Permalänk
Medlem

EK Loop Cleaner

Tjenare,

Börjar närma sig året nu på vätskan i systemet och det har klarat sig relativt bra förutom i botten på distro platen där jag fått lite build-up av mörkt skit samt en liten prick i gpu blocket, gissar på alger.

Jag undrar därför om det är någon som har erfarenhet av EK’s loop-cleaner och om den räcker för att lösa upp detta och spola ur systemet eller kommer jag behöva plocka ner allt och rengöra?😅 Det står att man ska låta vätskan cirkulera ganska många timmar vilket jag tänker bör lösa upp det men för att vara säker kanske det är lika bra att plocka isär allt?💀

Permalänk
Medlem

EKs Loop Cleaner rensar ganska bra, har använt det en gång på en riktigt stor radiator och den blev kanonren men, jag skulle plocka isär blocken och distroplåten iaf för att det ska bli riktigt bra. Gör just nu detsamma själv, har plockat isär cpu och gpublock och gjort rent riktigt, sen kommer jag att köra varmt destillerat vatten + vinäger på radiatorerna, sen kör jag Cleanern så får vi se om jag får riktigt rent.

Visa signatur

Lian Li V3000+ AMD 9950X3D Alphacool Core 1 Aurora Asus X870E Hero Inno3D 5090 Frostchill G-skill 6000@6400 CL28 Trident Z5 Neo Svart 64 Gb, Seasonic PX 2200W 3,1 Custom loop Alphacool Core Distro 360 + Core Distro 140 D5 pumpar Quantum Surface 2 X 480 + 360 + Push/Pull i allt 9100 Pro 4tb 990 Pro 4tb Samsung 49 OLED