är jag rädd!

Chassi: Fractal Design Torrent, exakt modell mindre viktig. Alt. Corsair 5000d. Kan eventuellt tänka mig liknande airflow/performance chassin men är även här lite insnöad och snäv.

En ganska liten skara som kvalificerar med andra ord men hoppas ha tur, värt ett försök!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har ett fractal design r5 ej komplett o lite repor på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Har ett fractal design r5 ej komplett o lite repor på sidan.

Har något väldigt liknande i nuläget men tack ändå!

Permalänk
Inaktiv

Duger 1000W utan komplett kablage, utan kvitto/garanti, har jag ett helt nytt Corsair RM1000X.
Förmodligen till en bråkdel av priset du annars hade betalat, fortfarande nyskick osv.

Intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon325100:

Duger 1000W utan komplett kablage, utan kvitto/garanti, har jag ett helt nytt Corsair RM1000X.
Förmodligen till en bråkdel av priset du annars hade betalat, fortfarande nyskick osv.

Intressant?

Hej!
Tveksam men har ett par frågor så kan vi ju se. Vad innebär inte komplett i det här fallet? Hur är det både helt nytt men också utan garanti eller kvitto, och hur är det nytt utan det kablage som normalt sett följer med?
Vad hade du tänkt dig i prisväg i så fall?

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår att det finns många frågor, jag skall besvara samtliga:

Hade först ett likadant PSU fast 750W, bytte upp mig till 1000W, men 1000W blev aldrig installerat.
Körde på 750W tills jag började renovera, efter renoveringen blev datorbygget aldrig omgjort.
750W blev sålt, 1000W fick jag installera vid ett engångstillfälle för att rensa hårddiskar.

Originalkablar finns inga, då jag vid 750W-tiden redan hade MDPC-X sleevade kablar.
Kablarna kunde användas även till 1000W, så det är samma kablar sedan början.
Skicket på allt är s.k. "immaculate" alltså fläckfritt, nyskick, damfritt, etc.

Kablar som medföljer:
1x 24-pin till moderkortet
1x 8-pin EPS till processorn
1x 8-pin PCI-E till grafikkortet

Sleevingen är MDCP-X's svarta, med deras svarta kontakter (ej delad 24-pin och 8-pin).
Kablarna är försedda med MDPC-X's guldstift, och använder 1,0mm kopparledare.
Styva, fina, men fortfarande flexibla, väldigt böjvänliga och håller formen bra.

Nypris: 2379kr exkl. sleeving...

Du får lägga ett bud så får jag se hur nära vi är varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon325100:

Jag förstår att det finns många frågor, jag skall besvara samtliga:

Hade först ett likadant PSU fast 750W, bytte upp mig till 1000W, men 1000W blev aldrig installerat.
Körde på 750W tills jag började renovera, efter renoveringen blev datorbygget aldrig omgjort.
750W blev sålt, 1000W fick jag installera vid ett engångstillfälle för att rensa hårddiskar.

Originalkablar finns inga, då jag vid 750W-tiden redan hade MDPC-X sleevade kablar.
Kablarna kunde användas även till 1000W, så det är samma kablar sedan början.
Skicket på allt är s.k. "immaculate" alltså fläckfritt, nyskick, damfritt, etc.

Kablar som medföljer:
1x 24-pin till moderkortet
1x 8-pin EPS till processorn
1x 8-pin PCI-E till grafikkortet

Sleevingen är MDCP-X's svarta, med deras svarta kontakter (ej delad 24-pin och 8-pin).
Kablarna är försedda med MDPC-X's guldstift, och använder 1,0mm kopparledare.
Styva, fina, men fortfarande flexibla, väldigt böjvänliga och håller formen bra.

Nypris: 2379kr exkl. sleeving...

Du får lägga ett bud så får jag se hur nära vi är varandra?

Tack för det utförliga svaret, ingen misstro från min sida bara intresserad av hur det hängde ihop! Har fått privata meddelanden med saker som är lite mer i linje med det jag är ute efter så får nog avböja trots allt, uppskattar ditt inlägg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cmitten:

Tack för det utförliga svaret, ingen misstro från min sida bara intresserad av hur det hängde ihop! Har fått privata meddelanden med saker som är lite mer i linje med det jag är ute efter så får nog avböja trots allt, uppskattar ditt inlägg!

Grymt, all lycka till!

Permalänk
Medlem