Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Ja, det verkar vara som mycket annat. Folk som aldrig provat som gnäller och hoppar på ett hat-tåg på internet 🙂

Aldrig haft några problem med det och funktionerna är så överlägsna alla andra portaler jag testat så att det är löjligt.

För vissa kan det såklart vara en vanesak, dom är vana vid steamportalen och har aldrig gett WMR en vettig chans då man kan välja att gå rakt till steam. Vilket är en rejäl miss om du frågar mig.
Har nog spenderat mer tid i WMR än i nått VR spel, möjligtvis med undantag från Fallout 4 VR.

Jag har haft fyra olika WMR headsets, och hatar den mjukvaran obegränsat.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag har haft fyra olika WMR headsets, och hatar den mjukvaran obegränsat.

Varför? Och hur längesen var detta?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Varför? Och hur längesen var detta?

Oj, jag skulle behöva några timmar för att svara utförligt på den frågan. Men i sort sätt absolut allt med den mjukvaran.

Senaste WMR jag hade var HP Reverb g2 v2 som jag sålde i maj tror jag. Hade älskat den hårdvaran om det inte vore för WMR.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Någon som testat Immersed?

Eller att bara skapa en skärm i Virtual Desktop och köra platt spelande. Såg nån som körde Baldurs Gate 3 på en virtuell storbildsskärm (kan rentav ha vart en ultrawide), hade vart intressant att höra mer om hur gångbar kvalitén är där.

Går man på den här kalkylatorn (https://qasimk.io/screen-ppd/ ) så motsvarar 25 PPD en 42” 1080p-skärm på 60cm avstånd så det låter ju sådär, men Meta verkar tro på det eftersom Xbox Cloud streaming kommer senare.

Permalänk
Medlem

Hur är kontrasten/mörka scener jämfört med en Index, som också bara kör en lcd panel och inte oled?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Oj, jag skulle behöva några timmar för att svara utförligt på den frågan. Men i sort sätt absolut allt med den mjukvaran.

Senaste WMR jag hade var HP Reverb g2 v2 som jag sålde i maj tror jag. Hade älskat den hårdvaran om det inte vore för WMR.

Rätt otroligt att man kan ha så skiljda åsikter om samma sak ändå. För mig är möjligheten att kunna köra win32 appar direkt inne i vr samt att kunna omringa mig av skärmar av olika storlek tillräckligt för att finna den överlägsen. Kan faktiskt inte komma på en enda grej jag föredrar med steamvr eller picos egna portal.
Läste mycket om krascher osv innan jag köpte HP men det är ingenting jag upplevt själv på väldigt länge.

Men lämnar det här, känns som lite fel tråd. 🙂

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Ja, det verkar vara som mycket annat. Folk som aldrig provat som gnäller och hoppar på ett hat-tåg på internet 🙂

Aldrig haft några problem med det och funktionerna är så överlägsna alla andra portaler jag testat så att det är löjligt.

För vissa kan det såklart vara en vanesak, dom är vana vid steamportalen och har aldrig gett WMR en vettig chans då man kan välja att gå rakt till steam. Vilket är en rejäl miss om du frågar mig.
Har nog spenderat mer tid i WMR än i nått VR spel, möjligtvis med undantag från Fallout 4 VR.

Fick du fallout 4 vr fungera? mitt kraschade stup i kvarten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fick du fallout 4 vr fungera? mitt kraschade stup i kvarten

Absolut, kan inte minnas att det kraschade alls trots mängder av moddar 🙂

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Något av en tjötröv, men konkreta saker 2 minuter in cirka:

Permalänk
Medlem

Dynamiska skuggor har lagts till för Doom 3 för Quest 3: https://youtube.com/shorts/KAoJfdaux-E?si=bxdTFarvqHSRDJ5T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Rätt otroligt att man kan ha så skiljda åsikter om samma sak ändå. För mig är möjligheten att kunna köra win32 appar direkt inne i vr samt att kunna omringa mig av skärmar av olika storlek tillräckligt för att finna den överlägsen. Kan faktiskt inte komma på en enda grej jag föredrar med steamvr eller picos egna portal.
Läste mycket om krascher osv innan jag köpte HP men det är ingenting jag upplevt själv på väldigt länge.

Men lämnar det här, känns som lite fel tråd. 🙂

Gillar också WMR, ända är väll att det inte underhålls längre vad jag förstår.

Permalänk
Medlem

Dyrt men äntligen tillgängligt (Bobovr M3 Pro)
https://www.amazon.se/BOBOVR-Pro-Huvudremstillbeh%C3%B6r-ansi...

Aaaand it's gone

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Framstår ju som ett kap jämfört med 1950kr för Elite Strap med batteri dock. Om nån köper hade det varit intressant att höra om Bobo M3 funkar bra utan facial interfacet på, så att det blir öppen design a’la Quest Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Framstår ju som ett kap jämfört med 1950kr för Elite Strap med batteri dock. Om nån köper hade det varit intressant att höra om Bobo M3 funkar bra utan facial interfacet på, så att det blir öppen design a’la Quest Pro.

Får testa när den dyker upp

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Hittade lite på Reddit om det:

Citat:

I also learned from someone here that you can take off the facial interface and I tried it. Feels like a different experience! It's almost like you're wearing a hat with floating glasses. I actually like it. However, it feels less secure and there's most light coming in. I'll definitely use this for general web browsing or something that doesn't require me to move a lot

Citat:

i have a qpro as well and i love to have it completely open. This works when the light source is in front of you (for me its when im using it for racing or flying sims because of where the light on the ceiling is.) However, if you are in a space where a light source is coming from the sides where it hits the lens, it creates a glare that bothers me enough that i use the horse blinders. Unfortunately, there are no horse blinders for the q3

Citat:

I used my Quest 2 with BoboVR M2 Pro and no facial interface. As long as you are in a semi-dark room it works very well. And no sweating at all! It's so much more comfortable with nothing touching your face

Edit: Syns förresten i produktbilden också:

Ser glasögonvänligt ut så kanske går att spara in på linser.

Permalänk
Medlem

Fasen, var för seeeg 😢

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Dyrt men äntligen tillgängligt (Bobovr M3 Pro)
https://www.amazon.se/BOBOVR-Pro-Huvudremstillbeh%C3%B6r-ansi...

Aaaand it's gone

Ser ju trevlig ut
Vad kostade den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Ser ju trevlig ut
Vad kostade den?

900 jämnt.

Permalänk
Medlem

Vafasen har kollat efter M3'an nästintill dagligen och så tar den slut på några timmar? Den headstrap som kommer med är ju vedervärdig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Han verkar ha ändrat uppfattning en smula 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Han verkar ha ändrat uppfattning en smula 🤔

https://i.ibb.co/5vFJMkD/IMG-7944.png

? Tycker han har samma åsikt som tidigare. Helt ok men inte superskarpt. Men om du har ett 4090 och maxar SS så kan du få ut lite extra umpf. Tydligen tog det honom även 6st Q3 innan han fick en utan någon död pixel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Elgiganten hade en Q3 för 6291 sek i outlet som jag beställde. Vad bör jag titta efter när jag fått den?

"Nyskick - i originalförpackning

Produkten kan vara ett återköp eller tidigare visningsexemplar. Den har kontrollerats och alla våra kundfördelar gäller på samma sätt som om det vore en ny produkt."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Elgiganten hade en Q3 för 6291 sek i outlet som jag beställde. Vad bör jag titta efter när jag fått den?

"Nyskick - i originalförpackning

Produkten kan vara ett återköp eller tidigare visningsexemplar. Den har kontrollerats och alla våra kundfördelar gäller på samma sätt som om det vore en ny produkt."

Döda pixlar, att linserna ser perfekta ut, men fullt möjligt att någon bara spontanköpte den och ångra sig då det är en del pengar...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

? Tycker han har samma åsikt som tidigare. Helt ok men inte superskarpt. Men om du har ett 4090 och maxar SS så kan du få ut lite extra umpf. Tydligen tog det honom även 6st Q3 innan han fick en utan någon död pixel.

I bilden jag citerar så säger han att det är bland det bästa som går att använda. Sen jämför du med följande citat/nyckelord från videon:

”Mixed bag, overhyped”
”Was expecting a bit more”
”Crystal is in a completely different league”
”If you want high quality PCVR, go for Crystal/Aero/etc”
”Reminds me of Pico4, was expecting a bit more”
”I’m a bit underwhelmed, tricky to recommend for PCVR”

Samt massa snack om screendoor.

Nu hade han ju brasklappen att han hoppas kunna tweaka den vilket han gjorde med ODT, men uttalandena verkar ha vart lite prematura.

Om QC:n är så dålig som han säger och han inte bara är dunderanal är det riktigt illa, man ska inte behöva gå igenom ett halvt dussin exemplar för att få en bra enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Döda pixlar, att linserna ser perfekta ut, men fullt möjligt att någon bara spontanköpte den och ångra sig då det är en del pengar...

Ok.
Enligt personalen var den bara öppnad och återlämnad. Får kolla i helgen efter fel.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

I bilden jag citerar så säger han att det är bland det bästa som går att använda. Sen jämför du med följande citat/nyckelord från videon:

”Mixed bag, overhyped”
”Was expecting a bit more”
”Crystal is in a completely different league”
”If you want high quality PCVR, go for Crystal/Aero/etc”
”Reminds me of Pico4, was expecting a bit more”
”I’m a bit underwhelmed, tricky to recommend for PCVR”

Samt massa snack om screendoor.

Nu hade han ju brasklappen att han hoppas kunna tweaka den vilket han gjorde med ODT, men uttalandena verkar ha vart lite prematura.

Om QC:n är så dålig som han säger och han inte bara är dunderanal är det riktigt illa, man ska inte behöva gå igenom ett halvt dussin exemplar för att få en bra enhet.

Okej. Det får stå för dig. Jag tittade igenom hans videos och har inte den uppfattningen du har.

