Sim Racing Rig med NLR Motion v3, Simucube & Pimax 8kx
Vill ev sälja min sim racing-rig med motionsystem om priset är rätt:
Simucube rattbas med 20 nm MiGe-motor
Next Level Racing Motion Platform v3
CubeControls GT Pro ratt
1 st Q1R snabbfäste till rattbasen och 2 st Q1R snabbfästen till ratt (från Ascher)
Sim-Lab GT1 Evo monteringsfäste rattbas-cockpit
Cammus LC100 v2 load cell pedaler
Alu-cockpit med 80-40 profiler från Si Turnbull med fötter och dämpning
Volkswagen-stol (från en Passat, ställbar med justerbart svankstöd)
Buttkicker Gamer 2 90 w basshaker bakpå NLR Motion v3
Dayton Audio 300 w basshaker under pedalplattan
2 st Fosi Audi TP-02 220 watt subwooferförstärkare för att driva basshakersarna (räcker till och blir över, har kört dem på halva effekten som mest).
Alpha WindSim vindsimulator (inkl rör/"vindtunnlar" att skruva på om man vill montera på annat vis)
Sim Jack sekventiell växelspak
SimRuiTo handbroms
(både växelspaken och handbromsen är Kinagrejer men det finns inget att klaga på tycker jag)
Pimax 8KX VR-headset med 2 st handkontroller och 2 st basstationer från HTC.
Väldigt mycket för pengarna. Har kollat en hel del på begagnade sim racing-grejer det senaste halvåret och inte sett ett annat paket till salu som ger samma immersion för samma peng.
Alla delar har fått bra omdömen/recensioner.
Cammus-pedalerna har fått sådär av vissa men det som klagats på är justeringsmöjligheterna och avstånden när man trampar ner och de blir bra om man ställer in dem med andra distanser vilket är gjort. Load cell broms, rejält konstruerade och med premium-känsla och massiv bottenplatta. Hade Thrustmaster T-LCM innan och dessa är mycket bättre.
NLR Motion v3 funkar långt över förväntan trots att det bara är stolen som rör sig. Jag gillar rally mest och då har jag inte saknat vidare motion alls. Hade inte kört öht utan motion då det skulle ta bort all inlevelse. Funkar bra för annan racing med samt flygsims.
Finns massa videos och recensioner på Youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=next+level+racin...
Simucube rattbasen är första Simucuben med box och 20 Nm Mige 130st-m10010 servomotor. Ska fortfarande stå sig väldigt bra mot nyare rattbasar och med effekt så det räcker till och blir över.
Cube Controls ratten är i stort sett den samma som v2 (https://www.cubecontrols.com/product/gt-pro-v2-cube/) förutom att den inte är trådlös. Kan inte anmärka på nåt med ratten och den är i toppskick.
Pimax 8KX har över 160 graders horisontell FOV så fartkänslan går inte att jämföra med andra headsets (Quest 3 har 105 grader t ex, hade en Quest 3 innan och det var lite som att ha cyklop på sig och fast man körde i 200km/h kändes det inte som att det gick så fort).
2 st handkontroller och 2 st basstationer från en HTC Vive som synkar direkt med Pimaxen.
Cockpiten är från Si Turnbull (entusiast som jobbar med sånt, rätt välkänd på Reddit och i Sim Racing grupper på FB. Han skickar bara inom England egentligen men jag fick en för 300 pund, jättestabilt bygge och minst lika bra som andra 80-40 cockpits som kostar dubbelt så mycket).
Säljes då jag kör allt för sällan. Allt är köpt under 2024 och har kört under 75h (ca 65h totalt på Steam och 5 - 10h med Game Pass).
Det jag köpt i nyskick är NLR Motion v3, Cammus-pedalerna, Dayton basshakern samt förstärkarna och cockpiten.
Ratten köpte jag i nära nyskick, resten begagnat.
Finns i Ljusdal och säljes till högstbjudande.
Riktpris: Minst 45 000 kr. Bara NLR Motion v3 kostar 40k ny och de andra grejerna är värda en hel del med.
Säljes på plats i ett paket i första hand men kan egentligen skicka allt i delar utom stolen.
Kan skicka fler bilder vid intresse.