Microsoft testar Edge som del av skrivbordsmiljön

Permalänk
Medlem

Vore ju också skönt om MS lät användare avinstallera Edge permanent så att den inte smyger sig in igen efter några dagar som ogräs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

När andras val påverkar hur hemsidor som jag besöker kodas och hur mina skattepengar spenderas då påverkar det mig så då kommer jag kommentera på andras val av operativsystem och webbläsare. Det gör också produkter jag köper dyrare om alla företag jag handlar av måste betala pengar till Microsoft för deras mjukvara istället för att använda bättre och billigare alternativ.

Hur mycket av Sveriges och EUs BNP hamnar i Microsofts bankkonto istället för att spenderas på vettigare saker.

Edit: När mjukvaran dessutom utvecklas och kontrolleras av ett företag med högkvarter i en främmande makt är det också ett potentiellt säkerhetshot precis som alla dessa uppkopplade IoT-enheter som strösslas omkring överallt.

Inga dåliga slutsatser du drar utifrån att Edge (som är chromium) flyttar sina bokmärken till skrivbordet...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinuko:

Ja jag pratar för vanligt desktop jobb, inga spel. Då det är väldigt varierande med stöd och kompatibelt.

Nu var det ju inte dig jag citerade, men vad är det för stöd och kompatibilitet du syftar på? Windows-program?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Jag föredrar mitt Windows rent...
Ett skrivbord, en taskbar och en meny.

Allt annat är inget för mig..
Är de något jag saknar så kan man skaffa de själv.
För folk som vill ha detta.. inför en widget bar igen ala vista.

Hade inte Steam och direktX12 varit i vägen hade jag fortfarande kört Windows 7..

Steam funkar på windows 7 och även på XP x64 än så länge.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Steam funkar på windows 7 och även på XP x64 än så länge.

Ja men inte nästa år.
Sedan har du direcX12 problemet.

Vill ju kunna spela allt samt använda alla program jag vill.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Ja men inte nästa år.

Finns det ens några spel som använder directx12 och inte har vulkanstöd eller openglstöd?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Finns det ens några spel som använder directx12 och inte har vulkanstöd eller openglstöd?

Diablo II Resurrected? Vill gärna slippa beroendet till Windows där. Kör Cross-Progression tillsammans med Nintendo Switch-versionen, då online-stödet lämnar en del att önska där.

Edit:
Kan tillägga att Windows-versionen av Diablo II Resurrected känns sjukt dåligt optimerad jfm Switch-versionen. Ofattbart att det kräver 100% av GPU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Ja men inte nästa år.

Lite tråkigt att Stadia gick och dog så snabbt. Det hade varit en bra morot för att lägga till Vulkan stöd i spel på PC.