Om du tittat på tex hans videos så går han igenom problemen med tex mura/döda pixal på flertalet enheter köpta från Meta/Amazon. Att du citerar mig från första början känns lite udda med. Jag posta en video där han tyckte Q3 var bra men inte nådde upp till den skärpa som många andra upplevt och för jag posta den videon så känns det som du hoppar på mig?

Jag tycker Q3 ser ut att vara ett trevligt VR/MR headset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Okej. Det får stå för dig. Jag tittade igenom hans videos och har inte den uppfattningen du har.

Om du tittat på tex hans videos så går han igenom problemen med tex mura/döda pixal på flertalet enheter köpta från Meta/Amazon. Att du citerar mig från första början känns lite udda med. Jag posta en video där han tyckte Q3 var bra men inte nådde upp till den skärpa som många andra upplevt och för jag posta den videon så känns det som du hoppar på mig?

Jag tycker Q3 ser ut att vara ett trevligt VR/MR headset.

Du verkar ta det personligt vilket är helt onödigt, jag citerade ditt inlägg för att den innehöll en video där han var ganska negativ. Sen skrev jag att han verkar ha ändrat uppfattning sen dess och det är allt.

Jag säger inget om vad han har sagt i alla sina videos och jag hoppar inte på dig. Du behöver inte försvara dig eller rycka ut till hans försvar. Du läser in någon slags konfrontation som inte existerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Du verkar ta det personligt vilket är helt onödigt, jag citerade ditt inlägg för att den innehöll en video där han var ganska negativ. Sen skrev jag att han verkar ha ändrat uppfattning sen dess och det är allt.

Jag säger inget om vad han har sagt i alla sina videos och jag hoppar inte på dig. Du behöver inte försvara dig eller rycka ut till hans försvar. Du läser in någon slags konfrontation som inte existerar.

? Okej. Jag har inte försvarat honom. Var ditt andra inlägg som kändes skumt. Du säger att jag

"Sen jämför du med följande citat/nyckelord från videon:

”Mixed bag, overhyped”
”Was expecting a bit more”
”Crystal is in a completely different league”
”If you want high quality PCVR, go for Crystal/Aero/etc”
”Reminds me of Pico4, was expecting a bit more”
”I’m a bit underwhelmed, tricky to recommend for PCVR”

Samt massa snack om screendoor."

? Igen jag nämnde inga nyckelord från hans videos. Jag har även inte nämnt något om screendoor. Får be om ursäkt om hans Q3 med felaktigheter tolkades som en konfrontation. Var mest att jag såg den videon om det igår och tänkte det kan vara bra att som ägare av ett Q3 kolla om ens egna Q3 har det.

Men vi slutar här. Eftersom du inte är ute efter konfrontation så vänligen tagga inte in mig i tråden igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

? Okej. Jag har inte försvarat honom. Var ditt andra inlägg som kändes skumt. Du säger att jag

"Sen jämför du med följande citat/nyckelord från videon:

”Mixed bag, overhyped”
”Was expecting a bit more”
”Crystal is in a completely different league”
”If you want high quality PCVR, go for Crystal/Aero/etc”
”Reminds me of Pico4, was expecting a bit more”
”I’m a bit underwhelmed, tricky to recommend for PCVR”

Samt massa snack om screendoor."

? Igen jag nämnde inga nyckelord från hans videos. Jag har även inte nämnt något om screendoor. Får be om ursäkt om hans Q3 med felaktigheter tolkades som en konfrontation. Var mest att jag såg den videon om det igår och tänkte det kan vara bra att som ägare av ett Q3 kolla om ens egna Q3 har det.

Men vi slutar här. Eftersom du inte är ute efter konfrontation så vänligen tagga inte in mig i tråden igen.

SM i missförstånd. Så här: första inlägget, där jag citerade videon, hade du aldrig behövt besvara. Jag citerade den inte för att få en respons av dig utan enbart för att upplysa trådens läsare att han ändrat åsikt sen den gjordes.

Mitt andra inlägg var ett svar med motexempel på ditt inlägg till mig att han inte verkar ha ändrat åsikt sen videon gjordes. När jag skrev ”sen jämför du med” så var det inte ett påstående att du har gjort någonting som du verkar läsa det som, utan som en uppmaning. Samma andemening som att skriva ”jämför sedan med följande”.

Inget av detta har varit påhopp. Har du fortsatt tunn hud efter den utläggningen kan jag inte hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Rätt otroligt att man kan ha så skiljda åsikter om samma sak ändå. För mig är möjligheten att kunna köra win32 appar direkt inne i vr samt att kunna omringa mig av skärmar av olika storlek tillräckligt för att finna den överlägsen. Kan faktiskt inte komma på en enda grej jag föredrar med steamvr eller picos egna portal.
Läste mycket om krascher osv innan jag köpte HP men det är ingenting jag upplevt själv på väldigt länge.

Men lämnar det här, känns som lite fel tråd. 🙂

Jag har inte heller något problem med just WMR-portalen. Köpte en ACER för att ersätta min OG Vive för länge sedan och var jättenöjd med den till jag köpte Quest 2. Inga problem med programvaran, eller hjälmen i sig för den delen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."