Permalänk
Medlem

NB på NF7-s

Jag har ett NF7-s 1.2 moderkort..
När jag kom hem från jobbet igår så var datorn igång i vanlig ordning. Men det var massor av skumma färger på skärmen. Jag startade bara om den men det hjälpte inte.
Jag lät datorn svalna helt, men det hjälpte inte heller.
Jag har clearat cmos, dragit ur batteriet en stund men det hjälpte inte heller.

Jag misstänkte att det kunde varit grafikkortet som blivit överhettat, jag har ett R9500pro med zalmans passiva kylning på.
Men när jag skulle trycka tillbaka grafikkortet hade den passiva NB flänsen lossnat. Det är också en zalman.

Jag misstänker att det är NB som blivit förstörd, bränd eller nåt.
Har man garanti på moderkortet om man sätter tillbaka orginal orben? Jag har ju inte limmat dit den.

Visa signatur

K#

Permalänk
Avstängd

hmm det kan bli problem för du måste ha orginal pasta på nordbryggan plus att din sydbrygga måste vara clean men om du nu spara orginal pastan å kletar på den plus orginal nb kylaren så Ja de kan gå då lycka till

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

Orginalpastan är ju typ vit. jag kan ju ta den vita som följde med zalman grejerna.
dom lär ju knappast lämna in pastan på nåt lab?

Visa signatur

K#