Hjälpa sonen med Swish för Steam

Permalänk
Medlem

Hjälpa sonen med Swish för Steam

OBS!
Vill uppdatera annonsen med info.
Tack vare @ewce så får nu sonen den mus han velat ha 😃Stor eloge till honom!

Han har dock fortfarande runt 100€ i sin Steam wallet om någon kan tänka sig ett spel eller liknande mot Swish.
Finns mycket roligt till datorn han kan köpa för de pengarna 🙂

Glad i hågen hade sonen igår sålt en större del av sina skins för att få råd till en ny mus han velat köpa.
Jag fick ju tyvärr spräcka den bubblan och förklara att Steampengar stannar på Steam.
MEN jag vill försöka hjälpa honom genom att kolla om någon tänkt göra ett Steamköp? Isf kan han ju gifta spelet till personen och få betalt med Swish.
Han har runt 1700 kr så om 2-3 personen tänkt köpa något lite dyrare spel så är ju pengarna i hamn.
Säkert en longshot men värt att försöka.

Om någon har möjlighet att hjälpa till så kontakta mig i pm så tar vi det där ifrån, tack på förhand. 🙂

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det går att sälja skins för pengar i diverse sajter och Elgigaten tillåter även att köpa produkter fysiskt hos dem med skin-betalning.

Permalänk
Skrivet av Keydie:

Glad i hågen hade sonen igår sålt en större del av sina skins för att få råd till en ny mus han velat köpa.
Jag fick ju tyvärr spräcka den bubblan och förklara att Steampengar stannar på Steam.
MEN jag vill försöka hjälpa honom genom att kolla om någon tänkt göra ett Steamköp? Isf kan han ju gifta spelet till personen och få betalt med Swish.
Han har runt 1700 kr så om 2-3 personen tänkt köpa något lite dyrare spel så är ju pengarna i hamn.
Säkert en longshot men värt att försöka.

Om någon har möjlighet att hjälpa till så kontakta mig i pm så tar vi det där ifrån, tack på förhand. 🙂

Läs hela annonsen här

Vilken % är det? 1/1?

Permalänk
Medlem

Något för förstasidan? @alundberg

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Det går att sälja skins för pengar i diverse sajter och Elgigaten tillåter även att köpa produkter fysiskt hos dem med skin-betalning.

Tack för info 🙂
Nu ligger tyvärr pengarna redan på Steam men bra att veta framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Vilken % är det? 1/1?

Bara rakt av är tanken. Var som sagt bara en chansning om någon ville vara snäll som ändå skulle köpa 🙂

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus grabben vill ha? Jag har en stor samling möss och kan nog skicka något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewce:

Vad är det för mus grabben vill ha? Jag har en stor samling möss och kan nog skicka något.

Logitech Pro X Superlight 2c, han är helt besatt 😅
Han har kollat på den ett bra tag, inte den nya c vesionen då, men tror den passar hans hand bättre, han är 11.
Så det inköpet är det som hägrar 🙂

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig ett antal spel faktiskt för att hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Skulle kunna tänka mig ett antal spel faktiskt för att hjälpa till.

Otroligt snällt! 🙂
Skicka pm med vad du är intresserad av så kan vi ta det vidare där ifrån.

Permalänk
Medlem

Folk gör detta hyffsat ofta så det är inte en så stor longshot som du kanske tror, helt ärligt!

Folk som säljer av sina skins på steam av olika anledningar och sedan säljer spel här som du nu

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z rauf 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Folk gör detta hyffsat ofta så det är inte en så stor longshot som du kanske tror, helt ärligt!

Folk som säljer av sina skins på steam av olika anledningar och sedan säljer spel här som du nu

Aha men vad bra, då kanske det finns en chans att få in summan han har där 🙂 Har inte sagt något till honom ännu då jag inte visste om det skulle gå att lösa, men än rolig överraskning blir det ju då.

Permalänk
Medlem

nu har du inte tillräckligt på steamkontot, men en annan möjlighet för att få loss pengar från steam är att köpa tex en steam deck direkt via steam och sedan sälja den på typ sweclockers marknad eller blocket

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt koll, men går det bara att gifta spel eller går det att skänka pengar till andra steam-medlämmar? Jag har inga planer på spel just nu, men i så fall kan jag "köpa lite pengar" av er 1:1 så har jag till i framtiden. Om det går att göra så alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

nu har du inte tillräckligt på steamkontot, men en annan möjlighet för att få loss pengar från steam är att köpa tex en steam deck direkt via steam och sedan sälja den på typ sweclockers marknad eller blocket

Tack det är helt klart ett bra tips! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av flovv:

Har inte riktigt koll, men går det bara att gifta spel eller går det att skänka pengar till andra steam-medlämmar? Jag har inga planer på spel just nu, men i så fall kan jag "köpa lite pengar" av er 1:1 så har jag till i framtiden. Om det går att göra så alltså.

Hej, jag fåt det till att han endast kan gifta spel.
Skins kan han ju köpa men kan inta skicka dom före efter 7 dagar då han blir tradebannad, om jag förstått rätt.

Steam giftcard trodde vi skille gå men det går tydligen bara om du sätter in nya pengar i walleten i samba d med köpet, han kan alltså inte använda redan existerande pengar att köpa det för, så himla dumt.

Men tack så mycket ändå 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Hej, jag fåt det till att han endast kan gifta spel.
Skins kan han ju köpa men kan inta skicka dom före efter 7 dagar då han blir tradebannad, om jag förstått rätt.

Steam giftcard trodde vi skille gå men det går tydligen bara om du sätter in nya pengar i walleten i samba d med köpet, han kan alltså inte använda redan existerande pengar att köpa det för, så himla dumt.

Men tack så mycket ändå 🙂

Så att ni kan alltså inte skicka steampengarna till någon annans steam account?

För det är vad personen i fråga menar, om jag får gissa

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z rauf 3600mhz cl15 | RX 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Nej, det är inte möjligt dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Nej jag hittat tyvärr inget sådant alternativ. Hade ju varit perfekt annars.
Verkar bara vara att gifta spel (vänner i 24 timmar) eller skicka skins (med fördröjning om 7 dagar) som fungerar. Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Nej jag hittat tyvärr inget sådant alternativ. Hade ju varit perfekt annars.
Verkar bara vara att gifta spel (vänner i 24 timmar) eller skicka skins (med fördröjning om 7 dagar) som fungerar. Rätta mig gärna om jag har fel.

Nämen det stämmer nog det du säger.
Ville bara förtydliga för alla/dig, om det nu var så att det var ett missförstånd inblandat!

Det folk oftast gör är ju att sälja sina skins på Steam och sen säljer spel för 10% lägre pris.
Jag säger inte att du ska göra det för din son är ju inte en skin-försäljare på det sättet, men jag bara säger hur folk här brukar göra.

Men jag vet att du kommer få in dom pengarna tillslut om du ger det en vecka eller två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Nämen det stämmer nog det du säger.
Ville bara förtydliga för alla/dig, om det nu var så att det var ett missförstånd inblandat!

Det folk oftast gör är ju att sälja sina skins på Steam och sen säljer spel för 10% lägre pris.
Jag säger inte att du ska göra det för din son är ju inte en skin-försäljare på det sättet, men jag bara säger hur folk här brukar göra.

Men jag vet att du kommer få in dom pengarna tillslut om du ger det en vecka eller två.

Ja jag håller tummarna, många bäckar små 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Han har kollat på den ett bra tag, inte den nya c vesionen då, men tror den passar hans hand bättre, han är 11.

En sån har jag. Funkar svart? Skicka dina uppgifter i PM så skickar jag så snart jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Haft en del ojämn prestanda ur min Pro X Superlight 2 när det kommer till angle snapping och hur mycket man kan lyfta den över musmattan innan den "tappar" eller "släpper" ytan så att säga.

Så är han en sån som ofta lyfter musen när han spelar så kan den med otur bli en besvikelse är jag rädd.

Men när den ligger på musmattan så är den verkligen hur bra som helst. samt respons från brytarna i musknapparna när man spam klickar. ( Testad i Cookie Klicker )

Hur som... Lycka till och hoppas att den lever upp till alla förväntningarna.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewce:

En sån har jag. Funkar svart? Skicka dina uppgifter i PM så skickar jag så snart jag kan.

Tack men han har inga pengar att köpa den för, därav försäljningen av skins, eller försök till det iaf 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Haft en del ojämn prestanda ur min Pro X Superlight 2 när det kommer till angle snapping och hur mycket man kan lyfta den över musmattan innan den "tappar" eller "släpper" ytan så att säga.

Så är han en sån som ofta lyfter musen när han spelar så kan den med otur bli en besvikelse är jag rädd.

Men när den ligger på musmattan så är den verkligen hur bra som helst. samt respons från brytarna i musknapparna när man spam klickar. ( Testad i Cookie Klicker )

Hur som... Lycka till och hoppas att den lever upp till alla förväntningarna.

Han säger att han ligger slickad mot musmattan 😂
Personligen tycker jag att det är läskigt att köpa mus utan att testa den först, men han har ju sett massa kända spelare som använder den musen samt 1an så han är övertygad om att han blir en bättre spelare med den 🙂

Själv köpte jag en Lamzu Atlatis Mini i tron om att det skulle passa mina pygme händer, spleat med den ett tag nu, kände på kompisens Lamzu Thorn, betydlig bulkigare mus, men guuuud vad mycket skönare den var.
Så ah, testa bör man verkligen men han är överrygad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Tack men han har inga pengar att köpa den för, därav försäljningen av skins, eller försök till det iaf 🙂

Jag skickar den gratis givetvis. Klart grabben ska gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewce:

Förlåt för OT men riktigt schysst av dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Förlåt för OT men riktigt schysst av dig!

Verkligen! Aldrig varit med om liknande.
Är mycket pengar för en 11 åring att kunna lägga på annat gamingrelaterat han önskar sig så det är fantastiskt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewce:

Grymt intiativ av dig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Mus skickad! Återkoppla gärna vad grabben tycker om den.