Öronsnäckor sprakar i Alcatel1 enbart

Permalänk

Öronsnäckor sprakar i Alcatel1 enbart

Jag har ett par ganska nya scullcandy öronsnäckor värde 79 kr som har börja spraka så fort dom
sätts in i hörlursuttag på telefonen Alcatel 1, det sker däremot inte med förlängningssladd till dator, varför vet jag ej.

Det sprakar inte i andra öronsnäckor, alltså är det inte telefonen heller

Vad kan fixa detta? eller kan jag använda garantin och få dessa byta mot nya?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kloppstock:

Jag har ett par ganska nya scullcandy öronsnäckor värde 79 kr som har börja spraka så fort dom
sätts in i hörlursuttag på telefonen Alcatel 1, det sker däremot inte med förlängningssladd till dator, varför vet jag ej.

Det sprakar inte i andra öronsnäckor, alltså är det inte telefonen heller

Vad kan fixa detta? eller kan jag använda garantin och få dessa byta mot nya?

Låter som nått som kan beror på kontakten, telefonen har ju en 4 polig för headset och datorn har en 3 polig för hörlurar, är det en hörlur eller ett headset du har, 3 eller 4 polig kontakt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Låter som nått som kan beror på kontakten, telefonen har ju en 4 polig för headset och datorn har en 3 polig för hörlurar, är det en hörlur eller ett headset du har, 3 eller 4 polig kontakt ?

Scullcandy öronsnäckor värde 79 kr på ICA MAXI
https://www.turascandinavia.com/sv/produkter/horlurar/tradbun...
jag har prövat med andra scullcandy öronsnäckor av samma modell
som har andra fel i samma telefons jack & det där spraket uppstår inte på dom

Jag har en dator, alltså har jag en 3 poligt kontaktuttag och jag har en 4 polig telefon, det här felet har uppstått nyligen i dessa snäckor som har klarat både 3 och 4 polig

Nu tycker ICA Maxi att dom inte vill låta mig använda mitt garantikvitto,
utan att jag ska kontakta Scullcandy.com och välja svenska och sen skicka
in en begäran om återbetalning, fota mitt kvitto antar jag, självklart kommer
den här tekniken inte funka

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Soms agt jag vet inte vilka poler jag har, men vi kan sammanfatta det med att impedansen (jag chansar!) blri annorlunda i dom båda enheterna pga av olika kontakt-inputs där datorn bör ha en indirekt brusreducerande effekt, kan man säga så?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kloppstock:

Soms agt jag vet inte vilka poler jag har, men vi kan sammanfatta det med att impedansen (jag chansar!) blri annorlunda i dom båda enheterna pga av olika kontakt-inputs där datorn bör ha en indirekt brusreducerande effekt, kan man säga så?

Nej det blir felkopplat pga skillnaden i kontakten, 4de polen är för att ansluta mikrofonen, och kontakten kan även kopplas på olika sätt när den är 4 polig.
3 poler

4 poler

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.