Fläktar går igång, datorn startar 10 sekunder senare

Permalänk
Medlem

Fläktar går igång, datorn startar 10 sekunder senare

Hej!

Mitt problem:
När jag trycker igång datorn så börjar CPU-fläkten att snurra / lysa som den skall. Datorn startar dock inte förens cirka 10 sekunder efteråt.

ELLER

När jag trycker igång datorn så händer ingenting. Drar ut och stoppar in "strömkabeln" till moderkortet så startar den utan att jag trycker på "PÅ" knappen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har nyligen bytt lite delar i min dator och har förmodligen gjort något koko. Tänkte att jag hör med er innan jag börjar om med bygget. Något som vet vad ovanstående problem kan bero på?

Tack på förhand,

Bygge;
Asus Prime X670-P Wifi

Kingston Fury Renegade 32G (2x16GB)

Seasonic Focus 650W 80+ Gold PSU

MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC

AMD Ryzen 7 7700

A-Data ADATA Legend 960

NZXT H500 Svart

Skärmar - MSI 27" Curved gamingskärm Optix G27C7 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraoo:

Hej!

Mitt problem:
När jag trycker igång datorn så börjar CPU-fläkten att snurra / lysa som den skall. Datorn startar dock inte förens cirka 10 sekunder efteråt.

ELLER

När jag trycker igång datorn så händer ingenting. Drar ut och stoppar in "strömkabeln" till moderkortet så startar den utan att jag trycker på "PÅ" knappen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har nyligen bytt lite delar i min dator och har förmodligen gjort något koko. Tänkte att jag hör med er innan jag börjar om med bygget. Något som vet vad ovanstående problem kan bero på?

Tack på förhand,

Bygge;
Asus Prime X670-P Wifi

Kingston Fury Renegade 32G (2x16GB)

Seasonic Focus 650W 80+ Gold PSU

MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC

AMD Ryzen 7 7700

A-Data ADATA Legend 960

NZXT H500 Svart

Skärmar - MSI 27" Curved gamingskärm Optix G27C7 x2

Vissa X670 moderkort har långa boot tider. Kanske har Asus släppt bios som har adresserat bl.a boot tiden. Vet att vissa andra tillverkare fått ner boot tiderna med bios uppdateringar.

Glhf