Permalänk
Medlem

En äldre HDD som gått ner i viloläge kan få hela datorn att frysa under tiden den vaknar från viloläge och kan även orsaka en omstart som om man tryckt på reset-knappen.

Disken i sig behöver inte vara på väg att ge upp, det är bara att den tar för mycket uppstartström och för lång tid för att vakna från viloläge.
(Egen erfarenhet.)
Det finns två sätt att kontrollera/lösa detta problem.
Enklast är att koppla ur den och se om problemen försvinner.
Vill man forsätta använda disken så man kan installera "CrystalDiskInfo" och via denna göra en inställning som förhindrar disken att gå i viloläge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

En äldre HDD som gått ner i viloläge kan få hela datorn att frysa under tiden den vaknar från viloläge...

En sån grej kan man höra när den varvar upp, så det borde vara ganska enkelt att antingen utesluta eller inte.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem

Prova:

koppla bort all onödig USB-kringutrustning. Behåll bara mus och tangentbord.
Nollställ CMOS på bios genom knapp på baksidan alt kortslut pinnar på moderbordet - kolla din manual för moderkortet.
Starta upp datorn och tryck F1 och ladda default inställningar i bios och spara och starta om. Om allt funkar kan sedan ställa till XMP-inställnignar.

Om detta inte funkar.

Stäng av datorn och Öppna chassit och byt plats på minnesstickorna. Om en sticka sitter i A1 byt till A2 och stickan i B1 byter till B2.

lycka till

Permalänk

Hade samma problem med mitt 7800x3d + 4070ti bygge.
kommer inte ihåg exakt vad som var lösningen men se till att precis alla drivrutiner tillgängliga är uppdaterade och Windows hunnit uppdateras helt och hållet (särskilt om du använt en äldre installationsmedia vilket jag hade) och sedan försvann problemet efter några dagar.
kan som någon tidigare nämnt vara värt att testa att stänga av den integrerade grafiken också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodlake:

och vad det andra nu heter på AMD processorer.

Det finns ju bara ett hundratal olika inställningar på en AMD cpu så det svaret säger absolut ingenting!

Skrivet av rodlake:

Har en lite äldre WD HDD som jag funderar på om den gjort sitt, det finns ingenting på den disken just nu, MEN om den är påväg att ge upp, kan det få datorn att bete sig konstigt?

Ja en dålig hd/ssd kan ge en mängd olika problem o då allt ifrån helt uppenbara fel till totalt random skumma fel.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

En skruv som är löst!
Finfina tips du har fått men problemet kvarstår?!

Testa mitt lilla förslag: Stäng av datorn, koppla bort alla kablar, lyft upp hela lådan något och vicka försiktigt till vänster och höger! Kan du höra en metalliskt ljud eller något annat som talar om att något sitter löst på moderkortet?

Om inte, kolla då extra noga om du kan hittar en skruv under någon av komponenterna!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar dig rätt sker detta inte nerv har börjat spela utan endast när du startar olika spel mellan varven?

Jag skulle som tidigare nämnt kopplas bort dem enheter som var absolut inte behövs och sedan test.
Jag förstod att du hade en gammal HDD som inte måste vara inkopplad till exempel.

Som tidigare nämnts kör en minnesdiagnostik programvara. Finns inget fel Där skulle jag börja söka bland drivrutiner eventuellt appar du har installerade som kan påverka samt inställningar i bios.

Känns inte rimligt att det är något effekt/värme problem då det då borde visa sig när du spelar och inte när du startar spel.

Permalänk
Skrivet av wasdern:

Låter som ett klassiskt "Curve Optimizer"-fel. Har du undervoltat CPUn något? CS gillar inte undervolt alls utan vill helst köra utan några ändringar.

Testa stänga av PBO och se ifall samma fel händer då, samt testa RAM-stickorna utan XMP. Kvarstår felet så är det något annat fel.

Låter inte som att du förstört något med AIOn osv då den startar och lirar en del.

Håller med ovanstående. Hade liknande fel som jag blev galen på ett tag. Testade då allt för att försöka hitta felet och sen visade det sig att den var den gamla goa curve-optimizern som inte var så stabil som alla benchmarks hävdade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodlake:

har ej rört CPUn mer än att jag slagit på XMP och vad det andra nu heter på AMD processorer.

Det andra på AMD-processorer kanske är PBO2 och Curve Optimizer? Alla brukar använda det på Ryzen-CPUer.
Om den är för aggressiv för ditt chip så kan det orsaka konstiga instabilitets-problem.

Så kika på ifall du har lagt in Curve Optimizer (vilket är undervolt) på kanske -30? Om du har lagt in något här, testa att stänga av det först.

Lirar det då så kan du testa -15 och öka med 5 ifall du märker att det går bra.

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti | CPU: Ryzen 5 9600 Non-X | RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32
Mobo: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem men kanske ännu mer random kraschar.
Problemet verkar ha varit att CPU inte fick bra contakt med alla pins så att minnet fick problem. (fungerade bättre med bara en ram sticka)
Lösningen för mig var att installera en CPU contact frame, efter det så har jag inte haft en enda krasch.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog börjat med att plockat isär hela datorn och börjat om. Kontrollerat varje del med mobilen, sätt zoom på och kolla alla kontakter. Ta ut processorn, kontrollera kylaren. ALLT.
Hade även Ominstallerat Windows, hade inte varit första gången men sett ett helt rubbat OS..

Kontrollera CPU-socket för böjda pins - Utesluta fysisk skada
Kör sfc /scannow och DISM /Online /Cl - Rensa systemfel
Använd CRU för att begränsa LG-skärmens upplösningar - Lösa CS-problemet (Det är nog detta du har gjort)
Testa med annan PSU om möjligt - Utesluta strömproblem (Tror icke detta är problemet dock)
Uppdatera BIOS och chipset-drivrutiner - Säkerställa kompatibilitet
Kör MemTest86 - Kontrollera RAM-stabilitet

Aktivera Resizable BAR i BIOS.
Uppdatera till senaste NVIDIA-drivrutiner (kanske till och med nedgradera för att säkerställa att det inte är de senaste driver som skapat problemen).

Fel i registret – kontrollera att Shell-värdet under HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon är satt till explorer.exe.

Testa stänga av (om av, sätta på) XMP/EXPO. Eller kör helt stock under felsökning, se om det blir bättre.
Stäng av onödiga appar som körs i bakgrunden (RGB-program, overlay-mjukvara, etc).
Inaktivera autostart-program via Aktivitetshanteraren.
Vet inte om det finns något spårbart i "Event Viewer" man kan titta efter?

Permalänk
Medlem

Troligtvis inte detta fel, men jag har en dator (som nu används som HTPC), som totalt hängde sig efter en stund so fort jag var i desktop-miljö (Linux i detta fall). La den på hyllan ett tag, men plockade fram den igen för lite rastlös problemlösning. Hittade information på nätet om att öka CPU-volten. Så jag ökade volten några snäpp, och vipps, hänger sig inte datorn, och den fungerar nu perfekt att titta på filmer med, lite overkill för det kanske.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcenovaSwe:

Nu vet jag att du är bättre än dem som byggde min dator.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1708818-datorn-stanger...

Men AIOs skyddsplast är avtagen eller hur?

🤣

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Jag har byggt många datorer och aldrig haft problem. Men efter jag senast bytte grafikkort fick jag slumpmässiga krascher i spel. Efter en hel del felsökande utan framgång testade jag att montera om grafikkortet och därefter löste sig allt. Inget såg konstigt ut med montaget tidigare. Du har ju redan fått många bra råd i tråden att testa, men glöm inte att montera om grafikkortet för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem

Det finns en uppsjö möjliga anledningar, första steget innan man börjar felsöka är att återgå till rätt inställningar.
Tanka hem senaste bios (med factory reset settings) och gör sedan en ren windows-installation med skärmen ansluten till nvidia-kortet, där du endast installerar CS, Nvidia drivrutiner samt nya chipset drivers för MB.

Om du fortfarande får problem så behöver du felsöka hårdvara:
* Defekta grafikkort brukar kunna ge synliga grafiska artefakter/blinkade skärm eller dylikt vid krasch.
* Som många påpekat så kan det vara minnet - memtest fel brukar vara mer sporadiska och inte kopplat till ett spel, man brukar dessutom få en blåskärm med felkod relaterat just till minnet. Det kan fortfarande vara problem med minnet i kombination med din processor.
* Just 9800x3d har bråkat sedan release och verkar 'känslig' på flera sätt, du kan testa att dra ut ett ram-minne och köra single-channel. Sätt i så fall minnet i slot B2, och inte A1 som annars är det mest logiska.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Då den inte verkar dö direkt och laggar även innan den dör kan det vara värt att kolla Windows reliability report och se om Windows tycker att något går fel.

