Permalänk

Logga data trafik

Hej.

Jag är lite sugen på att logga och kolla upp vart min internet trafik tar vägen då vi har en iptv box och dom som vi använder har servrar utan för sverige och eu säger dom.
Kan man spåra vart den trafiken går och se vilket land som den går till?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Du behöver koppla in dig mellan din IPTV box och din internetleverantör och sedan inspektera trafiken. Kanske har du en router av lite mer avancerad sort och kan inspektera trafiken i den, eller så kan du koppla en switch mellan boxen och routern och spegla trafiken till en tredje port där du inspekterar trafik.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Eller så behöver du en dator med minst två nätverksportar så att trafiken kan bryggas igenom. Då kan du köra wireshark etc på den datorn.

Permalänk
Medlem

enklast är att titta i din router på aktiva anslutningar, koppla bort alla utan IPTV så blir det lätt att utesluta.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ingen mening med att försöka spåra var trafiken går. Du kommer till en proxy som står tex hos OVH sen är det stop.
Dem som levererar iptv har gjort det så svårt som möjligt att hitta dem så att säga, men det finns så klart undantag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Du behöver koppla in dig mellan din IPTV box och din internetleverantör och sedan inspektera trafiken. Kanske har du en router av lite mer avancerad sort och kan inspektera trafiken i den, eller så kan du koppla en switch mellan boxen och routern och spegla trafiken till en tredje port där du inspekterar trafik.

Ska du ha en switch så behövs ju en som kan spegla trafiken, de billigaste kan inte det. Ta en HUB om du kan få tag i en, den speglar till alla portar. Kan dock bara svårt hitta en 100/100 hub, de vanliga är bara på 10/10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

Ingen mening med att försöka spåra var trafiken går. Du kommer till en proxy som står tex hos OVH sen är det stop.

Jag tänkte exakt likadant. TS kan ju fundera på varför TPB fortfarande fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Ska du ha en switch så behövs ju en som kan spegla trafiken, de billigaste kan inte det. Ta en HUB om du kan få tag i en, den speglar till alla portar. Kan dock bara svårt hitta en 100/100 hub, de vanliga är bara på 10/10.

Det var underförstått, men ja, dumt av mig att inte påpeka att det krävs en mer avancerad switch än de billigaste du plockar upp på Elgiganten Tack för tillägget.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Tack för alla svar.
Man kanske ska lägga ner projektet men tänkte det skulle vara kul att veta vart singnalen tar vägen.
Jag ska undersöka och se vad jag får fram.
Tack än en gång.