Hejsan!
Har absolut ingen kunskap när det kommer till att bygga en dator, men har försökt bygga en dator som kan uppnå vad jag söker. Jag vet som sagt inte vad jag håller på med dock, så bytt gärna ut varenda komponent om det så skulle behövas.
Det spelet jag i stort sett endast spelar idag är CS2 (Counter-Strike 2), MEN jag skulle jättegärna vilja spela nyare AAA-spel om så är möjligt.
Jag kommer dock vilja lägga mest fokus på CS2, därför vill jag att dator främst ska vara byggd för det ändamålet. Men att kunna spela andra spel på OK grafiknivå är något jag önskar.
Kommer att spela CS2 på 1080p, och önskan är att få så mycket FPS som möjligt. Kommer investera i en 240hz skärm också, så måste minst klara av det, men gärna mer.
Som jag förstått så är CS2 mer krävande på CPU än GPU, och att just en X3D processor skall vara det bästa då?
Min budget kommer att vara cirka 15.000kr, men lägger gärna lite extra om det skulle höja prestandan avsevärt mycket.
Jag kommer heller inte bry mig om vad utseende gäller, utan söker endast bäst prestanda för pengarna.
Jag tackar så mycket på förhand.
https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1590776/multiomega