Ett par frågor-

1. Är det en RAM-sticka eller två?

2. Sätter bios rätt volt för ram? Har fått liknande problem när moderkortet kört "auto" på RAM-voltage med kit som defintivt vill ha en specifik fast volt. På vissa moderkort jag haft har de applicerat allt förutom just volt med XMP/A-XMP, och för att ändra volt har det kommit upp något typ "är du säker blah blah" meddelande och sedan har jag fått sätta den manuellt. Kolla vad som är rätt volt för ditt ram-kit, gissar kanske 1.35v.

3. Kör du ReBar eller sådant? Den kan vara kaos har jag sett, prova slå av den och "Above 4G decoding" isåfall och se om det gör någon skillnad.

4. Kör du spel och Windows från samma SSD? Oavsett, prova att genom Steam flytta spelet till annan disk, jag har haft en SSD som kunde överhetta och allmänt bete sig ibland, om datorn hänger sig beror på vad uppgiften är, men brukade bli konstigt muspekarlagg och fryslagg i ca 10-30s när det hände och sedan "saknades" den i Windows tills omstart.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodlake:

Hej Sweclockers, har nyligen byggt en ny dator och har lite bekymmer med den som jag inte blir klok på. specs är följande
Mb: MAG B650 TOMAHAWK WIFI
cpu: Ryzen 7 9800X3D
Gpu: Rtx 5070 TI
ram: kingston fury beast 6000mhz 32gb cl36
chassi: Lian Li Lancool 207 digital
AIO: Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB
Hårdiskar: 2st NVME m2 2tb, 1 hdd 2tb och 1 ssd 1tb.
PSU: TUF Gaming 850W Gold - ATX 3.1

skärmarna jag har är en viewsonic VS2458, en LG ultragear 144hz ips skärm, och en Philips Evnia 27m2n8500 OLED skärm

Det som händer är då: Många gånger när jag startar ett spel, så kan hela datorn frysa. och efter typ 2-3 minuter startar datorn om. Men det händer bara då och då, vilket gör det hela märkligt. Jag har haft stora problem med att CS gör det, men efter lite googlande så kunde jag komma fram till att min LG skärm har en miljard olika upplösningar som gör att det kukar ur när man startar CS eftersom den ska gå igenom alla olika upplösningar, försökte ta bort upplösningarna via någon guide på nätet utan lycka så har valt att stänga av den skärmen när jag ska spela cs istället. så nu får jag iallafall igång det. IBLAND. Kan oavsett bli så att det väljer att frysa datorn och starta om den.

Är lite orolig att jag gjorde en stor tabbe när jag byggde datorn. När jag ksulle installera AIO:n så hade jag satt bracketsen åt fel håll, För jag missade den instruktionen om hur dom skulle vara, dom kunde vara åt båda hållen men åt ett visst håll kom gängen ut lite mer från moderkortet så fick vålda dit den. Så använde nog mer kraft än vad man borde. Däremot tog jag lös den och installerade på rätt sätt sen. Men vet inte om det kan ha orsakat något skit med processorn? högst oklart.

har även varit med om att jag slagit på datorn och gått iväg, sen när jag kommer tillbaka och ska använda den har explorer crashat av någon anledning så jag inte får upp aktivitetsfältet.

En till sak som kanske är lite mindre men ändå något jag uppmärksammat är att när jag startar ett spel eller program, så är det som att resten av datorn laggar lite innan den fått igång spelet. kanske fullt normalt men jag upplevde det inte i samma utsträckning på min förra dator som hade ett 2070 och en i5 9700k.

Har jag för svag PSU? har jag tagit sönder mitt moderkort? har jag böjda pins?
Blir tokig för att det bara händer då och då och inte hela tiden.
När jag startat om datorn fungerar spelen igen för mig?

Många bra tips i tråden, men jag vill verkligen rekommendera dig att göra saker i rätt ordning. Att skruva isär allting och ta loss varje del och börja om från början ska vara din absolut sista lösning, börja med enklast möjliga åtgärd för att se om det hjälper, sedan ta dig djupare o djupare i felsökningshålet.

Alla form av "konstiga" fel som är väldigt svåra att fatta var dom hör hemma är ofta minnesfel, så jag skulle börjat där.

