Louqe Ghost R1 pre-order idag 15:00 svensk tid

Permalänk
Medlem

Louqe Ghost R1 pre-order idag 15:00 svensk tid

Nån mer som är taggad?

https://louqe.com/products/ghost-r1

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Funderar på en preorder men jag är dessvärre bortrest under ev. leveransperiod och en tid därefter.

Har mailat Louqe och frågat om man kan beställa och vänta med leveransen.

Kikade lite på YT och det ser ut att bli en inverterad build enligt ’Machines & More’s tester. Aldrig byggt en SFFPC tidigare så det skall verkligen bli spännande!

Har även mailat Noctua och frågat om man kan montera en BCF (Bracket Contact Frame) för AM5-plattformen samtidigt som man använder offset mounting kittet som medföljer NH-D15 G2 LBC.

Men hur tänker ni övriga, kommer ni välja AIO, luft eller custom loop för eran rig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Men hur tänker ni övriga, kommer ni välja AIO, luft eller custom loop för eran rig?

Även om det går med båda, så är den "normala" layouten som gjord för en fet luftkylare. Tycker det är dumt att göra nåt annat i detta chassit, annars hade jag nog valt ett chassi mer anpassat för vatten.

I Louqe kanalen så verkar många satsa på Noctua NH-15 G2, och Mio (designern av R1) har speciellt sett till att den ska passa. Även långt innan NH-15 G2 var annonserad 😉

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Även om det går med båda, så är den "normala" layouten som gjord för en fet luftkylare. Tycker det är dumt att göra nåt annat i detta chassit, annars hade jag nog valt ett chassi mer anpassat för vatten.

I Louqe kanalen så verkar många satsa på Noctua NH-15 G2, och Mio (designern av R1) har speciellt sett till att den ska passa. Även långt innan NH-15 G2 var annonserad 😉

Läste samma på Reddit faktiskt, ”Det här chassit är gjort för en fet luftkylare”.

Hur tänker du/ni Machine & Mores recension av en tidig modell där D15 inte verkar få plats och att plåten buktar utåt?
Tänker att det bör ha varit på tapeten i Louqe-kanalen, har det kommit någon officiell kommentar angående detta?

Edit: Och jag visste inte att den var speciellt designad just för en stor tornkylare.
Minns att jag läste dual rad support och såg dom två runda hålen där back och tänkte direkt att det kunde vara för en MO-RA eller annan extern radiator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Hur tänker du/ni Machine & Mores recension av en tidig modell där D15 inte verkar få plats och att plåten buktar utåt?
Tänker att det bör ha varit på tapeten i Louqe-kanalen, har det kommit någon officiell kommentar angående detta?

Den buktar bara ut om man monterar fläktarna symmetriskt på kylaren så att kanten hamnar ovanför heatpipesen. R1 är anpassad för att rymma höjden på kylaren, det vill säga höjden till heatpipesen. M&M säger i en annan video att man får flytta ned fläktarna lite för att den ska rymmas. Inga problem, clipsen är gjorda för det. Kolla videon med hans G2 review.

Diskussion på Discord har mest handlat om vilka RAM som behövs ifall de behöver sitta under fläkten. Åtminstone Kingston Fury (34.8mm) bör gå. Dock är det bara problem på vissa moderkort där minnena sitter så långt ut att de hamnar under fläkten istället för kylaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är för ointresserad av produkten för att bry mig (kör vidare på mitt gamla Ghost), men det känns inte så attraktivt att betala innan leverans till ett företag som varit nära att kursa. Se till att ha konsumentkreditlagen på er sida om ni beställer och ha inte för höga förhoppningar på framtida support.

Permalänk
Medlem

Definitivt en risk med ett bolag som rekonstruerats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Den buktar bara ut om man monterar fläktarna symmetriskt på kylaren så att kanten hamnar ovanför heatpipesen. R1 är anpassad för att rymma höjden på kylaren, det vill säga höjden till heatpipesen. M&M säger i en annan video att man får flytta ned fläktarna lite för att den ska rymmas. Inga problem, clipsen är gjorda för det. Kolla videon med hans G2 review.

Diskussion på Discord har mest handlat om vilka RAM som behövs ifall de behöver sitta under fläkten. Åtminstone Kingston Fury (34.8mm) bör gå. Dock är det bara problem på vissa moderkort där minnena sitter så långt ut att de hamnar under fläkten istället för kylaren.

Jag har missat detta trots att jag sett videon två gånger, tack!

Edit: I M&M-videon verkar GPUn vara kraftigt böjd, är det något som pratats om?
Är den här kanalen du pratar om på Discord, det kanske hade varit värt att gå med där och få lite mera insikter!

Permalänk
Medlem

Idag fick jag svar ifrån noctuas support som verkligen lever upp till vad internet har målat upp för bild för mig.

D15 G2 är kompatibel med både ett offset mount samt en bracket contact frame (Onödigt för AM5 sett till vad produkten är ämnad för) men skönt känna sig trygg med appliceringen av kylpastan.

För övrigt så rekommendera supporten på Noctua att inte köra med NH-D15 LBC för AM5 och samtidigt köra med ett offset mount, utan att offset mount med en standard kylare (Icke HBC/LBC) har gett bäst kontakt sett till deras tester.