Eftersom han är ute efter lång livslängd så är de klart värt de extra kronorna. Sedan gäller ju garantin på TBW mer än dubbelt så länge jämfört med de utan DRAM Cache.
Så att lägga 25% mer på SSDn är värt dem och spara på annat, t.ex: kan man halvera moderkortskostnaden genom att ta ett moderkort baserat på B850 chipsettet, hittade flera ASUS B850 moderkort som även de stödjer 256 GB RAM vilket TS efterfrågar.
Oavsett tycker jag bygget är extremt konstigt sett till budget.
Värsting CPU
Överdyrt Moderkort
Onödigt dyr kylare
Bland de billigaste SSDerna
Relativt budget nätaggerat men ändå rätt OK jämfört med riktig budget
Kan ju jämna ut det hela och ändå få vettig prestanda och RAM möjligheter.
ASUS B850 supportar 256GB RAM på hemsidan, kollar man sen vilka minnen som ska funka med moderkortet på dess supportsida så hittar man inga stickor på 64GB. Så för tillfället går det inte att ha 256GB RAM, man kan börja med mindre minne för att senare byta ut dem den dagen supportlistan uppdaterast med stickor på 64GB. Dock är det ingen garanti på att dessa kommer finnas i framtiden och det kommer desstuom innebära att man får över tillfälliga ram stickor på längre storlek. Därför tog jag inte med kortet.
Det är bara de 3 korten jag listade i tråden från ASUS som supportar 256GB RAM och har ramsticker på supportsidan på 64 så att man kan fylla alla 4 slots när det väl är dags