Säljer router och switch pga uppgradering. Kombon i den här annonsen utgjorde basen i nätverket jag beskriver i den HÄR tråden.
Router: Köpt från TekLager.se men finns inte längre att köpa genom dem. Routern är byggd runt ett PC Engines APU3D2-kort med 3 st i211AT LAN-portar, en AMD GX-412TC CPU och 2 GB DRAM. Jag körde länge en VPN-klient i routern och routade all min utgående trafik genom den utan nämnvärd påverkar på varken hastighet eller latens. Det är en kapabel liten rackare!
Routern kommer att "fabriksåterställas" innan försäljning, så när du pluggar in den kommer du mötas av pfSense CE Setup Wizard.
Switch: En 8 portars TP-Link TL-SG108PE switch som har VLAN-stöd och 4 portar med PoE. Den har inte världens högsta PoE-budget, men jag har drivit en PoE-switch + två IP-kameror + två Unifi APs med den och det borde räcka för de flesta "hemma-användningsområden".
Jag skickar med kablar för strömförsörjning till både router och switch.
Betalning via Swish.
Jag tror jag har kvar lådan till switchen, men sannolikt inte till routern, så det är avhämtning i Lerum som gäller. Kan köra en bit och lämna grejerna mot en slant. Kvitton finns sannolikt på mailen men jag har inte dubbelkollat. Om det är en dealbreaker så hör av dig innan du lägger bud.
Läs hela annonsen här