Hörlurar till träning på gym för slippa viktslamrande?

Permalänk
Medlem

Hörlurar till träning på gym för slippa viktslamrande?

Har efter 10 år vågat mig tillbaka till gymmet.
Har inte varit där sedan jag fick tinnitus och lite ljudkänslighet.

Mitt största dilemma nu är viktslammer ifrån gymmet. Detta ljud är extremt jobbigt för mina öron.
Jag är på gymmet på morgonen för undvika folksamlingar men oftast är där några som tränar och slamrar med vikter.

Jag har airpods pro som jag testat med ANC men det hjälper nästan inget alls mot detta högfrekventa? ljud.
Träna med öronproppar är inte önskvärt (vill gärna ha mitt eget ljud som jag vill kunna ha så lågt som möjligt men stänga ute runt mig).

Så jag funderar på hörlurar med ANC.
ANC tar ju iaf bort gymmets musik, o allmänt väsen.

Men sen är jag fast, vilka hörlurar funkar att träna med?
Helst ska det ju gå att byta öronkuddar för de kommer bli förstörda efter hand av svett osv, optimalt är väl o kunna använda hörlurarna i vardagen också och då kunna byta enkelt mellan "gym" o "vardags" kuddar.

Och bäst är väl om det finns kuddar med tyg för gymmet istället för läder/PU?

Sen ska de ju sitta någorlunda i alla fall så de inte glider av hela tiden.

Är det någon som tränar/gymmar med just hörlurar och har några bra tips ?

PS. Visste in om ja skulle lägga detta i ljud eller här Tänkte inte direkt en "ljud" fråga utan mer en fritids fråga men mod får gärna flytta om det ligger fel.

Mvh

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har du musik när du kör med airpods? Om inte så finns det white och black noise inbyggt i dem under hjälpmedelsmenyn, kanske värt att utforska!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har ett par Sony wh-1000xm4 som jag fick av jobbet, dem stänger ute allt.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Har du musik när du kör med airpods? Om inte så finns det white och black noise inbyggt i dem under hjälpmedelsmenyn, kanske värt att utforska!

Jo jag har musik, på lite lägre volym. Vitt brus har jag ej testat på gym dock.

Skrivet av Gunvald Larsson:

Har ett par Sony wh-1000xm4 som jag fick av jobbet, dem stänger ute allt.

Jo jag har funderat på dessa då jag kan ha dom till vardags också, men orolig för hur öronkuddarna kommer bli av svett och värme med träning.
Går byta kuddarna verkar det som med lite jobb, och 3e parts kuddar. Men vore ju bra med officiellt utbytbara och att samma tillverkare säljer de i läder/pu och tyg/mesh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo jag har musik, på lite lägre volym. Vitt brus har jag ej testat på gym dock.

Jo jag har funderat på dessa då jag kan ha dom till vardags också, men orolig för hur öronkuddarna kommer bli av svett och värme med träning.
Går byta kuddarna verkar det som med lite jobb, och 3e parts kuddar. Men vore ju bra med officiellt utbytbara och att samma tillverkare säljer de i läder/pu och tyg/mesh.

Jag har XM3, vill säga föregångarna. Då dom inte ändrade på designen först förrän vid 5:e gen så antar jag att det är ungefär samma med dessa.
Såvida det inte är kallt ute, ett par plus på sin höjd, så känner jag definitivt av att det blir varmt med dom på. Att träna med mina tror jag inte skulle bli en särskilt trevlig, eller för den delen särskilt fräsch upplevelse.
Enda gången jag inte känner av att dom är lite fuktiga efter 1h lyssnande ungefär är som sagt vid kalla höstdagar och vintern. Sommaren är det bara att torka av dom nästan varje gång, såvida det inte är relativt korta sessioner. Är inte så att det rinner av svett, men en liten mängd fukt blir det helt klart. Beror ju där också helt klart på vilken 🌡️ det är.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag använder Sony WF-C700N
Tycker de är otroligt bra för vad jag betalade.

Bra medhörning, bra ljud, noise cancel funkar bra, slipper få en hjärtattack när någon annan smäller med vikterna och jag får inte heller ont i öronen när jag själv släpper stången vid marklyft.

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag fortsatte med Airpods Pro. Jag köpte Nearplugs till dom där XS passade mina små hörselgångar rätt bra. Nu har de inte ramlat ut i alla fall och sitter rätt bra.

Blir fortfarande livrädd för mina öron när folk kör marklyft nära en och släpper stången men det är överlag ok.

Jag provade lite lurar med läderkuddar men insåg att det kommer bli sjukt varmt och jobbigt.
BOOM ANC BY MIIEGO hade inte fått så bra reviews (extremt få), och ANC verkade dåligt så kändes inte värt pengarna.

Airpods MAX är väl de jag skulle vilja ha och köpa typ 3e parts mesh kuddar. Då jag kan ha de till vardags också.
Men på tok för dyra

Synd att de populära märkena Sony, Bose osv inte har enkelt on-off öronkuddar med typ sportkuddar osv.
Jag ser många träna med hörlurar, känns som det borde bli populärt.
ANC gör ju en enorm skillnad bara med airpods pro. Och gör ju nog betydligt mer med hörlurar med bra ANC.

Permalänk
Medlem

Jag letade också efter vettiga lurar, slutade med att jag använder ett par Galaxy Buds (in-ear) som inte har ANC och jag brukar ha musiken lite lagom volym för att dämpa allt smällande men ändå så att jag kan ha lite "situation awareness" ifall något händer.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.