Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Min HD visar fel diskutrymme!

Permalänk

Min HD visar fel diskutrymme!

Jag har problem med min hårddisk, jag hade 1.2gb ledigt av 40gb och när jag slängde ca. 8gb så stod det fortfarande 1.2gb kvar på hårddisken.
Jag undrar vad det kan vara för fel.
Vill fixa det här snarast eftersom 11gb är nu borta från min HD!

Mitt moderkort är: matsonic 8127c kt133a
Jag har också installerat dem senaste Via drivrutinerna, och det hjälpte inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Testa köra scandisk. Det brukar fixa problemet som du beskriver

Visa signatur

-

Permalänk

Nej tyvärr, har redan kört scandisk och defragga HD´n men inget verkar funka!

Permalänk
Medlem

Empty Norton Protected recycle bin?

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk

Hehe nej funka inte heller, har nog testat allt förutom formatering!
Det vill jag helst slippa!

Permalänk
Medlem

kör du med NTFS partition(er) ?

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem på en av mina partitioner, men jag ska ta och testa kolla norton sopkorgen också, har inte tänkt på det. bra tips i övrigt.:)

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du måste rensa system återställning på din hdd... hade själv samma problem som du, så system återställningen tog bort 5 gb från mig... rensade det och fick mina 5 gb...

Permalänk

Jo jag kör med NTFS partition!
poppen, hur rensar jag system återställningen på min HD?

Permalänk
Medlem

det gör du genom att köra start > alla program > tillbehör > systemverktyg > Diskrensning om du har xp.... har du annat operativ system så leta reda på diskrensning.... sen så kommer det fram en lite ruta där du får välja hårddisk, då väljer du den du ahr problem med. sen kryssar du för alla rutor och sen byter du flik till fler alternativ. Sen så trycker du RENSA knappen som e längst ner.... och sen OK... så e d klart... Säg till om inte det funkar lr om det funkar....

Permalänk

Aha ok, men det har jag gjort 100 gånger och det funkar fortfarande inte!!!
Som sagt har nog testat allt utom formatering!

Permalänk
Medlem

aja... då får du nog formatera då...

EDIT: nu tror jag att jag kom på va som kan va fel.... du sa att du slängde 8 gb... har du norton?? ifall du har d så högerklicka på papperskorgen o välj empty norton protected files.... säg till ifall d inte funkar lr om d funkar

Permalänk

jo hade det men tog bort norton för att den börja bugga sig av någon konstig anledning!
Nej det funkade inte när jag gjorde så med norton innan jag tog bort den!

Permalänk
Medlem

Kanske bara är så att den visar fel. Men det kanske är lika farligt det (Kanske varnar om för lite hårddiskutrymme och vägrar installera saker..)