Precis som några redan tipsat, börja med att gå in i bios o stäng av XMP/EXPO helt.

Testa detta någon eller några dagar, uppstår samma problem fortfarande?
Gå då vidare med någon annan kommentar med mer avancerad felsökning.

Fungerar det? Ehm.. då får någon annan ge dig bättre råd, troligen köra med lägre klockfrekvens eller snällare timings.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Detta låter väldigt likt dem felen jag hade när jag byggde min första AM5 burk med 7700X.

Spontana frysningar i spel och utanför spel, kallstarter var otroligt instabila, "poppande" bakgrundsljud när man spelade upp multimedia, musik, film eller spel (i hörluren, inte från datorn fysiskt) etc

Problemen skrek minnesproblem, defekt CPU eller dålig BIOS

Många trial and errors och uteslutningsmetoder senare så visade det sig att just "auto" på flera variabler i BIOS orsakade mina problem, specifikt (i detta fallet) en mycket instabil FLCK frekvens på processorn som i regel ska ligga på 2000MHz stabilt. Jag låg aldrig stabilt, fick klocka ner den till 1600MHz för att alla problem skulle försvinna --> dåligt kisel på processorn tänkte jag

Men flera BIOS uppdateringar senare så verkade det ha löst sig utan att jag behöver ändra några variabler, nu kan jag även köra EXPO och klocka minnena utan att datorn ballar ut

Men tumregel här:
1. Uteslut höga temperaturer som i sin tur kan beror på dåligt monterad kylare
2. Stressa datorn och se om Problemen har en gemensam nämnare. När de uppstår, kan du återskapa det och att det ger samma resultat varje gång etc
3. Fryser datorn men att du har bild kvar så är det högst troligen inte grafikkortet som är problemet (kan dock vara det ändå i unika fall)
4. Går datorn i slow motion och saker och ting i Windows inte hänger med så kan du inte utesluta problem med SSD, diskmark på det. Är SSDn grön så kika på cpu och minnen (byt stickor, testa med bara en sticka osv)
5. Crashar datorn utan en BSOD varje gång så är högst troligen strömrelaterat. Stressa datorn (allmän 3Dmark eller furmark + OCCT CPU stress test). Skulle datorn ej crasha igen trots att du pushar datorn till sin gräns i form av strömförbrukning så är PSU ej problemet, återgå till CPU och minnet
6. Skulle datorn mot förmodan crasha utan gemensam nämnare i några av dina Stresstester, att det bara helt plötsligt säger pang boom crash. Att det inte går att återskapa med vissa variabler så ligger problemet most likely i CPUn eller felaktiga inställningar i BIOS (som mitt problem var)

Uppdatera alltid bios det första du gör, en fin tumregel. B650 har haft sina problem

Skulle datorn trots alla försök inte ge med sig så är det bara att reklamera både moderkort och processor och få nytt. Skulle ny CPU men framförallt nytt moderkort med samma chipset (B650) orsaka exakt samma problem igen, ja då är det 100% firmware och BIOS som är ett rövhål

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdern:

Låter som ett klassiskt "Curve Optimizer"-fel. Har du undervoltat CPUn något? CS gillar inte undervolt alls utan vill helst köra utan några ändringar.

Testa stänga av PBO och se ifall samma fel händer då, samt testa RAM-stickorna utan XMP. Kvarstår felet så är det något annat fel.

Låter inte som att du förstört något med AIOn osv då den startar och lirar en del.

Skrivet av zorfex8400:

Håller med ovanstående. Hade liknande fel som jag blev galen på ett tag. Testade då allt för att försöka hitta felet och sen visade det sig att den var den gamla goa curve-optimizern som inte var så stabil som alla benchmarks hävdade.

Vill bara flika in att detta är klassisk variant på felvänt resonemang kring orsak-verkan (första kommentaren i alla fall, andra kommentaren får det rätt), det är inte att CS inte klarar CO som gör att det blir problem om du använder det, det är för att CS kan belasta fram instabilitet i CO som det blir problem när du startar spelet.

