Tips på: KVM, Tangentbord och Macbook ställ för en arbetsplats med flera datorer
Hej!
Jag har en PC som jag dual-bootar Win 11 & Linux (Pop!_OS) på. Sen har jag också en M1 Macbook Pro.
Jag är ute efter några prylar som skulle oerhört förbättra min arbetsplats då jag ofta byter mellan Windows 11, Linux och MacOS.
Jag är ute efter:
Ett tangentbord som kan byta mellan Win och MacOS.
En KVM så jag kan byta min utrustning mellan PC och Macbook.
Ett ställ till min Macbook.
Jag kör en del esport-spel som CS och vill inte kompromissa på latency, men vill ändå ha trådlöst (inget krav, men hade varit schysst), är van vid det då jag använder G915 TKL Wireless LIGHTSPEED just nu. Jag vill också kunna byta mellan Win och MacOS som man kan göra med Keychron tangentbord. Det hade varit gött om det är USB-C så att man kan fixa någon schysst kabel från CableMod. Mekaniskt självklart, inte så petnoga med switchar, f1-f12 är ett krav då jag är utvecklare och använder dem dagligen i mitt workflow. Känner ni till något tangentbord som skulle kunna upfylla dessa krav samt kanske önskemål?
Jag har två skärmar hemma, varav en 360hz skärm, så KVM måste kunna stödja det. Jag vill också koppla in ethernet, tangentbord, mus, headset, mikrofon och kamera, behöver inga 3.5mm ljudkanaler, utan USB fungerar bra.
Jag är också ute efter ett ställ/docking station till min Macbook, tanken är att jag ska kunna ställa den på skrivbordet så det ser schysst ut. Det hade också varit gött om stället hade möjlighet till att ladda macbooken, men att det är en av/på switch så man inte överladdar den. Grymt hade varit om man till och med kunde se batterinivå på macbooken på stället?
Uppskattar alla tips ni kan komma med