G915 TKL - Del av keycap fast inuti switch

Permalänk
Medlem

G915 TKL - Del av keycap fast inuti switch

Nyligen gibbade jag CS lite för hårt och bröt av en "pinnarna" på min G915 TKL. Vanligtvis hade detta varit ok, det händer nästan alltid på alla keyboards jag köper med tanke på att mina fingrar är relativt små och jag trycker ner på en konstig vinkel, men hos Logitech verkar dom tydligen anställa sär-elever med tanke på att dessa "pinnar" är små nog för att ramla ner inuti tangentbordets switch och sen falla på sidan så den är helt omöjlig att få upp. Jag har sökt runt i 3 dagar och nu suttit i 6 timmar sträck och försökt få ut den till inga resultat. G915 har inte hotswappable switches vilket betyder jag inte kan köpa en ny, och jag kan inte heller byta ut den eftersom jag inte kommer ihåg var jag köpte tangentbordet och hittar inget kvitto. Någon som kan hjälpa? Är det kanske möjligt att ta isär själva switchen? Det är GL Clicky jag har.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem. Mitt knep är att antingen skaka den upp och ner eller att sitta och spamma på knappen tills den ploppar ut. Är ett vanligt problem. Du kan också kontakta logitech så kan du få ett nytt tangentbord. Händer som sagt många så det är inget nytt för dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Har haft samma problem. Mitt knep är att antingen skaka den upp och ner eller att sitta och spamma på knappen tills den ploppar ut. Är ett vanligt problem. Du kan också kontakta logitech så kan du få ett nytt tangentbord. Händer som sagt många så det är inget nytt för dem...

Har försökt men biten är för stor, om jag inte kan ställa den på sidan eller ta sönder den så den är i delar verkar den omöjlig att få ut, några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InUtero:

Har försökt men biten är för stor, om jag inte kan ställa den på sidan eller ta sönder den så den är i delar verkar den omöjlig att få ut, några förslag?

Det som har hänt är väl att den roterat inne i brytare, den har ju kommit in så den kan också komma ut. Mitt enda tips är bara att fortsätta att skaka och trycka på knappen och hoppas att den hammnar rätt så den ramlar ut eller kontakta logitech