Vinn nätagg från Seasonic

NFC fungerar inte alltid Oneplus13

Permalänk
Medlem

NFC fungerar inte alltid Oneplus13

Har en underlig grej med min Oneplus13. Till och från fungerar inte NFC för betalningar. Har mitt kort i wallet, har NFC på men ibland är det som att det är avslaget, ingen reaktion när jag håller telefonen mot kortterminalen. Fungerar igen efter en omstart. Någon som har liknande eller tips om vad det kan vara?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låer som en bug, har du uppdaterat telefonen på nåt sätt på sistone eller har det alltid varit ett problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Låer som en bug, har du uppdaterat telefonen på nåt sätt på sistone eller har det alltid varit ett problem?

Jag uppdaterar direkt när det kommer nya uppdateringar. Versions steg i Android brukar jag ju vänta ett tag med. Så det är möjligt att detta kommit med någon av de små uppdateringarna som jag lagt in. Har inte haft den så länge men det är nog något i stil med det du skriver.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jumpcut:

Jag uppdaterar direkt när det kommer nya uppdateringar. Versions steg i Android brukar jag ju vänta ett tag med. Så det är möjligt att detta kommit med någon av de små uppdateringarna som jag lagt in. Har inte haft den så länge men det är nog något i stil med det du skriver.

En force stop/clear cache kanske funkar i Wallet-appen, sen NFC-funktionen på det.