Uppdateringar till intel moderkort via windows update, måste det göras?

Permalänk

Uppdateringar till intel moderkort via windows update, måste det göras?

Hej köpte ett nytt MSI moderkort(om de har nån betydelse så heter moderkortet : msi pro b760m-p ddr4) med intel chipset + en i5 12400F cpu, installera win 11 igår och laddade ner de seanste bioset + senaste drivers till moderkortet, chipset, usb, lan, audio.... Sen uppdaterade jag via win update, men ser att de dyker upp massa intel update och intel software, minst 7-8st med olika verisioner... Alltså ska man ta alla dessa trots att man installerat allt till moderkortet?

jag försökte faktiskt igår att installera dessa med får samma felkod o de går inte, sen står de bara "försök igen".

Ska jag hoppa över dom, eller får jag felkoden bara för att jag redan har de senaste?
fatar noll. Och ska man installera alla dessa intel updates i framtiden tycker ni?
(Givetvis uppdaterar jag windows 11 med deras egna uppdateringar, men är osäker på dessa Intel)

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

Hej köpte ett nytt MSI moderkort(om de har nån betydelse så heter moderkortet : msi pro b760m-p ddr4) med intel chipset + en i5 12400F cpu, installera win 11 igår och laddade ner de seanste bioset + senaste drivers till moderkortet, chipset, usb, lan, audio.... Sen uppdaterade jag via win update, men ser att de dyker upp massa intel update och intel software, minst 7-8st med olika verisioner... Alltså ska man ta alla dessa trots att man installerat allt till moderkortet?

jag försökte faktiskt igår att installera dessa med får samma felkod o de går inte, sen står de bara "försök igen".

Ska jag hoppa över dom, eller får jag felkoden bara för att jag redan har de senaste?
fatar noll. Och ska man installera alla dessa intel updates i framtiden tycker ni?
(Givetvis uppdaterar jag windows 11 med deras egna uppdateringar, men är osäker på dessa Intel)

Jag antar att de ligger son valfria uppdateringar? (Optional updates på engelska). Då måste du inte installera dom. Jag brukar dra in dessa, men man får själv välja hur man vill göra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Nää de ligger inte som valfria(de har jag koll på), utan de som kommer fram om man söker efter updates..

jag låter dom vara och ser vad som händer, de är alltså massa av samma med olika versioner, känns lustigt

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |