Ringar efter använding induktionshäll

Permalänk
Medlem

Röstar också för Mr Muscle hällrengöring (grå flaska med orange lock typ). Om det inte hjälper, kontakta Siemens/åf.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering: Jag fick precis svar från Siemens, och de säger att det är helt normalt att detta händer efter en tids användning. De rekommenderar att man skrapar bort det inbrända med en skrapa. Jag förklarade dock att spisen är nästan helt ny och redan ren, och att ringarna uppstår vid matlagning eller uppvärmning av värmezonerna.

De hänvisar till samma rengöringsmedel som jag redan använt, vilket jag också informerade dem om. Otroligt!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Själv använder jag bara en blöt trasa. Är det matfettstänk blir det även diskmedel. Sånt som inte går bort blir det rakbladskrapan som följde med spisen. Brukar funka bra.

Permalänk
Medlem

Ska tilläggas att om jag torkar av hällen med vatten efteråt blir den som ny när den torkat, man kan se som en liten skugga i form av kastrullerna där vattnet från trasan fastnar innan den torkat men när det är torrt ser den som ny ut. Tror jag släpper detta, får nog bara leva med att jag får torka av spisen efter varje användning.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Uppdatering: dem skickar ut en bil som får titta på hällen, än så länge mycket nöjd med Siemens service! 👍🏼

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X