Tips på en bra Digital Fotoram?

Permalänk
Hedersmedlem

Tips på en bra Digital Fotoram?

Är sugen på att skaffa en eller flera digital fotoramar till hemmet. Är det någon som har tips på ett bra märke att titta efter? Då jag är helt bunden till Apples ecosystem så får fotoramen gärna stödja apple enheter (gärna direktkoppling till icloud, om sådan funktion finns).

Storlek mellan 10 till 16 tum! Pris max 3000kr/st

Permalänk
Medlem

Under pandemin var det kinkigt med besök till min äldre far så för att låta honom få uppdaterade bilder på sina barnbarn köpte jag en sån här ram.
Den laddade jag med minneskort men använde sedan appen för att ladda upp lite nya bilder då och då.
Bra bildkvalitet tycker jag det är på den, appen är/var rudimentär. Det gick bra att ladda upp till ramen men jag fick inte ta bort bilder märkligt nog.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av doctor_N:

Under pandemin var det kinkigt med besök till min äldre far så för att låta honom få uppdaterade bilder på sina barnbarn köpte jag en sån här ram.
Den laddade jag med minneskort men använde sedan appen för att ladda upp lite nya bilder då och då.
Bra bildkvalitet tycker jag det är på den, appen är/var rudimentär. Det gick bra att ladda upp till ramen men jag fick inte ta bort bilder märkligt nog.

Tack för tips, använder inte denna ram appen frameo? är lite emot att behöva betala XX kr per månad för att kunna använda uppladdningstjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Tack för tips, använder inte denna ram appen frameo? är lite emot att behöva betala XX kr per månad för att kunna använda uppladdningstjänster.

Jo den appen är det, har de gjort om det till prenumeration nu? Det var det inte när jag använde den men det är ju å andra sidan fyra år sedan nu.
Misstänker att det är smidigare än idag att lägga in bilder på minneskort och stoppa in i ramen, det gick otroligt slött minns jag i appen dessutom. Var rätt smidigt med minneskortet och lägga in bildspel på ramen iaf så det gjorde jag några gånger när vi under pandemin varit i karantän och kunde ses irl så att säga.