Permalänk
Medlem
Skrivet av crawlex98:

A det är ju rätt nice! Men är det bättre att gå en passiv kylare än en D15 för att kunna köra ett lägre varvtal/få cpu:n att ligga lägre i temp

Tyckte det fungerade bättre det jag testat i alla fall (jämför med en D15 på en R5 5500)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Om du vill ha nått du sätter ihop och kan sen glömma och bara använda så är det luftkylning som gäller helt klart. Även om jag gillar Noctua väldigt mycket så är de inte de bästa värdet för krona per prestanda. Är dock värt att säga att det finns en del värde i Noctuas fläktar som typ alla tester verka missa, de lyckas oftast få till ett mycket mer behagligt ljud jämfört med många andra som kanske ligger nära i total decibel nivå och prestanda men frekvensen av ljudet är mer störande.

Vill du däremot ha något som är en hobby att pilla med så är vatten ett kul val, är viktigt att inse att det kommer vara en hobby som käkar pengar för väldigt lite return och märkbart mer tid som kommer krävas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Skrivet av RaidSoft:

Om du vill ha nått du sätter ihop och kan sen glömma och bara använda så är det luftkylning som gäller helt klart. Även om jag gillar Noctua väldigt mycket så är de inte de bästa värdet för krona per prestanda. Är dock värt att säga att det finns en del värde i Noctuas fläktar som typ alla tester verka missa, de lyckas oftast få till ett mycket mer behagligt ljud jämfört med många andra som kanske ligger nära i total decibel nivå och prestanda men frekvensen av ljudet är mer störande.

Vill du däremot ha något som är en hobby att pilla med så är vatten ett kul val, är viktigt att inse att det kommer vara en hobby som käkar pengar för väldigt lite return och märkbart mer tid som kommer krävas.

Det har du helt rätt i! Gillar att pilla med datorn men har gått bort helt från hardtubing för att det blir bara jobbigt att byta saker. Bryr mig inte riktigt om jag behöver pilla men som du säger så har noctua ett väldigt behagligt ljud!