Permalänk

Böjda Pins i AM5 Socket

Jag har lyckats böja 3-4 pins på mitt moderkort när jag skulle sätta dit en processor, de är inte särskilt böjda men jag skulle uppskatta att de är nedtryckta i ungefär 60-70 grader. jag vill helst inte riskera att göra detta själv med risk att förstöra det ännu mer, inga av dom har helt knäckts men det är nog bara ren tur att de inte har gjort det. Enligy reddit så birde gå att fixa men om rn pin går sönder så är det helt kaputt. Har någon några tips om vad jag ska göra? Ska jag försöka att fixa själv eller hitta någon som kan göra det åt mig?

Permalänk
Medlem

Snor vad jag skrev i en annan tråd dårå:

"Kan rekomendera att skaffa ett usb mikroskop om du har tillgång till en backup dator och sen undersöka hur det ser ut.

När jag böjde tillbaks mina så va det största problemet att vrm heatsinks va i vägen för å komma åt ordentligt. Du vill komma in med så liten vinkel som möjligt mot moderkortet och har ordentligt stöd för handen."

Lycka till och hoppas det går bra!

Visa signatur

7800x3d [co -25], TG direct die, 64 Gb Corsair DDR5 [6000 MHz, 30-36-36] Gigabyte X670E Aorus Master, Asus Rog 4090 OC [+255 core, +1650 men] Watercool Heatkiller V & Ultra finplate med LM, 2 EK-Quantum Surface X360M + 1 EK-Quantum Surface X240M med Phanteks T30, Alphacool res & D5.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tandläkarverktyg och förstoringsglas i form av lampa eller glasögon kommer man långt med
Även om någon eller några går av så finns en chans att allt fungerar perfekt ändå. En stor andel av prinsen levererar endast ström och ett bortfall på någon procent spelar noll roll…

Edit:
AM5 pinout
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Socket_AM5_pinmap.svg

Visa signatur