För så länge det inte finns en aktiv kodsnutt CS som jämför klockfrekvenser med cpu-spänning och ballar ur om det inte följer AMDs spec så är det helt enkelt så att den satta undervoltningen ger fel vid viss belastning.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Som @moyozuz539 skrev tidigare i tråden; Steam kan få hela datorn att hänga sig om man använder Steam Overlay och har hårdvaruaccelering påslaget i Steam. Har du kollat upp detta? Kan vara värt det då datorn hänger sig för folk när de spelat CS eller rent generellt använder Steam Overlay.

tillägg
Permalänk
Medlem

Detta hade inte hänt om han anlitat en professionell firma istället för att bygga själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det skulle kunna var monteringen, för om man skruva ditt processorkylaren för hårt, så kan kontakten mellan den och RAM ta skada, vilket dock oftast innebär att en eller bägge RAM-kanalerna är död, men så verkar inte vara fallet i ditt scenario.

Det mest troliga är (som alltid) RAM, men kontrollera integriteten hos spelfilerna i Steam för CS2 det går förhållandevis snabbt och enkelt. Stäng av eventuella överlägg som RivaTuner.
Men kolla även RAM, sätt ner dom till JEDEK specs för att se om felet kvarstår, försvinner felet så är det garanterat ett RAM bekymmer.

Jag håller med här. Har själv haft problem med detta med 2 separata AIO. Har dessutom en LED på MOBO (i sign.) som lyser när det skett och det är RAM-LED. Löste detta båda gånger genom att lossa på skruvarna till AIO lite. Har helt enkelt dragit åt dem för hårt. Dessa prollar (eller MOBO) verkar helt enkelt vara väldigt känsliga för hur hårt man drar åt kylaren vilket påverkar de pins som har med RAM att göra. Efter att har lossat, så har det funkat klocktrent igen. Har inte ockulärbesiktigat MOBO ännu för att se om sockeln skadats, men eftersom det funkar utan issue efter så har det inte behövts. Ska tillägga att jag undervoltat via PBO, och det funkar bra fortfarande.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har du testat att stänga av integrerade grafikkortet i bios? Fick själv konflikter i mitt nybygge som gjorde att ljud och bild började stuttra hejdlöst när jag startade ett spel. Verkade som PCn konfliktade hårt vilken GPU som skulle användas.

Öppna bios, sök efter "integrated graphics" eller dylikt. Brukar annars finnas under onboard devices. Stäng av och testa igen.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med att datorn frös och sedan startade om. I mitt fall var det SSDn, men det finns nästan säkert fler problem som har samma symptom.

Permalänk

Prova att höja spänningen på ram-minnet, bara lite grann typ 0,05 volt. Det hjälpte mig med en dator som hade liknade problem.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Polaren har 3600 MHz minnen, hans AM4 Asus moderkort har någon profil att köra dem i 3602 MHz (ja 3602!), vi aktiverade den och exakt liknande beteende, random frysningar och omstarter, vi inaktiverade EXPO/XMP och manuellt drog upp dem till 3600MHz och allt har funkat sen dess.
Som @Snudge_B sa ovan, moderkortets felkod "LED" lampa stannade alltid på RAM när de var fel där.
Känns som RAM eller failande M2 disk.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av katerina:

Detta hade inte hänt om han anlitat en professionell firma istället för att bygga själv

Du låter som att du är kul på fest. Learn by doing. Jag ser ett nöje i att bygga dator, samt är det en uppsjö av saker att bygga kunskap om, så därför kan man tex skriva här och få tips. Man kan testa saker som kanske inte löser problemet men man lär sig åtminstone något nytt på kuppen. Det är sällan det resulterar i att det blir en härdsmälta i datorn.

Permalänk
Medlem

tänker avvakta med att göra mer nu iallafall, det jag gjort är följande: Har slagit av integrerade grafiken från cpun i enhetshanteraren (trodde jag gjort det redan) Samt att jag ominstallerat grafikortsdrivrutinerna. Verkar gjort susen, startat CS flertalet gånger idag utan problem och spelade felfritt hela kvällen igår och det är MED den där förbannade LG skärmen på, förutom lite vanliga CS2 shenanigans som fps drop efter ett tag av spel, efter massa googlande är det en memoryleak i spelet så inget från mitt håll verkar det som. Förhoppningsvis håller det i sig, Om inte så testar jag lite diverse grejer här och återkommer.

HA EN BRA LILLÖRDAG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katerina:

Detta är Sweclockers, inte familjeliv, tror du hamnat fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av katerina:

Om bara downvotes hade funnits så att såna här inlägg inte syntes.

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled