Senaste uppdatering av Google Chrome: får "Getting err_socket_not_connected" hela tiden när jag surfar

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste uppdatering av Google Chrome: får "Getting err_socket_not_connected" hela tiden när jag surfar

Får följande error meddelande på en hel del sidor (som funkar). jag har raderat historiken och cookies men felet återstår. Detta händer typ på 5 av 10 sidor jag besöker. riktigt irriterande.

Någon som vet hur jag löser detta? testade installera om chrome utan resultat.

Permalänk
Medlem

Testa att tömma socket-poolen:

Skriv detta i adressfältet:
chrome://net-internals

Välj Sockets i vänstra menyn och sedan alternativet "Flush socket pools".

Värt att prova i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Testa att tömma socket-poolen:

Skriv detta i adressfältet:
chrome://net-internals

Välj Sockets i vänstra menyn och sedan alternativet "Flush socket pools".

Värt att prova i alla fall.

Testade nyss. Verkar inte hjälp

Permalänk
Hedersmedlem

Detta verkar vara relaterad till VPN appar, stänger jag av min VPN (webbläsaren går INTE via VPNet) så funkar allt som vanligt.

Någon som vet hur man löser detta?

Permalänk
Hedersmedlem

har fortfarande problem med detta ifall någon har fler tips?

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av IPv6 för VPN-anslutningen, tydligen fler som upplevt problem i senaste Chrome kontra VPN-förbindelser.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD