sprucken kameralins på pixel 8a

Permalänk
Medlem

sprucken kameralins på pixel 8a

det bakre kameraglaset spricker av sig självt
min är sex månader gammal och ser nu ut som på bilden
reklamationsärende är inlett

Rubrik förtydligad /mod
Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Verkar som det inte går på garantin enligt Google men det är smidigt att byta glaset själv,lycka till.

Permalänk

jadu blir nog svårt att bevisa att du inte slagit kameraglaset mot något.

nog för att butiken har bevisbördan att konstatera vad som orsakat felet innom XX månader/år whatever så är det nog svårt att motbevisa när deras bevisning troligen kommer säga användarfel inget garantiärende/reklamation godkänd såvida det inte är ett dokumenterat fel att glaset exploderar själv pga spänningar i glaset.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jadu blir nog svårt att bevisa att du inte slagit kameraglaset mot något.

nog för att butiken har bevisbördan att konstatera vad som orsakat felet innom XX månader/år whatever så är det nog svårt att motbevisa när deras bevisning troligen kommer säga användarfel inget garantiärende/reklamation godkänd.

googla så kommer dina ögon att öppnas

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av tystast:

googla så kommer dina ögon att öppnas

mjo jag gjorde det vad jag förstått det så är det inte av tillverkaren ett dokumenterat problem vilket gör att det inte kommer bli godkänt då det kommer hänvisas till att användaren tappat eller på annat sätt skadat glaset.

hittade inte en enda tråd där någon faktiskt fått det lagat efter att de påstått att glaset "exploderat" av sig självt innom några dagar-månader efter inköp.

så jag tror ändå du potentiellt är rökt men du har ju alltid alternativet att ta vägen via ARN om så är fallet

eller om den svenska reklamationen är bättre konstruerad för allt jag hittade om det var från andra länder som inte alla har samma villkor angående fabriksfel som vi.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

mjo jag gjorde det vad jag förstått det så är det inte av tillverkaren ett dokumenterat problem vilket gör att det inte kommer bli godkänt då det kommer hänvisas till att användaren tappat eller på annat sätt skadat glaset.

hittade inte en enda tråd där någon faktiskt fått det lagat efter att de påstått att glaset "exploderat" av sig självt innom några dagar-månader efter inköp.

så jag tror ändå du potentiellt är rökt men du har ju alltid alternativet att ta vägen via ARN om så är fallet

eller om den svenska reklamationen är bättre konstruerad för allt jag hittade om det var från andra länder som inte alla har samma villkor angående fabriksfel som vi.

https://www.reddit.com/r/pixel7series/comments/1052n0w/unoffi...
bland massa andra...

vi får se vad BUTIK säger

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

för allmän information så är det massor av fall med spruckna kameralinser på pixel telefoner.
bland annat den länken ovan.
det är ett designfel som gör att kamera glaset spricker vid ett visst tryck/en viss temperatur.
google vet om det här men har inte ännu åtgärdat problemet

då det är ett designfel så har jag reklamationsrätt.
men som sagt, vi får se vad butik x säger

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

för allmän information så är det massor av fall med spruckna kameralinser på pixel telefoner.
bland annat den länken ovan.
det är ett designfel som gör att kamera glaset spricker vid ett visst tryck/en viss temperatur.
google vet om det här men har inte ännu åtgärdat problemet

då det är ett designfel så har jag reklamationsrätt.
men som sagt, vi får se vad butik x säger

Det är ingen kameralins som spruckigt utan ett tunt glas som skyddar kameralinsen,går att byta ut själv kolla youtube.