Permalänk
Medlem

Ljud via wifi!"?

Tja! Har lite problem med att jag inte får ngt ljud till min tv/förstärkare när jag "duplicerar" skätmen om man säger... Förut så har det alltid funkat perfekt och bild och ljud kom till tvn, därsv då komr ljudsignalen oxå till min stärkare, men nu så är det helt tyst? Hjälp någon snälla

Permalänk
Medlem

Kan du berätta när du upptäckte att det inte fungerade? Kan det vara så att en windows uppdatering gjorde att det inte fungerar?

Visa signatur

I5 12400F, 32GB DDR4, ASUS RTX 4060
Chassi: Asus
Xiaomi 9T pro 128GB
Samsung A54 5G
HTPC = Lenovo L440 Mint Linux

Permalänk

har du valt HDMI porten som din TV/förstärkare är kopplad till som ljudutgång?

vet inte riktigt var wifi kommer in i bilden för normalt sett brukar ljudet skickas med kabeln tvn/förstärkaren är ansluten med.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

hej, ja alla anslutningar är som det va innan när det fungerade... vad jag menar med wifi är att är jag uppkopplad till samma 2.4 hz nätverk som min tv är så brukade jag alltid kunna "skicka till" vad nu min tv heter där, och ljudet har liksom alltid "följt" med innan...

Permalänk
Medlem

"Kan du berätta när du upptäckte att det inte fungerade? Kan det vara så att en windows uppdatering gjorde att det inte fungerar?"

kan nog kanske va det som gjort det, men jag sitter med en ny burk så jag har inte använt den funktionen jättemkt på denna maskinen...

Permalänk

ahh du menar att du kört någon chromecast/miracast funktion inbyggd i tv´n / förstärkaren?

isf kan jag inte hjälpa till har typ aldrig använt funktionen.

kan mycket väl vara så att någon uppdatering gjort att stärkaren/ tvn "för gammal" för den inte stödjer nån ny funktion som är krav med den nya uppdateringen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil1983:

"Kan du berätta när du upptäckte att det inte fungerade? Kan det vara så att en windows uppdatering gjorde att det inte fungerar?"

kan nog kanske va det som gjort det, men jag sitter med en ny burk så jag har inte använt den funktionen jättemkt på denna maskinen...

Jag tolkar det som att du Castar från din mobiltelefon eller dator till din tv och får bara bild och inget ljud? 🤔

Vad är det du i så fall Castar och vilka program använder du för att göra detta? Youtube, Netflix?

Eller är det mer som "Smart View" och du speglar/castar din skärm trådlöst?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar mina vänner!
Jag har "löst" det nu, jag hade mina BT logi högtalare kopplad och då blev det som det blev. Det räckte att jag stängde den kopplingen så "följde" ljudet med filmen ut till tv och vidare till stärkaren trådlöst som jag ville.
Jag har fått skaffa en wifi BT/dongel då mitt moderbord inte hade något inbyggt wifi, kan säkert ha med det att göra på nått vis.. Tack allesammans iaf, ha en go dag!