16 GB DDR4 till dator som skall skänkas till någon som har det tufft
Hallå!
Tänker att jag kikar med er här då det brukar finnas många givmilda personer samt överblivna prylar liggandes i skåpen där hemma.
Min yngsta son har gått över till att spela på konsol och den dator som han spelat Roblox & Fortnite på står nu och samlar damm. Därför har min son och jag i en lokal kommungrupp på Facebook annonserat ut att vi tänker skänka denna dator till någon som har det extra tufft, speciellt nu när tiderna för julklappsinköp är nära och det är en stress i sig för många. Jag har fått en otrolig mängd respons, och helst av allt skulle jag vilja ge ett datorpaket till alla, då deras historier är otroligt ledsamma. Tyvärr går inte detta. Men det glädjer mig att min son åtminstone får glädja en familj.
Datorn i sig är ingenting exceptionellt bra att spela på, men den kommer säkert glädja någon yngre som vill ta steget in i datorvärlden. Det är en "omodifierbar gamingdator" med några år på nacken. Bifogar specs och bild på datorn i denna annons.
Jag vill heller helst inte lägga några fler större summor (har redan ordnat en helt ok skärm+tangentbord/mus utöver datorn) så det kanske finns någon som vill bidra eller sälja ett kit med äldre DDR4-minne billigt. Datorn har idag endast 8 GB som körs i single-channel och jag skulle önska att den åtminstone får 16 GB.
Så, finns det någon som har något äldre 16GB DDR4-kit liggandes som kan tänka sig sälja iväg det billigt?
Allt gott,
Viktor