Försöker ComputerSalg lura mig?
Jo, jag är väldigt konfunderad om jag är utsatt för ett bedrägeri av ComputerSalg... JA, skulle jag vilja säga och tills detta ärendet är löst vill jag passa på för att varna potentiella konsumenter att inte handla där, helt enkelt! Undvik ALLT som har med ComputerSalg att göra!!!
Varför? Jo, för de skickar fel vara som man betalt frakten för och för att att byta måste man reklamera, RMA sitt köp och skicka tillbaka den felaktiga varan i mitt fall fel färg på musen, där det står på ordern att den ska vara vit och jag fått svart. Sedan ska jag också tvingas betala 100 kr för i returfrakt för deras misstag. Så för att deras fjärrlager inte kan leverera den färg man beställt och köpt så ska alltså jag reklamera den felaktiga produkten och betala sedan en returavgift för att få "lyckan" att beställa igen. Vad händer om de gör samma sak igen, alltså skickar fel? För mig är det solklart bedrägeri!
Jag har också påpekat detta till deras konsumenttjänst och har bild på den felaktiga produkten... för att styrka mitt klagomål. Och jag har givetvis skickat denna info till ComputerSalg och sagt att de får gärna skicka den med vit färg och så skickar jag den andra tillbaks med en retursedel. Men någon returfrakt ska inte behöva betala för när felet ligger hos dem. Jag har ju sagt vad som gäller, nu har de tigit i 3-4 dagar och fått sin chans att göra rätt. Vad kan jag göra nu? Polisanmälan, konsumentverket, makulera fakturan hos Klarna, sprida det onda ordet!? Att vi konsumenter ska bli r*vknullade av företag är givetvis aldrig okej... Tacksam för tips!